ZeroQs z nową rundą finansowania od Freya Capital [TYLKO U NAS]

Inteligentny wózek ZeroQs
Inteligentny wózek ZeroQs / Fot. materiały prasowe
Działający w branży handlu detalicznego polski startup ZeroQs zamknął kolejną rundę finansowania. Kapitał popłynął do spółki w ramach inwestycji kontynuacyjnej Freya Capital i zostanie przeznaczony na rozwój technologii inteligentnych wózków sklepowych oraz zintensyfikowanie ekspansji.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Przeobrażający doświadczenia zakupowe klientów startup ZeroQs opracował i wdrożył na rynku inteligentne wózki sklepowe. Ich rozwiązanie pozwala klientom uniknąć kolejek sklepowych, a samym sieciom handlowym - jak tłumaczą pomysłodawcy - podnieść poziom doświadczeń zakupowych konsumentów oraz sprawniej zarządzać stanami magazynowymi i bezpieczeństwem. Wyposażony w system wagowy, czytnik kodów kreskowych oraz dotykowy ekran, inteligentny wózek ZeroQs ułatwia i przyspiesza dokonywanie zakupów. Klient umieszcza zakupy w swoim wózku, skanując je przy pomocy wbudowanego czytnika, a po skompletowaniu potrzebnych produktów, po prostu opuszcza sklep, a należyta kwota zostaje automatycznie pobrana z konta. Zaawansowane systemy wagowe oraz wizyjne, pomagają skutecznie weryfikować produkty, jednocześnie chroniąc sieci handlowe przed potencjalnymi zagrożeniami, takimi jak kradzieże, próby oszustwa czy błędy klientów.

Inteligentne wózki sklepowe ZeroQs funkcjonują już w sklepach takich sieci jak Społem czy Detal Centrum. Co więcej, firma prowadzi aktywne rozmowy z czołowymi detalistami z Polski i Europy nieustannie rozszerzając swoją obecność na rynku. - Miniony rok był dla nas niezwykle intensywny. Po okresie badawczo-rozwojowym i współpracy z takimi partnerami jak EY czy Microsoft, przeszliśmy do fazy komercjalizacji. Wprowadzenie naszych inteligentnych wózków do pierwszych sklepów było znaczącym kamieniem milowym. Nowo pozyskany kapitał umożliwi nam dalsze prace nad technologią, zintensyfikowanie naszej obecności w kraju oraz przygotowanie do ekspansji na rynki sąsiadujące. Naszym priorytetem na nadchodzący rok jest konsekwentna kontynuacja procesu komercjalizacji naszego rozwiązania. Planujemy pełnoskalowe wdrożenia w sieciach detalicznych zarówno w Polsce, jak i poza granicami kraju - komentuje CEO ZeroQs, Jarosław Kaczmarczyk.

ZeroQs - 2 mln zł finansowania

Zamknięta w ostatnich dniach grudnia runda finansowania przyniosła ZeroQs dodatkowe 2 mln zł. Środki zostaną wykorzystane na kontynuację rozwoju technologii inteligentnych wózków sklepowych, wzmocnienie ich pozycji na krajowym rynku oraz ekspansję zagraniczną. Kapitał pochodzi od polskiego funduszu venture capital Freya Capital, który zdecydował się, w ramach tzw. rundy kontynuacyjnej, już po raz drugi wesprzeć ZeroQs. 

- Obserwując dynamiczny rozwój ZeroQs, a także samego rynku, zdecydowaliśmy się na zwiększenie naszego zaangażowania w spółce poprzez inwestycję follow-on. Sieci handlowe z coraz większym zainteresowaniem przyglądają się dostępowi do danych dotyczących zachowań klientów, a inteligentny wózek zakupowy ZeroQs może stać się kluczowym dostawcą tych informacji. Wspomniane zapotrzebowanie potwierdzają prognozy wzrostu na rynku analityki wewnątrzsklepowej. Według raportu Straits Research globalny rynek In-Store Analytics już w 2022 roku wart był 3,8 mld dol., a prognozuje się, że do 2031 roku osiągnie wartość 25,4 mln dol. Dzięki dostępowi do takich danych, sieci sklepowe mogą zwiększyć zarówno sprzedaż jak i zadowolenie swoich klientów - mówi Michał Lewandowski, partner zarządzający w Freya Capital.

Sprawdź też: "Uczymy strzelców czytać wiatr". Startup BulletProve rozwiązuje problemy przyszłych snajperów

Dostęp do danych dotyczących zachowań konsumenckich pozwala sieciom handlowych na szereg dodatkowych działań, w tym personalizację procesu zakupowego i jeszcze skuteczniejsze podniesienie poziomu doświadczeń zakupowych. Indywidualizacja usług już dawno wyszła poza granice prostego dodawania imienia czy pseudonimu do komunikatów reklamowych. Obecnie to holistyczny proces uwzględniający analizę danych, segmentację grup odbiorców, tworzenie spersonalizowanych treści, oraz dostosowywanie ofert do unikalnych potrzeb każdego klienta. Podczas gdy personalizacja może być łatwiejsza do osiągnięcia w przestrzeni e-commerce, to nie oznacza, że stacjonarne sklepy muszą z niej rezygnować. Jednym ze sposobów jest wykorzystanie technologii inteligentnych wózków towarzyszących klientowi podczas całego procesu zakupowego. 

- Spersonalizowane rekomendacje, wyświetlające się na ekranie naszego wózka, pozwalają klientom szybciej znaleźć interesujące ich produkty. Indywidualnie dostosowane doświadczenia sprzyjają zwiększonemu zadowoleniu konsumentów, tworząc wrażenie zrozumienia i docenienia w trakcie interakcji z marką. Wózki ZeroQs nie tylko optymalizują czas spędzony przez klientów w sklepie, lecz także gromadzą istotne dane. Te informacje, po procesie anonimizacji, stanowią wartościowy zasób dla sieci handlowych ukazując preferencje zakupowe różnych grup konsumenckich dodaje Kaczmarczyk.

Motywacja sieci handlowych do inwestowania w innowacyjne rozwiązania skupiona jest nie tylko na chęci przyciągnięcia nowych klientów, ale także budowania lojalności obecnych. Poprawa doświadczeń zakupowych przekłada się na zwiększenie wolumenu sprzedaży, a tym samym rozwój biznesu. Potwierdzają to dane przedstawione w raporcie GfK , wskazujące przekonanie reprezentowane przez ponad 65 proc. sieci handlowych, iż to właśnie doświadczenia zakupowe będą stanowić o sile danej marki i dynamice jej rozwoju.

ZOBACZ RÓWNIEŻ