MTN zorganizuje pierwszy koncert muzyczny w metawersie w Afryce

MTN stawia na metaverse / Fot. Axel Ruffini, Unspl
MTN stawia na metaverse / Fot. Axel Ruffini, Unsplash.com
Operator komórkowy MTN, za pośrednictwem platformy metaverse altMTN, chce dotrzeć do 34,5 mln abonentów w Afryce z koncertem muzycznym na żywo. Cel: popularyzacja metawersu na kontynencie.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Firma MTN Group jest obecna w 17 krajach w Afryce i ogłosiła, że w listopadzie uruchomi platformę metaverse o nazwie altMTN. Z okazji otwarcia zaprasza abonentów na wirtualny koncert muzyczny. 

Dodatkowo MTN nawiąże współpracę z The Mic: Africa, czyli afrykańską platformą muzyczną i artystyczną, która pomoże w organizacji koncertu. 

Bernice Samuels, dyrektor ds. marketingu grupy MTN, mówi, że "metaverse pomoże firmie wspierać afrykańskie innowacje, a z czasem będzie oferować wydarzenia na żywo, zakupy, gry i naukę". Dodaje przy tym, że pojawią się konkursy organizowane we współpracy z klientami, dając szansę na "wygrywanie eksluzywnych biletów na koncerty". 

Metaverse w Afryce

W lutym br. MTN kupiła 144 działki wirtualne w platformie Ubuntuland, która należy do południowoafrykańskiej firmy technologicznej Mann Made. W Afryce metaverse i świat Web3 rozwija się bardzo dynamicznie i coraz częściej wygląda na to, że to właśnie ten kontynent zrozumiał najlepiej i czerpie największe korzyści z dobrodziejstw technologii blockchain.

Wielu afrykańskich artystów również stawia na obecność w metawersum. Powstają też społeczności wirtualne, takie jak Africa NFT Community, Black NFT Art, Kenyan NFT Club i Nigeria NFT Community, gdzie można często handlować cyfrowymi dobrami i wymieniać się opiniami. 

Potencjał w Afryce jest bardzo duży. Anna Ogutogullari, założycielka platformy QkweQkwe.io, gdzie afrykańscy artyści mogą sprzedawać i kupować NFT, twierdzi że całkowita wartość afrykańskiego rynku NFT to 15 mld dol. 

ZOBACZ RÓWNIEŻ