PsiBufet sprzedany! Polski startup przejmuje konkurent z zachodu
Piotr Wawrysiuk, PsiBufetJak wynika z komunikatu, marka PsiBufet pozostanie na rynku i wkrótce zaoferuje właścicielom psów nowe produkty. Planuje też ekspansję w Europie Środkowo-Wschodniej. Uczestnicy transakcji nie ujawniają kwoty akwizycji.
PsiBufet przejęty, co teraz?
Założony przez Piotra Wawrysiuka PsiBufet to polski startup, który oferuje świeże, indywidualnie dopasowane jedzenie dla psów, dostarczane w modelu D2C, bezpośrednio do czworonogów. Zamówienia są dostarczane na terenie całej Polski. W ciągu trzech lat od pierwszej rundy inwestycyjnej firma PsiBufet urosła do kilkunastu tysięcy zadowolonych klientów, regularnie zamawiających jedzenie w modelu subskrypcyjnym.
W listopadzie 2022 r. rozmawialiśmy z Piotrem Wawrysiukiem: - Na początku przyszłego roku osiągniemy break even. Jeśli chodzi o zwiększanie skali biznesu, to zdecydowanie idziemy zgodnie z planem. Skalowanie biznesu jest kapitałochłonne, ale dajemy radę - zapowiadał wówczas.
PsiBufet od początku działalności pozyskał ponad 23 mln zł finansowania. W tym 16,5 mln zł od ponad 50 inwestorów instytucjonalnych i indywidualnych – funduszy Kogito Ventures i RKKVC oraz aniołów biznesu, w tym założycieli i osób związanych z takimi firmami jak Packhelp, Omnipack, Nice To Fit You, czy Performance Media. Od pierwszej rundy inwestorem w PsiBufet był także Butternut Box. PsiBufet pozyskał również finansowanie dłużne od Uncapped w łącznej kwocie 6,7 mln zł.
PsiBufet znalazł się także w naszym zestawieniu 25 najlepszych startupów. Edycja 2021
Co szykuje Butternut Box
Dzięki połączeniu polska spółka dołącza do europejskiego lidera rynku świeżej karmy dla psów który jest już obecny w Wielkiej Brytanii, Irlandii, Holandii i Belgii. Dzięki połączeniu z PsiBufet, Butternut Box poszerzy swoją działalność o Europę Środkowo-Wschodnią. Polska będzie stanowić regionalny hub dla działalności grupy.
Butternut Box został założony w roku 2016 przez dwójkę przyjaciół – Davida Nolana i Kevina Glynna, których połączyła misja, by dostarczać świeże, najwyższej jakości posiłki do psów na całym świecie. Od początku działalności Butternut Box pozyskał ponad 124 mln dolarów finansowania, m.in. od funduszy L Catterton, White Star Capital, Five Seasons Ventures, Passion Capital, Literacy Capital, Claret Capital oraz HSBC. Zebrane fundusze pozwoliły na zbudowanie Rudie’s Kitchen, jednego z najnowocześniejszych zakładów produkcyjnych w kategorii pet food na świecie.
Marka PsiBufet będzie dalej prężnie rozwijać się na polskim rynku. Jeszcze w tym roku klientów PsiBufet czekają m.in. lepsza jakość świeżego jedzenia, szerszy asortyment produktowy i wygodniejsze zarządzanie swoim planem.
– Butternut Box wspiera nas już od ponad 3 lat. Jest nie tylko inwestorem kapitałowym, ale przede wszystkim strategicznym, dzielącym się swoją wiedzą i doświadczeniem. Nasze firmy łączy wspólna kultura organizacyjna oraz przede wszystkim misja: dostarczać zdrowie i radość pieskom oraz ich opiekunom na całym świecie. Cieszę się, że dzięki połączeniu będziemy mogli zaoferować klientom w Polsce najwyższej jakości produkty – mówi Piotr Wawrysiuk, założyciel i CEO PsiBufet.
– Cieszymy się, że PsiBufet oraz Butternut Box stały się jednym dużym zespołem. Aktywnie wspieramy rozwój PsiBufet od kilku lat i jesteśmy pod olbrzymim wrażeniem drogi, jaką pokonali. Cieszymy się, że wspólnie będziemy mogli zadbać o zdrowie psów w Polsce, a niedługo też w regionie CEE. Polska to dla nas bardzo dobry rynek do rozwoju. Ma jeden z większych odsetków zwierząt przypadających na gospodarstwa domowe w całej Europie. Synergia wynikająca z połączenia firm oraz zaplecze kapitałowe, jakie posiadamy, pozwalają nam z optymizmem patrzeć w przyszłość. Chcemy, by PsiBufet w ciągu kilku lat stał się liderem rynku karmy dla psów w Polsce – mówi David Nolan, Butternut Box.