Biuro jest nasze
fot. materiały prasoweO przestrzeni biurowej trzeba myśleć holistycznie – mówi Karolina Dudek, Workplace Strategy Manager z BNP Paribas Real Estate. Ma na myśli to, że na charakter współczesnego miejsca pracy wpływają dwa podejścia. Pierwsze, węższe, skupia się na konkretnym człowieku i jego potrzebach. Drugie obejmuje zarządzanie ludźmi i zmianą oraz relacje z rynkiem. W biurach zaczęła się manifestować postawa firm, które chcą jak najlepiej wykorzystywać czas i potencjał swoich pracowników, stwarzając im świetne warunki do pracy, i którym zależy, by wnętrza, a nawet cały budynek, wspierały ich markę i wizerunek, pomagały rywalizować o talenty i „opowiadały” o nich klientom. Fakt, że biuro może wpływać na rozwój przedsiębiorstwa, powinien inspirować architektów i projektantów, a operatorów biurowców i deweloperów skłaniać do poprawiania ich funkcjonalności i standardu.
PŁYNNA ZMIANA RÓL
Biuro musi być zwłaszcza spójne z kulturą organizacyjną. Czyli z dominującymi w firmie zachowaniami i wzajemnymi relacjami, przepływem informacji i stylami pracy. Oczywiście najlepiej, aby była to kultura efektywna, która rzeczywiście wspiera konkurencyjność i realizację celów strategicznych. W dzisiejszych czasach oznacza to, że trzeba sprostać zwłaszcza dwóm wyzwaniom, jakimi są motywacja, zadowolenie i zaangażowanie pracowników oraz sprawna komunikacja. Wobec tego, projektując...
Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów
Masz już prenumeratę? Zaloguj się
Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl
Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?
- Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
- Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
- Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
- Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska
Więcej możesz przeczytać w 7/2019 (46) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.