3 nawyki na lepsze zarządzanie czasem

Zarządzanie czasem / Fot. Unsplash.com
Zarządzanie czasem / Fot. Unsplash.com
Chcesz lepiej zarządzać swoim czasem? Wprowadź w życie kilka prostych zmian.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Każdy ma do dyspozycji 24 godziny na dobę, ale to, co robimy z tymi 1440 minutami oddziela sukces od stagnacji.

Wywiad: Stachursky

Jeśli chcesz wyprzedzić konkurencję, osiągnąć swoje cele i realizować więcej niż inni, poniższe wskazówki na pewno ci się przydadzą. 

Zarządzanie czasem - sprawdzone nawyki

1. Wykonuj zadania w niemal dowolnej kolejności

Większość ludzi tworzących listy z rzeczami do zrobienia zakłada, że muszą one być realizowane jedna po drugiej. Tymczasem w praktyce lepiej określić szacunkowe czasy realizacji każdego zadania i realizować je w odpowiednim "przedziale czasowym". Co mamy na myśli?

Powiedzmy, że masz 10 minut między spotkaniami. W tym czasie możesz zrealizować zadania, przy których umieściłeś informację o realizacji "do 10 min". A może okazało się, że ktoś zapomniał o ważnym projekcie i prace opóźnią się o 2 godziny? Oto szansa na realizację innego zadania z listy - czegoś, co zajmuje dość dużo czasu. 

2. Wykorzystaj czas, gdy znajdujesz się w trasie

To może nie być zbyt przydatna porada dla osób pracujących zdalnie, ale wielu z nas ciągle musi do pracy dojeżdżać. Albo są to osoby, które często podróżują w celach biznesowych, np. na spotkania z klientami. Wówczas warto wykorzystać ten czas do maksimum.

Sprawdź: Youtuberzy

Zamiast przeglądać bez końca Facebooka czy TikToka, czas w podroży może być świetny na słuchanie podcastu. Albo - jeśli akurat nie prowadzisz samochodu - możesz nawet odpisać na zaległe e-maile czy przećwiczyć prezentację, jaką zaplanowałeś na spotkanie. 

3. Oceniaj zwrot z inwestycji

Na koniec kolejny ważny nawyk: zanim się w coś zaangażujesz i powiesz "tak", oceń, jaki jest potencjalny zwrot z inwestycji. Czasami zbyt łatwo godzimy się na oddanie naszego czasu innym, a później zdajemy sobie sprawę, że był to czas zmarnowany. Jeśli zaczniemy stosować tę praktykę, uda nam się uniknąć wielu takich sytuacji.

ZOBACZ RÓWNIEŻ

POLECAMY