Polskie firmy nie wykorzystują możliwości zbiorów danych
Fot. ShutterstockTylko 6 proc. firm z Polski analizuje duże zbiory informacji – wnika z badań Komisji Europejskiej. W UE gorzej jest pod tym względem tylko na Cyprze.
Ale słabe wykorzystywanie danych pochodzących np. z mediów społecznościowych to pięta achillesowa nie tylko naszej gospodarki. W całej Unii analizuje je średnio ledwie 10 proc. przedsiębiorstw. Mimo to rynek Big Data stale rośnie. W 2020 r. jego wartość na całym świecie przekroczy 210 mld dol. Teraz wart jest ok. 151 mld dol.
<!-- [if gte mso 9]><xml>
Najmniej z potencjału Big Data czerpią najmniejsze podmioty gospodarcze: w Polsce tylko 5 proc. małych przedsiębiorców, 8 proc. średnich i 18 proc. dużych. Jeśli chodzi o zakres analizowanych danych, firmy najczęściej korzystają z informacji geolokalizacyjnych z urządzeń przenośnych oraz z danych generowanych w mediach społecznościowych.