Energia kobiet i energia zmian
Fot. materiały prasowez miesięcznika „My Company Polska”, wydanie 7/2022 (82)
Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!
Joanna Kępczyńska, członkini zarządu ds. finansowych E.ON podkreśla, że ma poczucie bycia w firmie przyjaznej kobietom i stawiającej na kompetencyjną równość.
Co zrobić, by wyrównywać zawodowe szanse obu płci? Joanna Kępczyńska na pierwszym miejscu wymienia wspieranie młodych kobiet w ich rozwoju oraz promowanie różnorodności jako kluczowego czynnika do rozwoju firm. – Taka różnorodność powinna być już obecna we władzach firmy. Bo to później te gremia podejmują najważniejsze decyzje personalne – zauważa. – Młode kobiety marzące o zrobieniu kariery potrzebują wzorów do podpatrywania, a także namacalnego dowodu na to, że taka kariera w danej firmie dla kobiety jest możliwa – dodaje.
O wyzwaniach w łączeniu kariery zawodowej i życia rodzinnego mówi Małgorzata Eull, dyrektorka działu B2B. Sama długo pracowała w Niemczech, ma więc porównanie, jak te kwestie rozwiązane są u naszych zachodnich sąsiadów. – W Niemczech standardem jest np. praca kobiet na pół etatu, co bardzo ułatwia zorganizowanie opieki nad dzieckiem. W Polsce to raczej ewenement. Sytuacja się zmienia, jednak potrzeba dalszych zmian w mentalności, wspomaganych przez legislację – zauważa.
Szefowa komunikacji firmy, dr Aleksandra Smyczyńska podkreśla ważną rolę wzajemnego wspierania się kobiet w miejscu pracy. – W E.ON Polska dbamy o swój rozwój, np. organizując spotkania w ramach cyklu „Kobiety z energią”. Pomagamy też na zewnątrz – jesteśmy mentorkami, zachęcamy inne dziewczyny do aplikowania do nas – wymienia.
Inicjatywa „Kobiety z energią” to cykl spotkań stworzony w E.ON Polska przez kobiety, dla kobiet, ale nie tylko. Na wydarzenia zaproszeni są wszyscy pracownicy firmy i panowie często biorą w nich udział. W ich trakcie poruszane są tematy, które mają pomóc w profesjonalizacji, a także poprawiać samopoczucie i jakość życia.
– Obserwujemy, że kobiety wnoszą do biznesu inne wartości niż mężczyźni, ale równie ważne. Analizują decyzje pod kątem, np. ich wpływu na pracowników, klientów. Biorą też pod uwagę aspekty socjalne czy kulturowe. Mężczyźni w biznesie zwykli kierować swoją uwagę na techniczną stronę podejmowanych działań. W E.ON stawiamy na takie wzajemne uzupełnianie się kompetencji. Jesteśmy przekonani, że tworzy to sytuację „win win” – podsumowuje.
Więcej możesz przeczytać w 7/2022 (82) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.