Lidl zainwestował w serbski rynek 550 mln euro. Tyle kosztowała pozycja lidera rynku
fot. shutterstock.Jak zapewnić sobie pozycję lidera na nowym rynku? Najlepiej poprzez inwestycje, które następnie odbierze się z nawiązką. Marki największego gospodarczego mocarstwa, czyli Niemiec mają kapitał na takie operacje. I osiągają trwałe efekty.
Lidl zainwestował w serbski rynek 550 mln euro. Tyle kosztowała pozycja lidera rynku
Według najnowszego badania przeprowadzonego przez GfK, Lidl zajmuje czołową pozycję w Serbii jeśli chodzi o zadowolenie klientów. Dodatkowo sieć wyróżnia się pod względem jakości świeżych owoców, warzyw oraz pieczywa.
Lidl Serbia odgrywa kluczową rolę w eksporcie produktów serbskich. Jak podaje esmmagazine.com, firma wyeksportowała towary o wartości ponad 30 mln euro do innych sklepów sieci w regionie oraz w Europie. W ofercie Lidl znajduje się ponad 600 produktów od serbskich dostawców, zarówno pod lokalnymi markami, jak i pod markami własnymi sieci.
WIDMO Technologies dopina małą rundę finansową. "Deep tech mógłby być siłą Polski" [TYLKO U NAS]
Produkty lokalne w Lidlu
Lidl szczyci się linią produktów "S ljubavlju, domaće" (Domowe z miłością) - ok. 100 produktów pochodzących od lokalnych producentów. W 2021 roku wprowadzono także serbską markę własną z około 80 SKU od miejscowych producentów, w tym świeże mleko, jogurty, domowe skwarki i wiele innych.
Sieć dyskontów jest jednym z najbardziej pożądanych pracodawców w kraju, zdobywając przez trzy lata certyfikaty "Top Employer Serbia" i "Top Employer Europe".
Co zrobić, żeby tak nie bolało. Jak zwolnić pracownika? [WYWIAD]
Rozwój Lidla w Serbii
Lidl posiada w Serbii dwa kluczowe centra logistyczne, które zaopatrują 67 sklepów w 38 miastach. Firma ma ambitne plany ekspansji na serbskim rynku, zapowiadając otwarcie kolejnych sklepów.
Lidl dynamicznie rozwija swoją obecność na rynku serbskim, inwestując w lokalną gospodarkę, promując produkty krajowe i zyskując zaufanie konsumentów. Działania te nie tylko przyczyniają się do sukcesu sieci w Serbii, ale również wspierają rozwój lokalnych dostawców i producentów.