Jak przekonać do siebie venturekapitalistę

Fot. Materiały prasowe/Katarzyna Wieder
Fot. Materiały prasowe/Katarzyna Wieder 1
Bądź szczery, konkretny i nie przeholuj z optymizmem. Nie zaszkodzi też wynająć doradcę transakcyjnego.

Bądź szczery, konkretny i nie przeholuj z optymizmem. Nie zaszkodzi też wynająć doradcę transakcyjnego. 

Wśród znanych dziś na całym świecie firm wiele skorzystało gdzieś po drodze z pieniędzy od funduszy venture capital. Choćby Facebook, Google, Amazon, Starbucks, a z młodszych Blablacar, Zalando czy Revolut. W Polsce Booksy, iTaxi, Frisco, Audioteka – długo można wymieniać tych, którym opłaciły się wysiłek i ryzyko związane z wejściem do stajni venturekapitalisty. Bo jest i ryzyko. Nie tylko takie, że założyciele firmy mogą stracić nad nią kontrolę. Choć VC zwykle tylko doglądają inwestycji, bywa, że mocno w nią ingerują, nie rozumiejąc istoty jej biznesu czy długoterminowej strategii. Pompują w nią pieniądze, rozpędzając ją zbyt szybko, nie zadbawszy o zaplecze. Jeśli tak rozhuśtana spółka zawiedzie ich oczekiwania – porzucają ją. W ten sposób skończył już niejeden startup. 

Dlatego decyzję o dofinansowaniu z VC warto dobrze przemyśleć, a gdy postanowimy poszukać funduszu, uważnie go wybrać. Nawet jeśli najpierw to on musi wybrać nas. 

Ruszamy po pieniądze

Pierwsze ważne pytanie brzmi: jak znaleźć fundusz akurat dla nas najlepszy i jak to zrobić możliwie szybko?

– Fundusze zamieszczają zwykle na swojej stronie w sieci informacje, na którym etapie rozwoju biznesu gotowe są do niego wejść i...

Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów

Masz już prenumeratę? Zaloguj się

Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl

Wykup dostęp

Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?

  • Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
  •   Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
  •   Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
  •   Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska

Dowiedz się więcej o subskrybcji