Jeszcze bliżej klientów

Ubezpieczenia Link4
Ubezpieczenia Link4
W ubezpieczeniach liczy się nie tylko zaufanie. Ważna jest także prostota i… szybkość.
ARTYKUŁ BEZPŁATNY

z miesięcznika „My Company Polska”, wydanie 6/2024 (105)

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Dziś, chcąc podbić serca klientów, musisz zrozumieć, czym się kierują i przygotować odpowiednie rozwiązanie. Co tak naprawdę jest ważne? Wygoda. Widać to szczególnie w ubezpieczeniach.

– W ostatnich latach proces sprzedaży ubezpieczeń zarówno w Polsce, jak i na świecie ulega znaczącej transformacji. Tradycyjny model opierający się na bezpośrednim kontakcie z agentem, choć wciąż popularny, jest stopniowo uzupełniany przez sprzedaż na cyfrowych platformach. Wpływ na tę zmianę mają zarówno rosnące oczekiwania klientów dotyczące dostępności i szybkości usług, jak i rozwój technologiczny umożliwiający oferowanie innowacyjnych, dostosowanych do potrzeb klienta rozwiązań – komentuje Piotr Pietrzak, dyrektor Pionu Sprzedaży Omnikanałowej w LINK4.

Motoofensywa

Co to oznacza w praktyce? Dla klienta liczy się z jednej strony prosty i przyjazny proces zakupu ubezpieczenia, w którym sam decyduje, czy woli bezpośredni kontakt z agentem, telefoniczną rozmowę z doradcą, czy wybiera czat i prosty internetowy formularz z minimum koniecznych danych. Z drugiej strony oczekuje, że jako klient towarzystwa ubezpieczeniowego, będzie mógł zawsze liczyć na krótką i przejrzystą ścieżkę uzyskania odszkodowania czy likwidacji szkody. I tu nieodzowne są zaawansowane technologie. LINK4 zrozumiał to jako jeden z pierwszych na rynku ubezpieczeń i dziś może się pochwalić technologicznie zaawansowanymi, a przy tym przyjaznymi i intuicyjnymi rozwiązaniami dla klienta.

Podążając za tymi oczekiwaniami, LINK4 udostępnił klientom m.in. odświeżony internetowy serwis obsługowo-sprzedażowy. Jego siłą jest m.in. bardzo szybki kalkulator ubezpieczeń, który dzięki integracji z bazą CEPiK pozwala obliczyć składkę za najpopularniejsze polisy OC czy AC w mniej niż minutę. LINK4 stawia także na rozwiązania omnikanałowe, które umożliwiają klientom kontynuację procesu zakupowego w różnych kanałach sprzedaży.

To element szerszej ofensywy firmy w aspekcie ubezpieczeń komunikacyjnych. Ciągle rozwija ona produkty dostosowane do potrzeb klientów. Wśród nich jest Pakiet OC z Programem Pomocy z Samochodem Zastępczym i Assistance Opony. Ubezpieczenie oferuje nie tylko pomoc w wymianie koła w razie uszkodzeń ogumienia, ale także usprawnienie pojazdu na miejscu awarii w przypadku rozładowania akumulatora oraz w razie wypadku holowanie do 100 km, samochód zastępczy w razie wypadku lub kradzieży oraz pomoc informacyjną przez całą dobę. Oferta jest bardzo elastyczna i można ją rozbudować o dodatkowe opcje (np. Auto Casco, NNW, Auto Assistance czy Ochronę Zniżki).

Jak technologia może pomóc

Zastosowanie zaawansowanych technologicznie narzędzi pozwala klientom LINK4 w czytelny i intuicyjny sposób pozyskać informacje o ubezpieczeniu. Dodatkowo firma postawiła na uproszczone i przejrzyste formularze online oraz opcję wyboru preferowanej formy kontaktu (np. czat lub rozmowa telefoniczna). System sprzedażowy LINK4 rozpoznaje zachowania i preferencje klienta i definiuje na ich podstawie kolejne kroki w komunikacji, których celem jest ułatwienie zakupu. Rozpoczynając podróż zakupową, np. w kanale online, klient może ją kontynuować ze wsparciem doradcy, a następnie samodzielnie zmodyfikować zakres oferty i zrealizować zakup np. w serwisie internetowym w dogodnym dla siebie momencie. W trakcie tej podróży zakupowej oferta podąża za klientem podobnie jak przyznane rabaty.

To kolejny konieczny etap łączenia świata digitalu z tradycyjnymi formami obsługi odpowiadający na współczesne wyzwania rynku i potrzeby klienta.

My Company Polska wydanie 6/2024 (105)

Więcej możesz przeczytać w 6/2024 (105) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ