Simon Kucher
zobacz inne tematyJak znaleźć zyskowny sweet-spot pomiędzy CAC a CLTV
Kluczową kwestią dla firm działających w e-commerce jest znalezienie właściwej równowagi pomiędzy kosztem pozyskania klienta (CAC) a długoterminową wartością klienta w czasie (CLTV). „Wzrost za wszelką cenę” zostaje wyparty w ostatnich latach określeniem „zyskownego wzrostu”.
Czy sam wzrost sprzedaży gwarantuje sukces?
Przez wiele lat głównym celem stawianym sprzedaży online był wzrost. Dążenie do niego odbywało się często kosztem marży za pomocą ustalania agresywnego poziomu cen. Jednak od jakiegoś czasu w dyskusji wybrzmiewa potrzeba podnoszenia zyskowności e-commerce.
Czego małe firmy powinny uczyć się od dużego biznesu? [WYWIAD]
Lepiej w długim terminie osiągać zyskowny, zrównoważony wzrost, niż upaść. To lekcja, którą odrobiły duże firmy. Teraz czas na mały biznes – mówi Tomasz Stec, partner w Simon-Kucher.
Czy firmy mierzą się z największym kryzysem od wielu lat? Wywiad z Arturem Stańcem
Nie jest jeszcze przesądzone, na ile będziemy mieli do czynienia z prawdziwym kryzysem, a na ile z długotrwałym spowolnieniem. Przedsiębiorcy z pewnością mierzą się z sytuacją trudną i nietypową - przekonuje Artur Staniec, dyrektor zarządzający w Simon-Kucher & Partners.