Animalhotels pozyskuje ponad milion złotych finansowania i debiutuje na brytyjskim rynku

Animalhotels
Animalhotels / Fot. materiały prasowe
Startup Animalhotels, rozwijający aplikację do rezerwacji usług opieki nad zwierzętami, ogłasza zamknięcie rundy inwestycyjnej, w której pozyskał 1,08 mln zł. Uczestniczyło w niej pięciu dotychczasowych inwestorów prywatnych oraz czterech nowych. Środki zostaną przeznaczone na dalszy rozwój spółki.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Finalizacja rundy zbiegła się w czasie z debiutem aplikacji animalhotels na rynku brytyjskim, co jest pierwszym krokiem firmy w kierunku międzynarodowej ekspansji. W Wielkiej Brytanii startup planuje wdrożyć sprawdzone w Polsce strategie, firma zamierza jednocześnie dokładnie analizować dane z nowego rynku, aby jak najlepiej dostosować swoje działania do specyfiki lokalnych użytkowników. 

Na podstawie zebranych informacji przygotujemy kolejną propozycję inwestycyjną dla prywatnych inwestorów oraz funduszy venture capital, precyzyjnie określając potencjalną wartość biznesową i możliwości wzrostu - zapowiada Łukasz Klab, CEO startupu

Działająca od lipca 2022 roku aplikacja animalhotels zgromadziła ponad 51 tys. zarejestrowanych użytkowników, w tym 12 tys. opiekunów w Polsce. W ostatnich siedmiu miesiącach liczba użytkowników wzrosła pięciokrotnie.

Jak tłumaczą założyciele startupu, jedną z jego kluczowych przewag jest unikalny sposób łączenia właścicieli zwierząt z opiekunami. W aplikacji animalhotels właściciele podają adres, rodzaj zwierzęcia i termin opieki, a system automatycznie wysyła zapytania do pobliskich opiekunów. - Podobnie działa Uber. Opiekunowie wybierają zlecenia na ekranie przypominającym Tindera, a następnie właściciele zwierząt wybierają opiekuna na podobnym ekranie, oceniając ranking, opinie, zdjęcia i opisy. Ten sposób znacząco zmniejsza ilość pracy, którą musi poświęcić właściciel zwierzęcia, a jednocześnie umożliwia łatwe i wygodne dopasowanie opiekuna do potrzeb klienta i jego pupila - wyjaśnia Klab.

Model biznesowy animalhotels to marketplace, gdzie opiekunowie samodzielnie ustalają stawki za swoje usługi, a aplikacja dodaje 20 proc. opłaty serwisowej.

Animalhotels widzi duży potencjał wzrostu zwłaszcza krajach Unii Europejskiej, gdzie planuje dalszy rozwój w nadchodzącym roku. CTO i współzałożycielem firmy jest Marcin Osiński, który wcześniej pracował na stanowisku menedżerskim w polskim e-commerce, który z sukcesem rozwinął sprzedaż w 150 krajach.

Pozyskane środki z obecnej rundy inwestycyjnej animalhotels zamierza przeznaczyć na dalszy rozwój aplikacji, działania marketingowe oraz ekspansję na nowe rynki. Planowana na IV kwartał 2024 roku kolejna runda finansowania ma na celu jeszcze szybsze skalowanie biznesu oraz dalsze wzmocnienie pozycji firmy na rynkach międzynarodowych.

ZOBACZ RÓWNIEŻ