Figo startuje z kampanią crowdfundingową. To pierwszy taki projekt w Polsce
Piotr "Figo" Połać, fot. mat. prasoweProjekty realizowane są za pośrednictwem spółki Overdose Studios, której Piotr jest akcjonariuszem i współzałożycielem. Przypomnijmy, o takich planach mówił po raz pierwszy w wywiadzie przeprowadzonym z portalem mycompanypolska.pl.
Figo rusza po pieniądze od fanów
- Ponieważ rozwój nowych projektów wymaga nakładów finansowych, postanowiłem poprosić moich fanów o wsparcie, a żeby było uczciwie, to postanowiłem podzielić się przychodami z mojej solowej działalności. To pierwsza tego typu kampania w Polsce finansująca muzykę alternatywną. Liczymy, że Overdose wraz z Raisemana stanie się przestrzenią również dla innych artystów tego nurtu – wyjaśnia Piotr Połać, muzyk, współzałożyciel Overdose Studios.
Piotr Połać do swojej inicjatywy zaprosił artystów takich jak Grzegorz Skawiński (Kombii) czy Paweł Stasiak (Papa Dance). Figo i Samogony to rozwinięcie współpracy, którą zapoczątkował utwór „Nie zaufam nigdy już” nagrany w 2020 roku. To nowa odsłona satyrycznej i popularnej formuły sztuki obserwacyjnej, której Piotr Połać jest prawdziwym wirtuozem, a którą kochają miliony. W ramach projektu Figo i Samogony wiosną premierę miała piosenka „Miki Maus”, a w sierpniu wydany został klip „Erotyczne Pif-Paf”. Figo’86 to natomiast nowy, autorski projekt Piotra Połacia, w którego realizację zaangażowany jest m.in. Michał Kożuchowski (Sir Michu). Jeszcze w tym roku planowana jest premiera kolejnego utworu wraz z teledyskiem, a pierwsza połowa przyszłego roku to wydanie płyty oraz start trasy koncertowej.
Inwestycja w Figo
Muzyk docelowo chce pozyskać 400 tys. zł, a minimalny próg powodzenia kampanii to 100 tys. zł. Łącznie dla wspierających przeznaczonych jest 10 proc. przychodu netto Overdose - czyli z organizacji koncertów, sprzedaży płyty, dystrybucji muzyki w sieci oraz gry - wypłacane od momentu wydania płyty, kwartalnie przez 2 lata.
Na wspierających czekają również szereg pozafinansowych benefitów. Jednym z nich jest możliwość zamówienia pre-orderu płyty Figo i Samogony, która zostanie wydana w przyszłym roku. Pozostałe są w większości związane z osobistą interakcją z Piotrem. Do zgarnięcia jest między innymi wspólne gotowanie, wyjście na ryby a takżeudział w teledysku.
Kampania będzie realizowana na podstawie umowy z Overdose Studio (wydawca Figo) a Raisemana. Jest to platforma z jednej strony skierowana do twórców projektów, którzy szukają dodatkowego finansowania dla swoich realizacji oraz spółek.
- Start kampanii Figo to dowód na to, że Raisemana to platforma stworzona do pozyskiwania finansowania nie tylko dla branży gamingowej. Cieszymy się ze współpracy z Overdose i projektu muzycznego – planujemy kampanie z innych branż. Liczymy, że to nieszablonowe przedsięwzięcie spotka się z dużym zainteresowaniem fanów Piotrka Połacia, którzy mogą liczyć na zyski finansowe, ale także bonusy opartych głównie na spotkaniach z muzykiem – komentuje Kamil Stanek, prezes zarządu Raisemana.
Twórcą technologii oraz partnerem Raisemana jest Codeaddict. Głównym akcjonariuszem platformy jest Grupa INC, notowana na głównym rynku GPW.