Faktoria – nowy gracz na rynku usług dla firm mikro oraz MSP

Joanna Tomala, członek zarządu, dyrektor ds. produktów i procesów w Faktorii. Fot. Materiały prasowe
Joanna Tomala, członek zarządu, dyrektor ds. produktów i procesów w Faktorii. Fot. Materiały prasowe 12
Rynek usług dla firm mikro i MSP powiększa się o nowego gracza. Jest nim Faktoria – spółka, która właśnie rozpoczyna swoją działalność pod skrzydłami Nest Banku. Chce umożliwić małym i średnim firmom w Polsce rozwijanie pełnego potencjału poprzez dosta

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Rynek usług dla firm mikro i MSP powiększa się o nowego gracza. Jest nim Faktoria – spółka, która właśnie rozpoczyna swoją  działalność pod skrzydłami Nest Banku. Chce umożliwić małym  i średnim firmom w Polsce rozwijanie pełnego potencjału  poprzez dostarczanie im w pełni dopasowanych rozwiązań.

Faktoria to pierwsza firma na polskim rynku kierująca swoje usługi do sektora mikro i MSP, która, stosując zasady myślenia projektowego, stawia potrzeby klienta w centrum uwagi i oferuje produkty stworzone w innowacyjnym procesie współpracy z klientem.

– Wiele firm chce tworzyć produkty dopasowane do potrzeb klienta. Jednak w praktyce Faktoria jako pierwsza zastosowała proces projektowania usług we współpracy z ich odbiorcami – mówi Joanna Tomala, członek zarządu Faktorii. – Zawsze zaczynamy od badań naszych klientów. Są to pogłębione wywiady, w których klienci opowiadają nam o swoich codziennych zadaniach i potrzebach. Potem przechodzą do barier, jakie spotykają w prowadzeniu biznesu, i problemów, z którymi muszą się zmagać. Dokonują ich podziału pod kątem ważności, dzięki czemu wiemy, jakich obszarów powinny dotyczyć wdrażane produkty. W kolejnym kroku budujemy prototypy, czyli wstępne wersje nowych produktów, po czym zapraszamy naszych klientów do warsztatów współtworzenia. Podczas warsztatów klienci sprawdzają produkt, testują, wskazują obszary, które powinny zostać poprawione. Dopiero po tak przeprowadzonym procesie wypuszczamy produkt na rynek.

Co znajdzie się w ofercie Faktorii

Od naszych klientów dowiedzieliśmy się, że największe trudności napotykają w obszarach:

- uzyskania finansowania na prowadzenie i rozwój działalności,

- pojawiających się zatorów płatniczych, które oprócz zachwiania płynności firmy, rodzą opóźnienia w regulowaniu zobowiązań wobec dostawców i pracowników,

- życia prywatnego, a dokładnie braku czasu wolnego,

- generowania pomysłów na zwiększenie efektywności biznesowej.

W odpowiedzi na te problemy powstała oferta Faktorii. Finansowanie Sprzedaży to usługa, w której klienci uzyskają środki pieniężne za wystawione faktury przed terminem ich płatności. Dzięki temu będą mieli zapewnioną płynność finansową, a uzyskaną gotówkę będą mogli przeznaczyć na terminowe regulowanie zobowiązań i rozwój swojego biznesu. Dodatkowo staną się bardziej konkurencyjni na rynku, ponieważ dzięki możliwości wydłużenia terminów płatności będą mogli pozyskać nowych odbiorców. Druga usługa to Finansowanie Zakupów, w ramach której Faktoria w imieniu klientów dokona zapłaty za faktury wystawione przez ich dostawców. Dzięki temu klienci zwiększą swoją wiarygodność i będą mogli uzyskać rabaty za wcześniejszą płatność. Ponadto dostaną od Faktorii dodatkowy okres finansowania. W ofercie znajduje się również usługa finansowania w sytuacjach awaryjnych – Faktura na Raz. Daje ona możliwość przekazania Faktorii pojedynczej faktury i zamiany jej na gotówkę w trybie natychmiastowym. Można z niej skorzystać w przypadku niezaplanowanych wydatków i zatorów płatniczych. Opiekun czasu to innowacyjna propozycja dla klientów mikro i MSP – osobisty asystent, który zadba o to, aby klient znalazł równowagę między pracą a życiem prywatnym i wykorzystał czas po pracy dokładnie tak, jak tego chce. To usługa, w której klient dostaje w każdym miesiącu Hotlistę aktywności rodzinnych, rozwojowych czy rozrywkowych, w większości trudno dostępnych, dopasowaną do jego zainteresowań. Oprócz Hotlisty klient sam może zlecić realizację wybranego przez siebie zlecenia.

– Od naszych klientów dowiedzieliśmy się m.in., że chcą szybkiego finansowania, dlatego nasze usługi są dostępne online. Dowiedzieliśmy się także, że zależy im na prostym procesie uzyskania usługi, stąd nie wymagamy dokumentów finansowych, a jedynie wyciągów. To nasi klienci wskazali sposób, w jaki chcą się z nami komunikować – stąd, oprócz kanałów online, jesteśmy dostępni również w terenie, tam gdzie nasi klienci prowadzą biznes – mówi Joanna Tomala.

Faktoria będzie na bieżąco opracowywać i wdrażać kolejne produkty i usługi przy współpracy z klientami. – Naszym celem jest budowanie usług, które będą maksymalnie dopasowane do potrzeb naszych klientów. Dlatego przy tworzeniu kolejnych produktów będziemy z nimi współpracować – podsumowuje Joanna Tomala. 

www.faktoria.pl