Wirtualna rzeczywistość będzie kluczowa w 2022 r. Meta postawi na sklepy

Meta otworzy sklepy VR / Fot. Tony Avelar, Associa
Meta otworzy sklepy VR / Fot. Tony Avelar, Associated Press
Meta (Facebook) zamierza stworzyć i rozwijać wirtualny świat metawers, ale jeden z jej pierwszych kroków będzie fizyczny, a nie wirtualny. Firma planuje otwarcie sklepów detalicznych.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Pracownicy i partnerzy Meta (Facebook) wyjawili dziennikarzom NY Times, że powstaną sklepy detaliczne skupiające się na wirtualnej rzeczywistości. Firma chce zapewnić ludziom możliwość testowania urządzeń wyprodukowanych przez dział Reality Labs, takich jak zestawy do wirtualnej rzeczywistości (ang. virtual reality), w tym okulary i gogle, a także zestawy do rzeczywistości rozszerzonej (ang. augmented reality). 

Urządzenia te będą bramami do metawersu, futurystycznego cyfrowego świata, w którym ludzie niemal płynnie przechodzą od wirtualnych do rozszerzonych wersji rzeczywistości. Mark Zuckerberg, założyciel Facebooka, niedawno informował o zmianie nazwy jego firmy na Meta i przedstawił wizję rozwoju metawersu jako kolejnej platformy społecznościowej.

Sklepy fizyczne mają przekonać ludzi, że rzeczywistość wirtualna i rozszerzona mogą być zabawne i ekscytujące, dokładnie tak, jak widzi to Zuckerberg. 

Zgodnie z dokumentami, na które powołuje się NY Times, celem sklepów będzie uczynienie świata "bardziej otwartym i połączonym", a dodatkowo miejsca te mają wzbudzać takie emocje jak "ciekawość, bliskość", a także poczucie "bycia mile widzianym" podczas eksperymentowania z wszelkimi sprzętami i usługami. 

Sprawdź: Kurs dolara prognozy

Dyskusje o sklepach trwają już ponoć od długiego czasu, a poważne prace nad inicjatywą zaczęły się w zeszłym roku. Jednocześnie sklepy mogą też nigdy nie powstać, bo Meta ciągle ma pewne wątpliwości. Jeśli jednak gigant technologiczny zdecyduje się na sklepy stacjonarne, będzie to pierwszy taki przypadek, kiedy tak firma działająca wyłącznie w świecie cyfrowym, zdecyduje się na otwarcie sklepów fizycznych. Przypomnijmy, że z aplikacji Meta, czyli Facebooka, WhatsApp, Instagrama i Messengera, korzysta obecnie 3,5 mld ludzi na całym świecie. 

Na razie wizja Meta, oparta na wirtualnym świecie metawers, spotyka się ze sceptycyzmem nawet ze strony fanów technologii i tego rodzaju rozrywek. Jak dotąd dział firmy, Reality Labs, odniósł jedynie skromny sukces z goglami Oculus Quest 2, które były popularne w zeszłym roku. Wirtualna rzeczywistość wciąż pozostaje niszowym rynkiem dla hobbystów i entuzjastów technologii. Sprzęt jest często kosztowny i może być trudny w użyciu dla przeciętnych użytkowników. Niektórzy zgłaszają też, że gogle VR przyprawiają ich o mdłości.

Zobacz: BitBay

Wielu ekspertów uważa, że dopiero za 5-10 lat doczekamy się w pełni rozwiniętych i rzeczywiście ekscytujących produktów i usług Meta.

ZOBACZ RÓWNIEŻ