Czy polskie firmy powinny bać się "wojny celnej"? Wywiad z Arturem Stańcem

Temat ceł jest ostatnio niezwykle gorący, mówią o nim wszyscy - od przeciętnego Kowalskiego, po prezydenta Stanów Zjednoczonych. A jakie znaczenie mają cła dla polskiego biznesu? O to pytamy Artura Stańca, Senior Directora, Simon-Kucher.
Z jednej strony w Polsce nie prowadzimy dużej wymiany handlowej bezpośrednio ze Stanami Zjednoczonymi, z drugiej - całe zamieszanie będzie miało wpływ również na rodzime przedsiębiorstwa. - W całej tej sytuacji przedsiębiorca musi sobie odpowiedzieć na kilka pytań, a pierwsze powinno brzmieć: jakie konsekwencje wprowadzenia danego typu cła na konkretne towary odczuje moja firma? - wskazuje Artur Staniec.
Jak się dostosować do nowej sytuacji? Które branże mogą mieć trudniej? Zachęcamy do obejrzenia całej rozmowy z ekspertem Simon-Kucher!