Wydanie 7/2017 (22) miesięcznika „My Company Polska”

Miesięcznik My Company Polska - Wydanie 7/2017 (22)

Data publikacji: 21.06.2017

Czytaj swoje e-wydania miesięcznika „My Company Polska” w aplikacji mobilnej na Android, iPad oraz iPhone

Google Play App Store




Spis treści wydania 7/2017 (22)

1

Edytorial

Poznajcie marki cenione przez przedsiębiorców

Lubię rzeczy solidne, o powtarzalnej jakości i co do których mam pewność, że nie zawiodą. Czyli marki. Poświęcamy im dużo miejsca w tym wydaniu, omawiając wyniki naszego badania Marka Godna Zaufania 2017. Marka buduje specyficzną więź z odbiorcą, pewien rodzaj sympatii i zaciekawienia, czym tym razem zaskoczy, bo mimo stabilnego fundamentu, musi się też zmieniać i doskonalić.

11

Ludzie

Marka Godna Zaufania – 23 wspaniałych

Sukces przychodzi wtedy, gdy dajesz od siebie więcej niż ktokolwiek inny – przekonuje Tony Robbins, słynny amerykański mówca motywacyjny (notabene sam będący doskonałym przykładem, jak skutecznie budować wartość swojej marki). Poznajmy tych, którzy – w opinii naszych czytelników – robią to najlepiej.

18

Ludzie

Zaufanie w czasach mikrospotkań

Internet, poparty jeszcze mobilnością, okazał się dla marek i zaufania do nich swego rodzaju mieczem obosiecznym. Stworzył nadzwyczajne szanse i nie lada wyzwania.

22

Ludzie

Czyż nie jestem chodzącą zmianą?

Dynamika nowych technologii pasuje do Agnieszki Maciejowskiej jak ulał. Jest energiczna i optymistyczna. Przekonuje wszystkich, że zmiany, choć mogą być ryzykowne, ostatecznie przynoszą korzyść.

26

Ludzie

Haust radości od rana

Ludzie czekają na nasze kolejne skarpetki! Są wśród nich prawdziwi kolekcjonerzy – cieszy się Adrian Morawiak, który wraz z Maciejem Butkowskim stworzył markę Many Mornings. Coś w tym jest: od niemal trzech lat sprzedaż ich radosnych skarpet rośnie o 200 proc. rocznie, a klientów mają już na całym świecie.

30

Ludzie

Naga prawda o kłamstwie w biznesie

Efektywność, skuteczność wymagają odwagi otwarcia się na nieprzyjemną prawdę. Trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie: ma być miło czy skutecznie? Jeśli w firmie jest ciągle miło, to najwyraźniej ludzie w niej potrzebują kłamstw – zauważa Julia Izmałkowa, prezes agencji badawczej Izmałkowa, w rozmowie z Dorotą Goliszewską i Alicją Hendler.

36

Rynki

Od piwa kręci się w głowie

Coraz więcej producentów walczy o swoje miejsce na nasyconym już polskim rynku piwa. Nie ma przy tym wojny cenowej, gdyż orężem w tej walce jest jakość. I tu ton nadają mali gracze.

40

Rynki

Petardy znad Wisły

Tylko sześć firm z Polski (ale za to jedna na czołowej, drugiej pozycji) znalazło się w prestiżowym rankingu „The Financial Times” – FT1000. To lista tysiąca najszybciej rozwijających się przedsiębiorstw w Europie.

60

Finanse

Nie wszystkie jajka w krajowym koszyku

Na świecie rzeczą normalną jest geograficzna dywersyfikacja majątku, aby m.in. lepiej go chronić przed spadkiem wartości, utratą płynności, zniszczeniem czy wręcz konfiskatą. Polacy wciąż niezbyt z tego korzystają. Tymczasem nie tylko ci z wielomilionowym majątkiem mogą zdywersyfikować ryzyko. W dodatku dziś jest to prostsze niż jeszcze kilka lat temu.

65

Finanse

Unijne dotacje dla MSP – stan na dziś

Usługi doradcze czy ochrona patentowa? A może pieniądze na stworzenie strategii wejścia na rynek zagraniczny? Oferta unijnych funduszy dla MSP nie ogranicza się do tych najbardziej znanych i obleganych programów. Ale uwaga: nie każdy instrument jest dostępny dla wszystkich.

70

Finanse

Dwie innowacje w jednym

Scabrosus to młoda innowacyjna firma – liczy sobie zaledwie dwa lata – jednak już odnosi spore sukcesy. Jako jedna z pierwszych przetestowała też na krajowej platformie crowdfunding udziałowy, co zwiększyło przy okazji zaufanie polskich inwestorów do tej formy społecznościowego dofinansowywania.

74

Zarządzanie

Zanurzeni w języku

W biznesie znajomość języków obcych jest bardzo często niezbędna, szczególnie angielszczyzny, będącej lingua franca dzisiejszego świata. Trzeba się jej porządnie nauczyć, a tymczasem zaganianemu przedsiębiorcy ciężko znaleźć na to czas i siły. Podpowiadamy, jak sobie pomóc.

78

Marketing

Kluczowe dane za grosze

Jak tanio lub nawet za darmo pozyskiwać ważne dane, aby monitorować konkurencyjność swojego biznesu, jego efektywność i kondycję finansową?

82

Fajrant

Ku klasie premium

W Europie coraz chętniej kupowane są samochody klasy premium, czyli uznawane za szczególnie luksusowe. Nic zatem dziwnego, że wielu producentów stara się uszczknąć choćby niewielki fragment tego lukratywnego rynku. W efekcie powstają całkiem nowe marki lub szczególne wersje od dawna znanych modeli.

94

Fajrant

Europa ostrzy sobie zęby na brytyjskie startupy

Czy Londyn i Wielka Brytania utrzymają po brexicie pierwsze miejsce na mapie europejskich startupów? Poszukiwanie odpowiedzi na to pytanie trwa już rok. Zaczęło się następnego dnia po referendum, w którym Brytyjczycy zdecydowali o opuszczeniu UE.

96

Fajrant

O seksie

Zdziwieni? Po takich tematach, jak pokora, zaufanie, odwaga czy kłamstwo – nagle seks? Dokładnie. To dlatego, że zaintrygowały mnie wyniki pewnych badań nad odczuwaniem szczęścia. A szczęście to motyw łączący wszystkie moje felietony, choć, jak zauważa mój ulubiony Orhan Pamuk w swojej powieści „Śnieg”, „człowiek, który żyje dla samego szczęścia, nie może być szczęśliwy!”.