Raport ECM Insights 2017

Fot. Shutterstock
Fot. Shutterstock 20
Rozproszenie informacji, zróżnicowanie systemów do zarządzania nimi oraz powstające przez to silosy informacyjne stanowią wyzwanie dla 75 proc. korporacji, które wzięły udział w serii badań ECM Insights 2017. Firmy najmocniej odczuwają niedociągnięcia w z

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Rozproszenie informacji, zróżnicowanie systemów do zarządzania nimi oraz powstające przez to silosy informacyjne stanowią wyzwanie dla 75 proc. korporacji, które wzięły udział w serii badań ECM Insights 2017. Firmy najmocniej odczuwają niedociągnięcia w zakresie szybkości wymiany informacji oraz bezpieczeństwa współpracy między działami firmy.

Wiele firm boryka się z nadmiarem aplikacji i systemów, które powstały na przestrzeni ostatnich lat. Według badania SER Group trzy z czterech ankietowanych firm używa kilku różnych systemów tylko do zarządzania dokumentami i procesami biznesowymi. Efektem są chaotyczne struktury archiwizujące, przechowywanie niepotrzebnych danych i uwięzienie danych w silosach.

– Taki niekontrolowany wzrost zróżnicowanego środowiska IT po prostu zabija efektywność. Silosy informacyjne utrudniają wymianę informacji i współpracę projektową – a to negatywnie wpływa na pracę wewnątrz zespołów, tak samo jak na współpracę z zewnętrznymi partnerami, dostawcami czy klientami – wyjaśnia Marcin Somla, dyrektor SER Group w Polsce.

Z badania wynika jeszcze jeden ważny wniosek. Większość z 1826 ankietowanych dyrektorów odpowiedzialnych za obieg informacji, menedżerów procesów i menedżerów IT doskonale zdaje sobie sprawę, co jest potrzebne, aby wyjść z tej sytuacji. Nie wdrażają jednak tej strategii. Aż 85 proc. respondentów dostrzega znaczenie ECM (Enterprise Content Management, system do zarządzania treścią w przedsiębiorstwie) jako strategicznego środka do przezwyciężenia tych wyzwań. Jednocześnie tylko 41 proc. realizuje obecnie strategię platformy ECM – przynajmniej na poziomie działów, a nie w całej firmie. Kolejne 41 proc. nie opracowało jeszcze żadnej strategii ECM, a 18 proc. jest w trakcie jej formułowania.

ZOBACZ RÓWNIEŻ