Netguru z nowym szefem! Funkcję CEO w firmie obejmuje Kuba Filipowski

Kuba Filipowski
Kuba Filipowski, fot. materiały prasowe
Netguru, polska spółka tworząca produkty cyfrowe ogłosiła, że jej CEO - Marek Talarczyk - ze względów zdrowotnych rezygnuje z funkcji. Nowym CEO zostaje Kuba Filipowski, współzałożyciel i dotychczasowy Chief Strategy Officer.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Marek Talarczyk, CEO Netguru od 2019 r., zrezygnował z pełnionej funkcji w Netguru ze względów zdrowotnych. Kuba Filipowski, współzałożyciel firmy i Chief Strategy Officer, obejmuje stanowisko jako nowy CEO, aby - jak czytamy w komunikacie - zapewnić ciągłość kierownictwa i kontynuację dotychczasowej strategii, wzbogaconej o korzyści płynące z najnowszej rewolucji Generative AI.

- Marek przeprowadził Netguru, naszych klientów i naszych pracowników, przez najtrudniejszy okres w historii firmy, w tym pandemię Covid-19 i pierwsze etapy recesji. Jesteśmy wdzięczni za jego zaangażowanie i będziemy kontynuować jego strategię, rozwijając swoją obecność w branży technologicznej - komentuje Kuba Filipowski, nowy CEO Netguru.

Marek Talarczyk: - Chciałbym podziękować wszystkim, którzy pomogli nam uczynić Netguru jednym z najszybciej rozwijających się cyfrowych przedsiębiorstw w Europie. Rezygnuję ze stanowiska, aby skupić się na swoim zdrowiu, ale nie mam wątpliwości, że z Kubą jako nowym CEO Netguru zostawiam firmę w dobrych rękach.

Kuba Filipowski założył Netguru w 2008 roku razem z Wiktorem Schmidtem, obecnie w roli Executive Chairman. Przez lata wspierał rozwój firmy przede wszystkim poprzez budowę zespołów sprzedażowych Netguru i procesów, na których zostały oparte. W 2022 roku Filipowski koordynował działania z zakresu M&A (Mergers & Acquisitions), które doprowadziły do strategicznych inwestycji w spółki Pilot44 i mohi.to. Jego doświadczenie jako Chief Strategy Officer gwarantuje pełne zrozumienie sytuacji i celów firmy, jej branżowych portfolio i planów dalszego wzrostu. Kuba Filipowski jest też aktywnym aniołem biznesu oraz ambasadorem wykorzystywania AI w tworzeniu produktów cyfrowych.

- Doszliśmy do punktu, w którym AI może rozwiązać znaczną część zadań poznawczych, z którymi komputery wcześniej nie radziły sobie zbyt dobrze. Możemy być dzięki temu skuteczniejsi w codziennej pracy, więcej uwagi poświęcając tym kwestiom, które są kluczowe dla rozwoju produktów. Jestem pewien, że Netguru będzie dostarczać jeszcze bardziej wyjątkowe oprogramowanie, opierając się na rozwiązaniach z zakresu Generative AI. To jedna z najbardziej ekscytujących technologii mojego życia - dodaje Filipowski.

Wiktor Schmidt, który prowadził Netguru jako CEO w latach 2008-2019, pozostaje na obecnym stanowisku Executive Chairman. Będzie w dalszym ciągu wspierał działania służące budowaniu marki Netguru, reprezentując spółkę na głównych wydarzeniach branżowych oraz nawiązując nowe, strategiczne relacje i kontakty.

ZOBACZ RÓWNIEŻ