Jak rozwinąć biznes internetowy? Zostań influencerem

Jak rozwinąć biznes internetowy? / Fot. Brooke Cag
Jak rozwinąć biznes internetowy? / Fot. Brooke Cagle, Unsplash.com
Rozwijanie biznesu internetowego wiąże się z wieloma aktywnościami. Są jednak takie, które zapewniają świetne efekty, a przy tym wymagają tylko naszego czasu. Niejako można powiedzieć, że są darmowe.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Wiele osób, rozwijając swój biznes online, może liczyć na wsparcie rodziny i przyjaciół, współpracowników, czy też zgromadzone oszczędności. Ale to ciągle za mało, aby osiągnąć sukces. 

Inspiracje: Roger Federer

Warto wiedzieć, że istnieją darmowe sposoby na bezpłatne rozwijanie własnej firmy. Przedstawiamy kilka sprawdzonych. 

Jak rozwijać biznes internetowy - sprawdzone metody

Darmowe metody są skuteczne i zapewniają efekty, ale trzeba być konsekwentnym. Co więcej, efekty będą widoczne, ale dopiero po czasie. Jeśli zależy nam na działaniach natychmiastowych, nie jest to możliwe za darmo - trzeba wykupić reklamę i promocję. Jeśli jednak możemy na spokojnie rozwijać swój projekt, a przy tym cechuje nas wytrwałość, powinniśmy zainteresować się takimi działaniami: 

1. Zostań influencerem

Zostań influencerem na dowolnej, wybranej przez siebie platformie. To może być Instagram, Tik Tok czy Facebook. Każdy serwis ma miliony użytkowników, a to oznacza dostęp do potencjalnych klientów. Wybierz taką platformę, która najbardziej ci odpowiada i pasuje do prowadzonej działalności. Jeśli uda ci się pozyskać tysiące obserwujących i fanów, wcześniej czy później przełoży się to na sprzedaż. Najlepszym przykładem jest Kylie Jenner, która zbudowała swój wielomilionowy biznes właśnie dzięki temu, że była i jest influencerką. 

2. Content marketing 

Publikuj wiele oryginalnych treści i artykułów w wybranych serwisach: Quora, LinkedIn, Medium, własny blog firmowy itp. Przyciągną one ruch do twojej witryny biznesowej (np. sklepu), co może zapewnić sprzedaż. 

3. Referral marketing

Jeśli coś sprzedajesz, wprowadź program referralowy. W skrócie polega to na tym: klient może polecać twoje produkty swoim znajomym. W momencie, gdy dochodzi do sprzedaży, uzyskuje on np. prowizję lub inne bonusy. W sieci działa wiele biznesów, które generują dużą sprzedaż z poleceń. Poczytaj więcej o referral marketingu i tzw. growth hackingu.

ZOBACZ RÓWNIEŻ