Wydanie 6/2019 (45) miesięcznika „My Company Polska”

Miesięcznik My Company Polska - Wydanie 6/2019 (45)

Data publikacji: 30.05.2019

Zbudowałam wszystko od nowa

Dziedziczka? Budujemy z bratem tę firmę tak naprawdę od początku. Wprawdzie bazujemy na tradycji, doświadczeniu, kapitale nazwiska mojego taty, ale wszystkiego musieliśmy się uczyć od podstaw. Zakładałam moją firmę, gdy miałam 25 lat. Traktuję ją, jak własne dziecko – mówi Ania Kruk, która rozwija swoją markę jubilerską.

Rozmawiał: Maciej Kot

Czytaj swoje e-wydania miesięcznika „My Company Polska” w aplikacji mobilnej na Android, iPad oraz iPhone

Google Play App Store




Spis treści wydania 6/2019 (45)

1

Edytorial

Porzuceni i bossowie internetu

Wraz z każdą innowacją pojawia się strach. Kiedyś ogarnął on luddystów, czyli tkaczy, którzy niszczyli automatyczne krosna, a jeszcze wcześniej greckich żołnierzy, kiedy wynaleziono katapultę. Ta debata trwa do dziś, a toczy się z pozoru prostego pytania. Czy postęp technologiczny zniszczy miejsca pracy?

10

Fajrant

Internet rzeczy nie musi czekać na 5G

Tomasz Świderek W tym roku w mediach zaroiło się od informacji o sieciach 5G, a także o tym, że są one niezbędne do dalszego rozwoju internetu rzeczy. Czasami można wręcz odnieść wrażenie, że nie będzie on mógł istnieć bez 5G. A przecież to nieprawda.

10

Felietony

Za „coś” płaci się więcej

W fuzjach i przejęciach jednym dech zapierają kwoty zawieranych transakcji, a innym wyceny wartości spółek. Wysokie kwoty są pochodną wielkości przejmowanej firmy albo ogromnej wyceny. Czasami się udaje. połączyć jedno i drugie.

12

Marka Godna Zaufania

Ufa, lubi, kupuje

Stworzenie dobrego produktu lub usługi to zbyt mało, by osiągnąć sukces. Decyduje o nim coś jeszcze – co jest trudniej mierzalne niż udziały w rynku czy przychody ze sprzedaży. To silna, wiarygodna marka i związane z nią pozytywne skojarzenia obecnych i potencjalnych klientów. Komu najbardziej ufają przedsiębiorcy?

24

Ludzie

Zbudowałam wszystko od nowa

Dziedziczka? Budujemy z bratem tę firmę tak naprawdę od początku. Wprawdzie bazujemy na tradycji, doświadczeniu, kapitale nazwiska mojego taty, ale wszystkiego musieliśmy się uczyć od podstaw. Zakładałam moją firmę, gdy miałam 25 lat. Traktuję ją, jak własne dziecko – mówi Ania Kruk, która rozwija swoją markę jubilerską.

32

Ludzie

Gorzka historia polskich delikatesów

Biedronka, Lidl, Carrefour, Auchan czy Tesco. Największe firmy z sektora handlu detalicznego nie mają polskich właścicieli. Nic dziwnego – większe sieci, które należą do Polaków, oprócz nielicznych wyjątków, albo upadają, albo ostatecznie zostają sprzedane. Smutny koniec spotkał wszystkie polskie sieci delikatesowe.

38

Ludzie

Wzór na wygraną

E-sport to dziś biznesowe eldorado. Założonej przez trzech kolegów firmie GGPredict właśnie udało się pozyskać milion złotych od polsko-izraelskiego funduszu TDJ Pitango. I co ważne – firma nie tworzy gier.

40

Ludzie

9 złotych zasad negocjacji z inwestorem

Negocjacje z potencjalnym inwestorem nigdy nie są łatwe. Zwłaszcza że zwykle to on ma przewagę nad małym startupem. Znając te zasady, wyrównasz swoje szanse.

114

Zarządzanie

Firmowe auta do miasta

Małe miejskie auto dla firmy powinno być oszczędne, funkcjonalne i pakowne. Takich narzędzi pracy na czterech kółkach jest na rynku bez liku.

132

Fajrant

Marka – od miłości do nienawiści

Z niektórymi wdajemy się w przelotne romanse, z innymi wiążemy na całe życie. Czasem nami manipulują, ale ostatecznie to my mamy nad nimi kontrolę, przekonuje Marcin Napiórkowski, socjolog i kulturoznawca, autor książki „Kod kapitalizmu. Jak Gwiezdne wojny, Coca-cola i Leo Messi kierują twoim życiem”.