Obieg zamknięty z finansowym dopalaczem. Gleevery pozyskało 7 milionów

Gleevery
Gleevery
Polski startup technologiczny Gleevery zajmujący się tematem obiegu zamkniętego w gospodarce, pozyskał ponad 7 mln zł, w tym od byłego członka zarządu Benefit Systems.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Gleevery to platforma operująca w obszarze nowych technologii i gospodarki obiegu zamkniętego. Misją firmy jest wdrożenie zasad ekonomii współdzielenia oraz wydłużenie cyklu życia produktów poprzez wynajem. Startup zapewnia możliwość szybkiego i wygodnego dostępu do niezbędnych sprzętów przedsiębiorstwom i osobom prywatnym bez konieczności ich kupowania. Model biznesowy zakłada także oferowanie usług wynajmu w formie benefitu pozapłacowego dla pracowników firm. 

Gleevery - nowe finansowanie

Od momentu powstania w 2021 r. startup pozyskał ponad 7 mln zł finansowania, przy czym szczególnie owocny pod tym względem dla firmy był marzec 2023 roku. To druga runda inwestycyjna w historii firmy.

–  Po wyjątkowym 2021 roku, kiedy globalne inwestycje w startupy osiągnęły rekordowy poziom 734 miliardów dolarów, rok 2022 był wobec tego typu biznesów brutalny. Spadek globalnych inwestycji w startupy rok do roku wyniósł 32 proc. Takiej zapaści nie odnotowano od dwóch dekad, a końca spadkowego trendu wciąż nie widać. Według raportu „Startupy w Polsce 2022” ponad dwie trzecie (68 proc.) startupów ma do dyspozycji tylko środki własne. Gleevery natomiast udało się w ciągu kilkunastu miesięcy pozyskać cztery transze finansowania, m.in. od inwestorów powiązanych z branżą circular economy i fintech. Jakub Buga w rekordowo krótkim czasie uzbierał kompletny zespół i trakcją udowodnił skalowalność swojego pomysłu –  komentuje Paweł Maj, Investment Director, Warsaw Equity Group.

– Chcemy, aby ludzie mogli nie tylko słuchać o tym jak ważne są zasady gospodarki cyrkularnej, ale również w wygodny sposób przyczyniać się do jej tworzenia. Technologiczne rozwiązania Gleevery umożliwiają konsumentom korzystanie z różnego rodzaju przedmiotów bez kupowania w całym kraju w sklepach online i offline. Zaufanie, jakim kolejny raz obdarzyli nas inwestorzy, ale także duże sieci handlowe, takie jak Media Expert - wdrażające rozwiązanie Gleevery u siebie, potwierdza, że wybrany przez nas kierunek nie tylko jest korzystny dla środowiska i społeczeństwa, ale także ma potencjał biznesowy. Wynajem jako forma finansowania towarów to szansa na dotarcie do nowych grup klientów zarówno dla producentów, jak i dystrybutorów – mówi Jakub Buga, założyciel i CEO Gleevery.

Z usług Gleevery korzystają już firmy i osoby prywatne w ponad 50 miastach Polski, a średni okres wynajmu przekracza rok. Jednym z największych wdrożonych projektów stało umożliwienie wynajmu produktów Media Expert w ponad 500 sklepach sieci handlowej w ramach współpracy z dystrybutorem. Od momentu uzyskania pierwszych przychodów w III kwartale 2022 r. średni comiesięczny wzrost Gleevery wynosi ok. 70 proc.

Ze względu na potencjał pozytywnego wpływu na społeczeństwo i środowisko w Gleevery zainwestowali członkowie klubu aniołów biznesu ImpactAngels.PL. 

– Bardzo się cieszymy, że członkowie klubu aniołów biznesu ImpactAngels.PL dołączyli do rundy inwestycyjnej spółki Gleevery. To pierwsza inwestycja naszego klubu – wierzymy, że wkrótce inwestycje impaktowe będą realnym wsparciem przedsięwzięć pozytywnego wpływu w Polsce i w regionie CEE – mówi Przemek Pohrybieniuk, Managing Director ImpactAngels.PL.

W drugiej rundzie inwestycyjnej do inwestorów z takich firm jak: YES Biżuteria, BRE Ubezpieczenia, PayPo, Tutlo i Vedion, którzy zainwestowali w Gleevery na etapie pre-revenue rok temu, dołączyli m.in. Aleksandra Friedel, współwłaścicielka i członkini zarządu Unilink S.A., i Adam Radzki, były członek zarządu Benefit Systems, co podkreśla potencjał rozwojowych planów startupu na rynku benefitów pozapłacowych. Wśród zainteresowanych znaleźli się także inwestorzy z pierwszej rundy, co świadczy o wypracowanym przez ostatnie miesiące wzajemnym zaufaniu między dotychczasowymi wspólnikami i founderami.

– W Unilink oprócz naszego standardowego biznesu ubezpieczeniowego mocno rozwijamy programy afiliacyjne dla naszych partnerów. Wraz z optymalną ofertą ubezpieczeniową oferujemy benefity pracownicze, które zawierają zabezpieczenia życia i zdrowia. Moje zainteresowanie Gleevery wynika z obserwacji rozwiązań benefitowych, które mogą być elementem realizacji strategii ESG spółek. Inwestycja była szansą wsparcia startupu, który ma potencjał do poszerzania świadomości społecznej w kierunku zrównoważonego rozwoju, a także może przynieść realne zyski – tłumaczy Aleksandra Friedel, współwłaścicielka i członkini zarządu Unilink S.A. i aktywna członkini ImpactAngels.PL.

Dodatkowym wyróżnikiem Gleevery jest budowa dwóch nitek biznesowych. Pierwsza bazuje na współpracy z pracodawcami, w ramach której mogą oni oferować swoim pracownikom dodatkowe świadczenie pozapłacowe, jednocześnie wspierając realizację strategii ESG organizacji. Pracodawca opłaca stałą subskrypcję, dzięki której pracownicy mają możliwość tańszego wynajmu ponad 3 tysięcy produktów. Druga nitka startupu umożliwia sklepom, producentom czy dystrybutorom udostępnienie najmu jako dodatkowego rodzaju finalizacji transakcji z klientem. Gleevery oferuje infrastrukturę IT i automatyzację procesu, scoring i ubezpieczenie, finansowanie, a także wsparcie serwisowe dla produktów partnerów.

ZOBACZ RÓWNIEŻ