Wydanie 9/2020 (60) miesięcznika „My Company Polska”

Miesięcznik My Company Polska - Wydanie 9/2020 (60)

Data publikacji: 31.08.2020

Jak wychować milionera

Przedsiębiorczości można i trzeba się uczyć od małego, ale nie da się tego zrobić, wykuwając na blachę rodzaje podatków. To bardziej kwestia kształtowania charakteru niż wiedzy ekonomicznej. Tylko jak to połączyć?

Małgorzata Fiejdasz-Kaczyńska

Czytaj swoje e-wydania miesięcznika „My Company Polska” w aplikacji mobilnej na Android, iPad oraz iPhone

Google Play App Store




Spis treści wydania 9/2020 (60)

112

Moja firma

Logo - jak je zrobić?

Logo to nie tylko estetyczny znak, który ma się kojarzyć z firmą, ale przede wszystkim wizualizacja ducha firmy.

115

Moja firma

Ile kosztuje bezpieczeństwo?

Po co płacić, skoro można to coś mieć za darmo? – myśli wielu menedżerów. To błąd, szczególnie gdy mowa o bezpieczeństwie. Nie warto na nim oszczędzać, bo straty, na jakie się narażamy, mogą być ogromne. Hakerzy i nieuczciwa konkurencja nie mają litości.

120

Felietony

Buszując w śrucie sojowej

„Graliśmy uczciwie: ty oszukiwałeś, ja oszukiwałem – wygrał lepszy”. To zdanie zawierające głęboką życiową mądrość wypowiada Wielki Szu grany przez Jana Nowickiego w filmie pod tym samym tytułem.

122

Drive

Okazja prosto z salonu

Marzysz o nowym aucie? To najlepszy moment na zakupy! Pandemia Covid-19 sprawiła, że popyt na samochody spadł w porównaniu z 2019 r. nawet o kilkadziesiąt procent. Nic dziwnego, że poszczególne marki prześcigają się w kuszeniu klientów.

125

Drive

Motonewsy. Wrzesień 2020

Polska marka samochodów elektrycznych, kolejny SUV Toyoty, a także lifting Opla Insignia - przedstawiamy najważniejsze newsy motoryzacyjne.

126

Drive

Większy czy mniejszy - oto jest pytanie. Test Nissana Juke

Nissan to jedna z tych marek, którą – po części słusznie – uważa się za prekursora na rynku SUV-ów. W 2006 r. firma pokazała Qashqaia, który przebojem zdobył rynek kompaktowych aut tej klasy, zaś cztery lata później z równie dużym sukcesem rozpoczęła sprzedaż mniejszego, miejskiego Juke’a. W obecnej generacji oba te modele zyskały na uniwersalności i nadal są na topie, mimo że przez lata dorobiły się wielu konkurentów.

128

Bohaterowie przedsiębiorczości

Jabłkowski, czyli sprzedawca marzeń

Dom Towarowy Braci Jabłkowskich był przed wojną najbardziej luksusowym sklepem w Europie Środkowej. Jego twórca, Józef, okazał się nie tylko geniuszem biznesu, ale też doskonałym znawcą ludzkiej psychiki, od którego mogliby się uczyć współcześni spece od marketingu.

132

Fajrant

Detonuj, czyli jak wysadzać firmowe praktyki

Większość firm ignoruje podstawowy, najmniejszy element działalności biznesowej – zmianę ludzkiego zachowania. By przekształcić firmę, potrzeba, aby ludzie zaczęli robić coś innego niż to, co robią obecnie. By to zrozumieć, trzeba mieć umysł początkującego.

143

Felietony

Wieczna młodość

Jakiś czas temu z lekkim niepokojem skonstatowałem, że podczas oglądania familijnych seriali utożsamiam się z… dziadkami. Ich punkt widzenia wydaje mi się najsensowniejszy, problemy – bliskie, teksty – najzabawniejsze, a działania – jedynie słuszne.