Wydanie 9/2017 (24) miesięcznika „My Company Polska”

Miesięcznik My Company Polska - Wydanie 9/2017 (24)

Data publikacji: 23.08.2017

Czytaj swoje e-wydania miesięcznika „My Company Polska” w aplikacji mobilnej na Android, iPad oraz iPhone

Google Play App Store




Spis treści wydania 9/2017 (24)

12

Projekt Europa w Krynicy

To tam na trzy dni przenosi się polska scena polityczna. Tam spotykają się najważniejsze osoby świata biznesu, kultury i mediów. Tam wreszcie co roku przyjeżdża ponad 3 tys. osób z Europy, Azji i USA. Forum Ekonomiczne w Krynicy-Zdroju to największa konferencja w Europie Środkowo-Wschodniej.

14

Aktualności

Gala Marki Godnej Zaufania 2017

20 czerwca, w warszawskiej restauracji Belvedere, odbyło się uroczyste wręczenie nagród w konkursie Marka Godna Zaufania, organizowanym przez miesięcznik „My Company Polska”. Przedsiębiorcy, którzy wzięli udział w badaniu, wyróżnili 23 marki, które cieszą się ich wyjątkowym zaufaniem.

18

Ludzie

Spec od skalowania biznesu

Energię czerpie z myślenia o przyszłości – pomysły dosłownie mnożą mu się w głowie. Ale że to nie wystarczy, Lech Kaniuk, prezes iTaxi, wyrobił w sobie obowiązek działania.

22

Ludzie

Polski Elon Musk potrzebny od zaraz

O tym, jak powinien wyglądać ekosystem dla startupów, o potrzebie wymyślania w Polsce oryginalnych rozwiązań i o tym, jak biuro potrafi wyzwalać przedsiębiorczego ducha – z Dariuszem Żukiem, prezesem Business Link, rozmawiają Dorota Goliszewska i Alicja Hendler.

28

Strategie

Coś ciekawego na ścianę

Plakaty, które zdobią polskie domy, stają się coraz ciekawsze, jak choćby te z mapami i planami różnych miejsc. A także bardziej autorskie czy nawet ekologiczne. Ci zaś, którzy je oferują, dość szybko rozwijają dochodowe biznesy i myślą o zagranicznej ekspansji.

44

Finanse

Alternatywa dla firmy

Widząc stertę rachunków i listę przelewów do wykonania, niejeden przedsiębiorca zastanawia się, czy dałoby się choć częściowo oswobodzić z pajęczyny podatków, składek, zaliczek, opłat... Czy można mieć biznesowe przedsięwzięcie, zawierając np. tylko umowy o dzieło, zamiast prowadzić typową działalność gospodarczą? I kiedy to się opłaca?

50

Finanse

Szybka ścieżka będzie szybsza

Nazwa „szybka ścieżka” zobowiązuje. A takie właśnie miano nadano Poddziałaniu 1.1.1 PO IR, sygnalizując, że dzięki niemu małe firmy niemal błyskawicznie i przy minimum formalności otrzymają unijne dofinansowanie na bardzo innowacyjne projekty. Czy jednak „szybka ścieżka” rzeczywiście jest taka szybka?

58

Finanse

Polka i Polak o pójściu na swoje

Wygląda na to, że Polacy nie są jakoś szczególnie zainteresowani firmą z rozmachem. Jeśli już, woleliby coś małego, byle własnego i bezpiecznego.

60

Zarządzanie

Z zewnątrz do wewnątrz

Jeżeli pracownik nie jest zmotywowany wewnętrznie, jego zaangażowania nie zbudują zewnętrzne bodźce, szczególnie finansowe, jak pensja, premie czy podwyżki. Jednak motywacja zewnętrzna sprowadza się nie tylko do nich, a jeśli jest stosowana uważnie i konsekwentnie, potrafi wspaniale podnosić morale.

64

Zarządzanie

Zarządzanie w czasach overnight

Musicie iść z duchem czasu – słyszą na każdym kroku polscy przedsiębiorcy. Wykonane ponownie po pięciu latach Badanie Biznes-Ludzie Tarka Executive’s i Wyższej Szkoły Menedżerskiej w Warszawie niesie inny przekaz: nie gońcie za iluzjami, to tylko potęguje waszą frustrację. Doskonalcie to, co w polskim stylu zarządzania najlepsze. Bo ono, wbrew pozorom, bardzo dobrze pasuje do współczesnych wyzwań.

66

Zarządzanie

Studia dla praktyka biznesu

Przedsiębiorcom z pewnym doświadczeniem, którzy pragną rozwijać swoje kompetencje, czasem nie wystarczają książki czy szkolenia z negocjacji albo zarządzania płynnością firmy. Chcą bardziej pogłębić swoją wiedzę o biznesie, szczególnie gdy ten się rozrasta. Mogą wtedy na przykład znowu pójść na studia.

70

Marketing

Żeby markę było widać, słychać i czuć

Poprosiliśmy cenionych ekspertów od marketingu i zarazem jurorów tegorocznej edycji konkursu reklamowego Effie Awards (w którym nagradza się najskuteczniejsze kampanie promocyjne), aby ustosunkowali się do najważniejszych dziś trendów w komunikacji marki. Jak te nowoczesne trendy efektywnie „zjeść”?

74

Lifestyle

Auto dla menedżera

Limuzyna, SUV klasy premium, a może samochód z zacięciem terenowym? Niezależnie od tego, na co postawimy, auto dla kadry zarządzającej powinno łączyć komfort, bezpieczeństwo i niezawodność. A do tego być dostępne w ramach rozsądnego finansowania.

84

Moja firma

Cel – social – pal

Niemal każda firma powinna być dziś obecna w mediach społecznościowych. Żeby jednak były one przydatnym narzędziem marketingowym, a nie np. źródłem kryzysów wizerunkowych, trzeba wiedzieć, jak zarządzać tą obecnością. W naszym nowym cyklu zaczynamy od podstaw: czym się serwisy społecznościowe od siebie różnią, w czym są podobne i który do jakich celów może służyć.

94

Lifestyle

Za dziewięć lat AI napisze esej

W pracach badawczo-rozwojowych nad sztuczną inteligencją zaczął się prawdziwy wyścig. Stawką są zyski, jakie w przyszłości powinny przynieść opracowywane dziś rozwiązania.

96

Lifestyle

O definicjach i tęsknocie

Kiedy zasiadam do felietonu, zbliża się 21.00. Wcześniej się nie dało. Wszak wreszcie przyszło piękne upalne lato, a to nie skłania mnie do pisania czegokolwiek. Przez otwarte drzwi do ogrodu wciąż wkrada się gorące, pachnące powietrze (termometr nadal pokazuje ponad 30°C), a ja zaczynam tęsknić...