Zakupy przez asystenta głosowego będą niebawem dostępne w Polsce
fot. Adobe StockSupermarket Frisco.pl uruchamia jako pierwszy w Polsce możliwość zamawiania głsowego zakupów przez asystenta Google - poinformowali przedstawiciele firmy.
Rozwiązanie w postaci Asystenta Google będzie dostępne dla klientów sklepu już od września tego roku.
Według przewidywań rynkowych, liczba użytkowników korzystających z głosowych zakupów wzrośnie w ciągu najbliższych trzech lat aż dziesięciokrotnie. Frisco.pl jako lider rynku e-grocery wdraża innowacje umożliwiające klientom coraz wygodniejsze zakupy, tym samym zmieniając oblicze polskiego e-commerce. Jedną z nich jest wprowadzenie opcji asystenta głosowego, z którego pomocy będzie można skorzystać podczas zakupów na Frisco.pl. To kolejny krok w kierunku rozwoju customer experience, po opcji umożliwiającej przesłanie „jednym kliknięciem” listy zakupów z serwisów BieDiet.pl, Vitalia.pl i Przepisy.pl prosto do koszyka popularnego e-sklepu.
- Voice commerce to przełomowy krok dla rozwoju rynku zakupów online. Zgodnie z prognozami, jeszcze w tym roku połowa wyszukiwań będzie sterowana głosem, a do 2022 roku co drugie gospodarstwo domowe w Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych będzie korzystać z inteligentnych głośników w domu. Warto zauważyć, że obecni użytkownicy tych urządzeń bardzo chętnie kupują w ten sposób produkty spożywcze – kategoria ta jest trzecią najczęściej zamawianą, tuż za elektroniką i rozrywką – podkreśla Grzegorz Bielecki, prezes zarządu Frisco.pl.
Funkcja wirtualnego asystenta to praktyczne rozwiązanie stanowiące nowy kanał kontaktu z klientami. Opcja w pierwszej kolejności będzie dostępna dla obecnych użytkowników supermarketu online, posiadających już historie koszyków.
Naszym nadrzędnym celem jest oferowanie konsumentom nowoczesnych rozwiązań, które usprawnią ich codzienne zakupy, dlatego zdecydowaliśmy się na wprowadzenie asystenta głosowego. To innowacyjny kanał zakupowy, dzięki któremu klient ma możliwość w łatwy sposób wypełnić swój koszyk na przykład gotując obiad czy siedząc w samochodzie – mówi Tomasz Michalski, dyrektor ds. komercyjnych Frisco.pl.
Klient po wejściu na stronę Frisco.pl, zarówno z tradycyjnych desktopów, jak i przez aplikację mobilną, będzie mógł zarezerwować termin dostawy, a następnie przy otwarciu poprzedniego koszyka, którego zawartość odczyta asystent głosowy, będzie możliwa jego modyfikacja: dodawanie, usuwanie lub zmiana liczby produktów. W przypadku wyboru dodatkowych towarów z wirtualnej półki, asystent zawsze poda klientowi aktualne promocje. Po skompletowaniu koszyka sklep odczyta całą listę zakupów, a użytkownik sfinalizuje zamówienie poprzez jego akceptację. W przypadku konieczności uzyskania większej ilości informacji, asystent głosowy będzie w stanie udzielić odpowiedzi na 20 najczęściej zadawanych pytań. Jeżeli zaś problem zostanie nierozpoznany przez asystenta, użytkownik będzie przekierowany na stronę internetową, gdzie dostanie możliwość skontaktowania się z działem obsługi klienta.
Funkcja zamówień głosowych na Frisco.pl będzie dostępna od września tego roku, wcześniej pojawiając się w wersji testowej. Wdrożeniem rozwiązania zajmie się firma Yoshi.AI.