Brand24 przejdzie całkiem w ręce Amerykanów?
Prowly planuje wykupić resztę akcji Brand24. Za cały pakiet (57,58%) zapłacił 43 mln zł przy wycenie spółki na 101,3 mln zł. W ciągu najbliższego 1,5 roku wypłaci jeszcze ok 12 mln zł w ramach tzw. earn-outu. Oznacza to, że za 1,28 mln akcji zaoferowało średnio po 42,9 zł.
Semrush zaczął od wykupu większości akcji
Pod koniec kwietnia pisaliśmy, że amerykański Semrush, platforma zajmująca się wsparciem dla działań SEO, stała się większościowym akcjonariuszem Brand24 w transakcji wartej niemal 55 mln zł. W wyniku transakcji, Semrush Holding (za pośrednictwem spółki zależnej Prowly) została głównym udziałowcem Brand24. Spółka objęła 57% akcji Brand24, odkupując je od funduszy: Larq Capital i Unfold oraz założycieli. Zarząd, czyli founderzy: Michał Sadowski i Piotr Wierzejski, a także Bartosz Kozłowski, będą kontynuować rozwój spółki w dotychczasowych rolach.
Unfold VC z kolejną inwestycją
Były już akcjonariusz Brand24, fundusz Unfold VC w zeszłym miesiącu też zetknął się ze Stanami Zjednoczonymi, ponieważ zainwestował w startup Network Perspective z Wrocławia, który właśnie zaczyna ekspansję za oceanem.
– Network Perspective to wyjątkowy projekt. Na podstawie zagregowanych danych pozwala zweryfikować tezy, które w firmach technologicznych, zwłaszcza zatrudniających powyżej 500 osób, były dotychczas jedynie w sferze intuicji liderów prowadzących zespoły. Network Perspective odkrywa przyczyny, nie tylko objawy przeciążenia współpracą, a także wyzwania w budowaniu relacji – powiedziała Magda Surowiec z funduszu Unfold.vc.
Brand24 przejęty przez amerykańskiego giganta. Co czeka polski startup?
Amerykański Semrush, platforma zajmująca się wsparciem dla działań SEO, staje się większościowym akcjonariuszem Brand24 w transakcji wartej niemal 55 mln zł.