Startuperki 2021. Ranking najbardziej innowacyjnych Polek

Zuzanna Brzosko, fot. Adam Tuchliński
Zuzanna Brzosko, fot. Adam Tuchliński
Nowe pokolenie Polek buduje biznes na własnych warunkach. Nie oczekują ułatwień ani całowania w rękę, ale równości już tak. Mozolnie kruszą patriarchalne struktury i dowodzą, że biznes w spódnicy może być równie poważny, jak w spodniach. Oto 21 startuperek 2021 r.

Nie dostały ich w spadku, ani nie wchodzą w firmy zbudowane przez życiowych partnerów. Tworzą je same, na własnych warunkach, a jeśli z partnerami, to na równych prawach. Najczęściej z potrzeby lub pasji. W wielu przypadkach kobiece startupy mają ambicję, by rozwiązywać realne problemy społeczne, zdrowotne, poprawiać komfort życia, dbać o środowisko czy klimat. 

Ich założycielki nie traktują firm jak dzieci, z którymi trudno się rozstać, ani jako projektu życia, jak często robiły to przedsiębiorczynie starszego pokolenia. Raczej jak produkt, który kiedyś będzie można dobrze sprzedać i zająć się kolejnym projektem. Nie mają problemów z tym, by dzielić się wiedzą. Wiele z nich aktywnie działa w środowisku, chętnie mentorując młodszym koleżankom. I chociaż z raportów Startup Polska wynika, że na razie kobiety są wśród założycielek tylko co czwartego startupu, to ich liczba z roku na rok rośnie. W „My Company Polska” systematycznie je opisujemy i widzimy zachodzące zmiany. Dlatego postanowiliśmy przygotować zestawienie 21 przedsiębiorczyń.

Startuperki przedstawiamy według alfabetu, nie jest to ranking. To polskie przedsiębiorczynie realizujące nowatorskie pomysły i pod różnymi względami wyjątkowe: z powodu nadzwyczaj młodego wieku w porównaniu z osiągnięciami, innowacyjnego pomysłu czy potencjału. 

Musieliśmy dokonać trudnych wyborów. Poza listą pozostało kilkadziesiąt fascynujących kobiet i projektów. Będziemy je...

Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów

Masz już prenumeratę? Zaloguj się

Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl

Wykup dostęp

Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?

  • Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
  •   Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
  •   Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
  •   Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska

Dowiedz się więcej o subskrybcji

My Company Polska wydanie 1/2021 (64)

Więcej możesz przeczytać w 1/2021 (64) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ