Jeśli nie płacą na czas
fot. Adobe StockZna to prawie każdy przedsiębiorca, którego klientami są inne firmy: faktury z odroczonym terminem płatności to standard. Mija dzień zapłaty wyznaczony na rachunku, a pieniędzy na koncie nie ma. Mija kolejny i następny, potem tydzień, miesiąc. Brak stosownego przelewu zaczyna być odczuwalny w budżecie przedsiębiorstwa, a jeśli jest to jednoosobowa działalność, często także w budżecie domowym. W dodatku od wystawionych faktur trzeba zapłacić podatek, a po miesiącu – w przypadku stałych zleceń i kontrahentów – wystawić fakturę za kolejny okres.
Problem z klientem, który nie płaci na czas, można rozwiązać na kilka sposobów, przy czym każdy ma swoje plusy i minusy. Najprościej i najtaniej jest samodzielne się z nim skontaktować i spróbować ustalić, kiedy zamierza uregulować swoje zobowiązania. Wielu przedsiębiorców tak właśnie robi, zwłaszcza jeśli łączą ich z danym partnerem dobre relacje i długa współpraca. Jeżeli relacje są naprawdę dobre, tyle powinno wystarczyć. Jednak gdy okazuje się, że jest inaczej albo kolejny ustalony termin mija bezowocnie, warto rozważyć dalsze kroki.
REJESTRY DŁUŻNIKÓW
Z wielu powodów dobrym posunięciem może być listowne (za potwierdzeniem odbioru) wezwanie dłużnika do zapłaty. Należy w nim umieścić informację o zamiarze zgłoszenia wierzytelności do...
Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów
Masz już prenumeratę? Zaloguj się
Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl
Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?
- Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
- Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
- Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
- Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska
Więcej możesz przeczytać w 7/2019 (46) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.