Kontomatik wzmacnia zespół analityczny. Iga Sikorska przechodzi z Experiana

Iga Sikorska, Kontomatik
Iga Sikorska, Kontomatik
Dr Iga Sikorska, która od 2019 roku pełniła funkcję lidera zespołu Decision Analytics w Experianie w Europie Środkowo-Wschodniej, właśnie objęła stanowisko dyrektora Rozwiązań Analitycznych w Kontomatik.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Sikorska została powitana w zespole z dniem 1 grudnia i przejmie zarządzanie rozwojem nowych usług w czasie, gdy firma rozszerza usługi na nowe sektory i rynki. Wesprze zespół swoim bogatym międzynarodowym doświadczeniem w zakresie analityki danych oraz będzie odpowiadać za dostosowywanie rozwiązań analitycznych i biznesowych do konkretnych potrzeb  klientów — w tym za budowę dedykowanych modeli, zagregowanych reguł i systemów scoringowych dla poszczególnych branż.

Sikorska przychodzi do Kontomatika z bogatym doświadczeniem; pracowała jako lider w uznanej na całym świecie firmie zajmującej się analizą danych i sporządzaniem raportów kredytowych, Experian. Jako lider zespołu na region CEE, Sikorska była odpowiedzialna za współpracę z klientami i projektowanie i wdrażanie rozwiązań analitycznych. Jej obszarami specjalizacji są procesy zarządzania ryzykiem, optymalizacja procesów windykacyjnych oraz przeciwdziałanie nadużyciom.

W ostatnich latach specjalizowała się we wdrożeniach narzędzi analitycznych na danych alternatywnych, co pomogło zwiększyć efektywność i automatyzację systemów ryzyka i przeciwdziałania oszustwom w Experianie.

Transfer do Kontomatik

Experian to amerykańsko-irlandzka firma zajmująca się analizą danych i raportami kredytowymi, która gromadzi informacje o ponad miliardzie osób i firm. Uznawana za jedną z „wielkiej trójki” agencji zajmujących się sporządzaniem raportów kredytowych, Experian oferuje usługi kredytowe i analityczne w 37 krajach.

Przed rozpoczęciem pracy w Experianie Sikorska pracowała jako Business Development Manager w polskiej firmie informatycznej Sii, gdzie pełniła funkcję lidera zespołu kompetencji data science, wspierając klientów w tworzeniu rozwiązań analitycznych.

Wcześniej przez pięć lat Sikorska była menedżerem ds. rozwiązań biznesowych w SAS Institute, firmie dostarczającej oprogramowanie do analiz biznesowych. Tam zapewniała wiedzę specjalistyczną w zakresie oszustw i inicjatyw przeciwdziałania praniu pieniędzy dla instytucji bankowych i finansowych; kierowała zespołem data science świadczącym usługi i konsulting w branży finansowej; projektowała strategie zwalczania oszustw i przeciwdziałania wyłudzeniom; oraz modelowała procesy decyzyjne z wykorzystaniem uczenia maszynowego, eksploracji danych, analizy sieci społecznościowych i eksploracji tekstu.

Przez 12 lat pracowała jako pracownik naukowy, konsultant i wykładowca Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Sikorska uzyskała tytuł magistra i doktora nauk ekonomicznych w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie oraz tytuł Master of Science in Analytics  a Uniwersytecie Stanowym Karoliny Północnej w Stanach Zjednoczonych, w Institute for Advanced Analytics.

Czym zajmuje się Kontomatik?

Kontomatik od 2009 r. zajmuje się dostarczaniem i analizą danych bankowych. Usługi fitechu opierają się na automatycznym zbieraniu danych finansowych poprzez API PSD2 z banków w Polsce i Europie. Firma dysponuje  technologią wykorzystującą uczenie maszynowe i na jego podstawie oferuje dodatkowe rozwiązania analityczne takie jak: analiza ryzyka finansowego, scoring czy etykietowanie transakcji. Rozwiązania Kontomatika wspierają klientów m.in. w skanowaniu wzorców zachowań czy analizy trendów ich klientów.

ZOBACZ RÓWNIEŻ