Żabka ma już 6000 sklepów
Sklep ma 85 mkw. sali sprzedaży i oferuje klientom szereg szybkich przekąsek, dań gotowych oraz produktów spożywczych dedykowanych lokalnym mieszkańcom. To już 600. sklep sieci w Warszawie.
– Każdego dnia zapewniamy komfort codziennego życia milionom Polaków, którzy odwiedzają nasze sklepy. Dzięki rozwojowi sieci i ponad 6000 placówkom w całym kraju jesteśmy blisko naszych klientów i ich potrzeb. W 2019 roku otworzyliśmy 650 nowych sklepów, zmodernizowaliśmy ok. 1,6 tys. placówek. Co ważne rozwijamy się nie tylko w dużych aglomeracjach, ale również w miejscowościach do 50 tys. mieszkańców. W tym roku otworzyliśmy sklepy w 36 miejscowościach, w których wcześniej nas nie było. Pojawiamy się w dogodnych lokalizacjach i w odmienionym formacie, który został bardzo pozytywnie przyjęty przez konsumentów i wpłynął na 30 proc. wzrost liczby nowych klientów w sklepach po modernizacji – mówi Tomasz Suchański, prezes zarządu firmy Żabka Polska.
W mijającym roku sieć Żabka elastycznie rozwijała swój format otwierając sklepy w nowych lokalizacjach. Żabki pojawiły się m.in. w warszawskim metrze, ma dworcach kolejowych, w przejściach podziemnych. W wyborze lokalizacji dla nowych sklepów pomocna jest sztuczna inteligencja, która z dużą dokładnością ocenia każdy lokal i dopasowuje do niego asortyment. Dzięki dużej elastyczności, Żabka może być także obecna w różnych przestrzeniach, jak poznański biurowiec Bałtyk, gdzie pod koniec listopada powstał najmniejszy sklep sieci. W 2019 r. sieć pojawiła się w wyjątkowych lokalizacjach łączących nowoczesność z tradycją jak Kazimierz i Rynek Główny w Krakowie, na wrocławskim Rynku, zwiększyła również liczbę sklepów modułowych w miejscowościach nadmorskich.
– Możemy się rozwijać tylko dzięki przedsiębiorczości Polaków, którzy chcą prowadzić własny biznes w ramach naszej sieci franczyzowej. Obecnie współpracujemy z ponad 4,2 tys. franczyzobiorcami. W tym roku zanotowaliśmy aż 40 proc. wzrost liczby podpisanych umów franczyzowych, co jest potwierdzeniem, że możliwość bycia indywidualnym przedsiębiorcą, przy wsparciu znanej sieci, jest coraz wyraźniej doceniana przez osoby na rynku pracy. Niewątpliwy wpływ miały na to wdrożone projekty usprawniające zarządzanie naszymi sklepami oraz wprowadzenie nowoczesnych rozwiązań technologicznych, które przyciągnęły do naszej sieci nowych franczyzobiorców – mówi Adam Manikowski, wiceprezes zarządu Żabka Polska.
W 2019 roku Żabka zainwestowała m.in. w aplikację mobilną dedykowaną franczyzobiorcom, dzięki której możliwe jest zdane zarządzanie sklepem. Z narzędzia korzysta codziennie ponad 90 proc. wszystkich franczyzobiorców w sieci. Ponadto firma zainwestowała w stworzenie w strukturach firmy Centrum Wsparcia Franczyzobiorcy, które w kompleksowy sposób wspomaga franczyzobiorców sieci. Potwierdza to Tomasz Żakowski - franczyzobiorca sklepu 6000 z Warszawy, który postanowił nawiązać współpracę z siecią w tym roku.
– Zdecydowałem się zostać franczyzobiorcą Żabki, bo mam pewność, że sklep pod tak znanym szyldem będzie rozpoznawalny wśród klientów i równie chętnie odwiedzany. Cieszę się, że sklep, który zaczynam prowadzić, okazał się być 6000 w sieci. To duża odpowiedzialność, ale też duma, bo niewątpliwie jest to wydarzenie wyjątkowe dla całej firmy – mówi Tomasz Żakowski, franczyzobiorca placówki przy ul. Prymasa Tysiąclecia w Warszawie. – W ramach sieci łatwiej jest zacząć swój biznes, co więcej, Żabka ma wiele nowoczesnych rozwiązań, które ułatwiają prowadzenie sklepu, komunikację z klientami, samemu byłoby mi trudno to wszystko osiągnąć – dodaje.
W nadchodzącym roku Żabka nie zamierza zwalniać tempa. – Stworzony przez nas format placówki, jak i kierunek rozwoju, który obraliśmy, cechuje innowacyjność i otwartość, wciąż ewaluują i zmieniają się dla współczesnego konsumenta. Będziemy nadal zaskakiwać naszych klientów i ułatwiać im codzienne życie, by sieć Żabka była nieustannie wyznacznikiem najnowszych trendów w branży – dodaje Tomasz Suchański prezes firmy Żabka Polska.
W planach na 2020 r. Żabka zakłada dalszy wzrost liczby sklepów, otwarcie szóstego już centrum logistycznego oraz rozwój funkcjonalności technologicznych, jak również pogłębianie swoich działań ekologicznych.