Polacy szukają prezentów świątecznych w mediach społecznościowych

 fot. Maciej Luczniewski/REPORTER
fot. Maciej Luczniewski/REPORTER 27
Polacy coraz częściej pomysłów na świąteczne prezenty szukają w internecie. Tylko w pierwszym tygodniu grudnia Instytut Monitorowania Mediów doliczył się 4,5 tys. publikacji na ten temat.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Polacy coraz częściej pomysłów na świąteczne prezenty szukają w internecie. Tylko w pierwszym tygodniu grudnia Instytut Monitorowania Mediów doliczył się 4,5 tys. publikacji na ten temat.

Dominującym kanałem komunikacji były social media, głównie Facebook. Ten trend starają się wykorzystać także firmy, prezentując w mediach społecznościowych swoje produkty i usługi.

– W okresie od 1 października do 7 grudnia Instytut Monitorowania Mediów przeanalizował ponad 13 tys. wzmianek na temat prezentów i zakupów przedświątecznych, a tylko w pierwszym tygodniu grudnia pojawiło się ok. 4,5 tys. tego typu wzmianek – mówi agencji informacyjnej Newseria Monika Tomsia, PR Manager w Instytucie Monitorowania Mediów.

Monika Tomsia wyjaśnia, że zwiększony ruch na początku grudnia był to efekt mikołajek.

Dyskusja na temat zakupów przedświątecznych toczyła się na portalach internetowych oraz w mediach społecznościowych. Na Facebooku IMM odnotował 71 proc. wzmianek dotyczących prezentów. Mniej popularny był Twitter, na którym opublikowano 14 proc. wszystkich informacji na ten temat. Na trzecim miejscu, z odsetkiem 6 proc., znalazło się forum internetowe Zapytaj.onet.pl.

– Wszystkie wzmianki, zapytania i komentarze, które pojawiają się w mediach społecznościowych przed świętami można podzielić na dwie grupy: pierwszą, najliczniejszą stanowią prośby o porady, opinie osób, które poszukują po prostu pomysłów na prezent, co kupić najbliższym – mówi Monika Tomsia.

Drugą grupę stanowią osoby, które social media traktują jako zamiennik tradycyjnego listu wysyłanego do świętego Mikołaja. Za pośrednictwem Facebooka lub innych portali społecznościowych deklarują, jakie prezent chciałyby otrzymać od rodziny lub przyjaciół.

– Wśród tej lawiny zapytań, opinii czy podpowiedzi bardzo dobrze odnajdują się firmy. Mają tu duże pole do popisu, żeby wyeksponować markę i jej potencjał. Firmy oferują bardzo liczne oferty, sypią tymi ofertami jak św. Mikołaj ze swojego worka – mówi Tomsia.

Wykorzystując kanały społecznościowe, producenci oferują m.in. kosmetyki, artykuły spożywcze czy pakiety zdrowotne.

– Jeżeli internauci są dosyć uważni, to mogą odnaleźć nie tylko pomysł na zakup prezentu, lecz także mogą ten prezent zdobyć, ponieważ na swoich fanpage'ach na Facebooku bardzo często w ostatnich dwóch miesiącach firmy organizowały różnego rodzaju konkursy, gdzie taki prezent można było wygrać – dodaje Monika Tomsia.

ZOBACZ RÓWNIEŻ