PayPal stracił 5 mld dol. z wyceny po idiotycznej zmianie zasad i "karaniu za dezinformację"
PayPal przesadził z "troską o klientów"? / Fot. Alex Chumak, Unsplash.comPayPal stracił 5 mld dol. ze swojej wyceny, ponieważ zaktualizował politykę "dopuszczalnego użytkowania". Nowa wersja zakładała, że PayPal mógłby pobrać z konta użytkownika 2500 dol. w formie kary za rozpowszechnianie dezinformacji.
Zobacz: Wyjebongo
Firma później cofnęła decyzję i zmieniła kurs, mówiąc że taka zmiana i komunikat ukazały się "przez pomyłkę", i że PayPal nie będzie przejmować środków od swoich klientów za publikowanie dezinformacji. Bardzo możliwe jednak, że PayPal nie wycofałby się z tej zmiany, gdyby nie fakt, że tysiące ludzi zaczęło krytykować markę na Twitterze.
Gigant płatniczy przyznał, że nie będzie nakładał takiej grzywny na użytkowników, dodając że "nigdy nie zamierzał karać posiadaczy kont z tego powodu". Teraz jednak może być za późno na takie komentarze.
Akcje PayPal spadły o ponad 6% (ok. 5 mld dol. w kapitalizacji rynkowej) po nieudanej aktualizacji zasad użytkowania. Ale to nie wszystko.
Tysiące ludzi rezygnuje z PayPal
W odpowiedzi na ogłoszenie tysiące ludzi zaczęło likwidować konta na PayPalu.
Nowe zasady, które miały wejść w życie od 3 listopada br., umożliwiałyby PayPalowi wypłatę 2500 dol. z twojego konta, jeśli firma uznałaby, że publikujesz w sieci dezinformacje albo dopuszczasz się "dyskryminacji grup lub osób na podstawie tożsamości płciowej".
Sprawdź: Strajk nauczycieli
Użytkownicy nie kupują argumentacji, że zmiany i komunikat zostały opublikowane "przez pomyłkę". Jedna z osób na Twitterze napisała: "Nikt przypadkowo nie publikuje polityki, w której kradną 2500 dol. za każdym razem, gdy mówią, że rozpowszechniasz dezinformację lub ranisz uczucia brygady zaimków. Planują to zrobić, kiedy wiedzą, że ujdzie im to na sucho. Anuluj swoje konto na PayPal i Venmo (są właścicielami również tej marki)".
No one accidentally publishes a policy where they steal $2,500 every time they say you spread misinformation or hurt the feelings of the pronoun brigade. They plan to do this when they know they can get away with it. Cancel your PayPal & Venmo accounts (they own Venmo). https://t.co/QYzTAxq0qZ
— Robby Starbuck (@robbystarbuck) October 9, 2022
Inny użytkownik z kolei podszedł do sprawy na chłodno. Napisał jedynie, że "ma już tego dość" i wstawił zrzut ekranowy, z którego wynika, że zrezygnował z usługi. W polu, gdzie PayPal prosi o podanie powodu, wskazał "Inny" i napisał (w wolnym tłumaczeniu): "Założyłem u was konto 20 lat temu w celu przetwarzania płatności. Nigdy nie prosiłem o zarządzanie moimi działaniami online lub o to, abyście byli wojownikiem sprawiedliwości społecznej".
I have had enough!#cancelpaypal #BankruptPaypal #GoWokeGoBroke pic.twitter.com/xR42di2veN
— Chuck Nospam (@ChuckNospam) October 9, 2022
Rzecznik PayPal opublikował niedługo później komunikat o treści: "Niedawno omyłkowo wydano powiadomienie, które zawierało nieprawidłowe informacje. PayPal nie nakłada na ludzi kar za dezinformację, i taki język nigdy nie miał trafić do naszych zasad użytkowania".
Dodał, że zespoły w firmie pracują nad poprawą stron z zasadami i przeprosił w imieniu firmy za zamieszanie.