Jak wychować milionera

fot. Adobe Stock
fot. Adobe Stock
Przedsiębiorczości można i trzeba się uczyć od małego, ale nie da się tego zrobić, wykuwając na blachę rodzaje podatków. To bardziej kwestia kształtowania charakteru niż wiedzy ekonomicznej. Tylko jak to połączyć?

To był news, za którym poszła fala sarkastycznych komentarzy w internecie: oto w Miasteczku Wilanów, mateczniku warszawskiej klasy średniej, pojawiło się ogłoszenie o naborze do „Akademii Młodego Managera”. 

Na ulotce dziewczynka w typie stara malutka. Czarna marynarka, włosy w kok, okulary w grubych oprawkach. I podpis: „Kim będzie twoje dziecko, gdy dorośnie? Wierzymy, że może osiągnąć sukces w każdej dziedzinie życia”. Trzymiesięczny kurs i know-how z pierwszej ręki, bo 

od przedsiębiorców, za „jedyne” 2490 zł. Dziś po akademii nie ma śladu. Nawet nie dlatego, że jej oferta była bez sensu, bo nauka organizacji czasu czy skutecznej komunikacji przyda się każdemu. Organizator szkoły, kierujący ofertę zajęć pozalekcyjnych do dzieci do 17. roku życia, najwyraźniej sam nie odrobił lekcji, bo przegapił, że od 2002 r. przedsiębiorczość widnieje jako obowiązkowy przedmiot w szkolnictwie ponadpodstawowym, a w przypadku młodszych dzieci jest uzupełnieniem podstawy programowej. Uczą się jej nawet przedszkolaki, ale nie chodzi o to, żeby je przebierać w garniturki i fotografować na tle rzędów segregatorów. Takie wyobrażenie pokazuje, że mimo wysiłków wciąż jesteśmy na bakier z edukacją w zakresie przedsiębiorczości i ze zrozumieniem, co ona właściwie oznacza. Talent do zarabiania pieniędzy? Prowadzenie z sukcesem własnej firmy? Umiejętność generowania zysków? I wreszcie – czy można...

Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów

Masz już prenumeratę? Zaloguj się

Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl

Wykup dostęp

Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?

  • Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
  •   Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
  •   Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
  •   Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska

Dowiedz się więcej o subskrybcji

My Company Polska wydanie 9/2020 (60)

Więcej możesz przeczytać w 9/2020 (60) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ