Mercedes-AMG kończy 55 lat i prezentuje historyczne modele
55-lecie Mercedes-AMG, fot. mat. prasoweZaprezentowano m.in. najbardziej cenione historyczne i współczesne modele Mercedes-AMG, w tym 300 SEL (Rote Sau), C 124 Hammer oraz SLS E-Cell. Na odwiedzających czeka też m.in. najnowszy SL, niewidziany wcześniej w Polsce G 63 4x42 oraz w pełni elektryczny EQE.
Mercedes. Początki marki
W 1967 r. Hans Werner Aufrecht i Erhard Melcher, wcześniej inżynierowie Mercedesa, otworzyli zakład tuningowy AMG, specjalizujący się we wzmacnianiu modeli z gwiazdą. Jego nazwa powstała od pierwszych liter nazwisk założycieli oraz miejscowości, gdzie prowadzili oni swój zakład – Großaspach nieopodal Stuttgartu. Początkowo klientom oferowano modyfikacje silników oraz zawieszeń, jednak ambicje AMG sięgały znacznie dalej. Aufrecht i Melcher chcieli udowodnić, że ich rozwiązania sprawdzają się w najbardziej wymagających, wyścigowych warunkach. Ich odwaga została nagrodzona: w 1971 r. specjalnie przygotowana limuzyna 300 SEL 6.8 AMG Rote Sau (z niem. czerwona świnia) zaskoczyła zajęciem drugiego miejsca w klasyfikacji generalnej oraz klasowym zwycięstwem w 24-godzinnym wyścigu na słynnym torze Spa-Francorchamps.
Za tym zwycięstwem przyszły kolejne sukcesy w motorsporcie oraz nowi klienci. W latach 70. rozrastająca się firma przeprowadziła się do Affalterbach i z czasem zyskała status oficjalnego partnera Mercedes-Benz, a także producenta najmocniejszych maszyn spod znaku gwiazdy.
Polski dom Mercedes-AMG
W ramach obchodów 55. urodzin Mercedes-AMG zaprezentował m.in. szereg specjalnych serii swoich modeli – Edition 55. Teraz z okazji jubileuszu AMG Brand Center w Gdańsku przygotowało szczególną atrakcję dla miłośników marki. Otwarty w 2019 r. salon to wizytówka AMG. Znakiem rozpoznawczym obiektu jest tzw. AMG Eye, czyli ogromne okno wystawowe prezentujące maszyny z Affalterbach. Klienci mogą poznać tu świat marki AMG na dwóch kondygnacjach. Na dole eksponowanych jest kilkanaście aut, od kompaktowych modeli z serii 35 aż po SUV-y. Drugie piętro zagospodarowano z myślą o organizacji wydarzeń i prezentacji pojazdów o najwyższych osiągach.
22 września w AMG Brand Center odbyła się specjalna wystawa, na której obecne są jedne z najsłynniejszych historycznych aut AMG oraz szereg nowości. Do grona tych pierwszych należy limuzyna 300 SEL (Rote Sau), która poza wzmocnionym silnikiem o 428 KM odznaczała się szeregiem zabiegów zmniejszających masę własną. Obok pojawią się 190 (W 201) z 6-cylindrową jednostką o pojemności 3,2 litra, tzw. Baby-Hammer, oraz kabriolet C 124 Hammer z 5,5-litrowym motorem V8. Na gości czeka też pokazowa maszyna DTM przygotowana przez AMG oraz SLS E-Cell, czyli elektryczny Gullwing. Ten ostatni zamiast silnika V8 ma cztery jednostki elektryczne, po jednej na każde koło. Efekt: przyspieszenie do 100 km/h w 3,8 s oraz 11 s do 200 km/h. Obok w pełni elektrycznej biznesowej limuzyny EQE 53 4MATIC+, która jest w stanie osiągnąć prędkość 100 km/h w 3,3 s, obecne jest AMG GT 4-drzwiowe Coupe 63 S E Performance z zespołem hybrydowym napędowym plug-in o nowej koncepcji, rozwijającym moc systemową 843 KM. Na fanów AMG czeka też zupełnie nowy SL-a – pierwszej generacji opracowanej przez inżynierów z Affalterbach, a także terenowy wariant G 63 4x42, który w Gdańsku świętuje swoją polską premierę. Ekspozycja jest elementem obchodów jubileuszu 55-lecia AMG w Polsce.
Z jego obchodami zbiega się otwarcie nowego zakładu blacharsko-lakierniczego dla klientów gdańskiego AMG Brand Center.
Mercedes-AMG w Polsce
W ub.r. sprzedaż sportowej marki wzrosła o 16,7 proc., do rekordowych 146 tys. samochodów. Istotny wkład w ten wynik mają polscy klienci. Obecnie Polska jest czwartym rynkiem zbytu AMG w Europie i dwunastym na świecie. W okresie od stycznia do sierpnia br. najchętniej wybieranymi modelami Mercedes-AMG w naszym kraju były: Klasa G 63, AMG GT 4-drzwiowe Coupe 43 oraz kompaktowa Klasa A 45.
W ramach szkoleń AMG Driving Academy kierowcy mogą doskonalić własne umiejętności za kierownicą, a przy okazji poznać faktyczne możliwości sportowych maszyn z Affalterbach, decydując się na wybór jednego z kilku programów szkoleniowych. Polski oddział AMG Driving Academy swoje treningi organizuje już od 9 sezonów. Jak dotąd wzięło w nich prawie 5000 uczestników.
- Z dumą spoglądamy na naszą przeszłość, a w przyszłość patrzymy z optymizmem, zwłaszcza z perspektywy polskiego rynku. Marka od lat cieszy się u nas mocną, ugruntowaną pozycją. W ostatnich latach co dziesiąty Mercedes nowo rejestrowany w Polsce to właśnie model AMG. Nasi klienci mają do wyboru szeroką gamę produktową– a w ostatnich miesiącach liderem była Klasa G 63! A skoro mamy urodziny, to nie może obejść się bez świętowania – jesteśmy w wyjątkowym miejscu, w Gdańsku, w jednym z zaledwie kilku AMG Brand Center na świecie. I spotykamy się wśród prawdziwych gwiazd AMG: Rote Sau, Hammera i elektrycznego Gullwinga – SLS E-Cell, który okazał się samochodem na wskroś wizjonerskim, bo zaprezentowanym ponad 10 lat temu. Dynamicznie rozwijamy gamę aut elektrycznych ze stajni AMG, którą obecnie reprezentują EQE i EQS. A to dopiero początek. Jedno się nie zmieni: wciąż chcemy dostarczać nie tyle samochody, co emocje. Wszak najważniejszym miernikiem sukcesu AMG są zarówno wyniki sprzedaży, ale także fascynacja, jaką nasze samochody budzą wśród naszych klientów i fanów – powiedział Wolfgang Bremm von Kleinsorgen, dyrektor generalny Mercedes-Benz Cars Central and Eastern Europe Cluster.