Najważniejsze to nie bać się wyzwań
Zespół BAVVIC, fot. materiały prasoweHanna i Maria, współtwórczynie BAVVIC, po raz pierwszy spotkały się na pływalni. Jak wspominają z uśmiechem, miały wówczas po kilka lat i już wtedy nie bały się ryzykować, wykonując pierwsze odważne skoki do basenu. Później ich kontakt nieco osłabł. Jednak gdy spotkały się po latach, postanowiły wejść do wody jeszcze raz i tym razem wypływając na te biznesowe. Wspólnie z mężami Dawidem i Maciejem udowodnili, że w rodzinie jest siła! Razem stworzyli drewniane klocki, z których przy użyciu silikonowych łączników można zbudować dosłownie wszystko.
Choć założona przez Hannę i Macieja Sokolnickich oraz Marię i Dawida Bautów firma BAVVIC jest stosunkowo młoda, jej twórcy już mogą pochwalić się kilkoma niezwykle prestiżowymi nagrodami za stworzony przez siebie produkt (Red Dot Design Award, a ostatnio także pierwszą nagrodą w dziedzinie zabawek Kind+ Jugend Innovation Award w Kolonii). Pytani o swoją drogę do biznesu wskazują na kluczowe elementy, które pomogły im odnieść sukces. Jednym z nich było środowisko, w którym wyrastali. Drugim chęć do działania i zmieniania świata. Trzecim zespół o zróżnicowanych, ale wysokich kompetencjach, który tworzą i który co bardzo istotne świetnie się dogaduje.
Przepis na biznes
Historia BAVVIC rozpoczęła się od rozmów pomiędzy Hanną a Marią. Koleżanki z lat dzieciństwa dzieliły się w nich nie tylko życiem rodzinnym, ale także pomysłami biznesowymi. Podczas jednej z takich rozmów Maria wspomniała o drewnie, które zostaje jako element produkcyjny w firmie jej męża Dawida. Ta rozmowa zasiała ziarnko, które przerodziło się w pomysł wykorzystania drewna i stworzenia z niego klocków dla dzieci. W jego rozwoju wzięli udział nie tylko Maria i Dawid Bautowie oraz Hanna i Maciej Sokolniccy, ale także ich dzieci, które były pierwszymi testerami klocków. Po stworzeniu wielu prototypów produkcja klocków ruszyła pod Wolsztynem.
– Wolsztyn, to bardzo ciekawe miejsce pod względem biznesowym. W pobliżu niego znajduje się siedziba BAVVIC i można powiedzieć, że dziś to już istna maszyna produkcyjna. Początki wyglądały zupełnie inaczej, ponieważ produkt przechodził bardzo wiele prób testowych i zdawało się, że dopasowanie projektu do naszego dostępnego surowca będzie zupełnie niemożliwe – wspomina Maciej. – Dzięki rodzinnej firmie Dawida testowaliśmy wiele rodzajów drewna pod kątem miękkości oraz estetyki. Nie jest tajemnicą, że mieliśmy bardzo wiele dylematów produkcyjnych, jednak dla nas priorytetem jest i było produkować lokalnie w Polsce – mówi Hanna. – Dzięki temu mamy absolutną kontrolę nad jakością BAVVIC, a ona ma dla nas istotne znaczenie, ponieważ nasz produkt charakteryzuje się wysokiej klasy dizajnem, o czym świadczą otrzymane nagrody – dodaje Maciej.
– Żaden sukces nie pisze się sam. Wielokrotnie wychodziliśmy z własnej strefy komfortu, czasem kompletnie z niego rezygnując. Trwało to miesiącami – zdradza Maria. Musieliśmy się nauczyć radzić sobie ze stresem za wielkie pieniądze – żartuje Maciej. Teraz wiemy, że potrzeba dużo wiary we własne siły i możliwości, aby cały czas z tą samą energią iść dalej. Dodatkowo, obserwując sposoby prowadzenia biznesów w różnych krajach, mogę powiedzieć, że Polacy mają szczególną zdolność do rozwiązywania problemów i niepoddawania się w trudnych sytuacjach. To bardzo ważne cechy podczas prowadzenia biznesu – twierdzi Hanna.
Same kompetencje do bycia przedsiębiorcą to jednak za mało. Kluczowa w odniesieniu sukcesu jest także odwaga do podjęcia biznesowego wyzwania. Jak dodaje Maciej Sokolnicki, nie każde wyzwanie trzeba podejmować w pojedynkę. – W wielu przypadkach połączenie sił i kompetencji może przynieść bardzo dobre rezultaty. Osobom myślącym o założeniu swojego biznesu mogę poradzić, by szukali biznesowych partnerów, którzy...
Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów
Masz już prenumeratę? Zaloguj się
Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl
Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?
- Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
- Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
- Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
- Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska
Więcej możesz przeczytać w 10/2022 (85) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.