Żabka partnerem strategicznym Centralnego Domu Technologii

fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe 72
Żabka Polska została partnerem strategicznym Centralnego Domu Technologii (CDT), oficjalnie zainaugurowanego 26 sierpnia br., przy udziale premiera Mateusza Morawieckiego. Jego celem jest interdyscyplinarne kształcenie kompetencji przyszłości oraz promowa

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

 

Żabka Polska została partnerem strategicznym Centralnego Domu Technologii (CDT), oficjalnie zainaugurowanego 26 sierpnia br., przy udziale premiera Mateusza Morawieckiego. Jego celem jest interdyscyplinarne kształcenie kompetencji przyszłości oraz promowanie innowacyjnego i praktycznego modelu nauczania.

Jest to kolejny projekt łączący świat nauki i biznesu, wspierany przez Żabkę, która przechodząc transformację cyfrową, wdraża w swoich sklepach nowoczesne rozwiązania i narzędzia technologiczne ułatwiające klientom codzienne zakupy.

Centralny Dom Technologii ma łączyć innowacyjne podmioty i społeczności, pochodzące z różnych grup i aktywne w obszarze nauki, technologii oraz biznesu. Żabka, jako jedna z najbardziej zaawansowanych technologicznie sieci handlowych w Polsce, wspiera rozwój nowych rozwiązań technologicznych, usprawniających funkcjonowanie sklepów, ale również poprawiających komfort życia i codziennych zakupów. 

- Żabka od zawsze starała się wyprzedzać trendy, by na bieżąco realizować potrzeby naszych klientów. Świat cyfrowy jest coraz ważniejszy. Aż 70% Polaków używa smartfonów jako podstawowy łącznik ze światem. Obserwując te trendy nie mogliśmy być obojętni na fakt, że konsumenci przechodzą transformację cyfrową. Wiele lat temu uczyniliśmy ją jednym z filarów strategii Żabki. Realizujemy ją w wielu obszarach naszej działalności - od rozwiązań związanych z przetwarzaniem danych, poprzez wykorzystanie sztucznej inteligencji w procesach decyzyjnych, aż po ustalanie asortymentu w każdym z naszych ponad 5700 sklepów - zaznacza Tomasz Suchański, prezes zarządu Żabka Polska. 

Wszystkie podejmowane przez firmę Żabka Polska działania koncentrują się na podniesieniu komfortu zakupów klientów jej placówek, które dzięki rozwiązaniom z obszaru Artificial Intelligence, Big Data czy Machine Learning, mają stać się jeszcze szybsze i wygodniejsze. Przy wsparciu globalnych partnerów technologicznych jak Microsoft, Żabka stała się moderatorem rozwoju polskich firm technologicznych i start-upów, łącząc je ze sobą i rozwijając poprzez skalę zlecanych projektów. Przykładem takiej kooperacji może być aplikacja żappka, która jest jedną z najczęściej pobieranych aplikacji w Polsce, a którą tworzyły m.in. polska firma Synerise oraz światowej rangi firma UENO, z której usług korzystał m.in. Uber. Aplikacja żappka ma już 1,5 mln użytkowników i cały czas jest rozwijana. 

 - Nasze inwestycje w technologie cyfrowe mają dwa wymiary. Z jednej strony szukamy najlepszych rozwiązań na całym świecie. Jako największa sieć convenience w Europie staliśmy się atrakcyjnym partnerem dla globalnych potentatów technologicznych. Jako strategiczny partner takich potentatów, jak Microsoft, czy Spark Beyond, występujemy jako ambasador Polski i polskich firm technologicznych w trakcie międzynarodowych wydarzeń poświęconych technologiom. Te polskie firmy technologiczne to drugie oblicze rozwoju cyfrowego Żabki. Pod hasłem „Sklep Jutra” stworzyliśmy projekt angażujący grupę kilkunastu polskich start up’ów i liderów technologicznych i wspólnie pracujemy nad nowoczesnymi rozwiązaniami, które następnie testujemy w Żabce, a po potwierdzeniu ich jakości i efektywności, wdrażamy, wraz z naszymi franczyzobiorcami, do codziennego użytku. Jedno z takich rozwiązań będących w trakcie opracowania stanowi prezentowana w Centralnym Domu Technologii samoobsługowa kasa sekundowa oparta na technologii wizualnego rozpoznawania produktów. Jest to prototyp urządzenia opracowanego pod egidą Żabki przez dwie polskie firmy: Plastream oraz NoaTech - ich nazwy odzwierciedlają międzynarodowe ambicje polskich przedsiębiorców – powiedział podczas otwarcia Centralnego Domu Technologicznego Tomasz Suchański. 

Żabka wspiera naukę o sztucznej inteligencji

Działalność Centralnego Domu Technologicznego wpisuje się w dotychczasowe działania Żabki, która od lat wspiera i realizuje wspólnie ze szkołami i uczelniami wyższymi projekty proedukacyjne. Jest zaangażowana m.in. w AI Schools & Academy, w ramach którego wraz z partnerami finansuje nauczanie sztucznej inteligencji w 1500 przedszkolach i szkołach publicznych. Zrealizowała również projekt „Ogarnij Big Data z Żabką", w ramach którego studenci poznańskich i wrocławskich uczelni przygotowywali innowacyjne rozwiązania wykorzystujące Big Data, Sztuczną Inteligencję oraz Machine Learning. Zwycięski zespół z Politechniki Wrocławskiej w nagrodę pojechał do Doliny Krzemowej, gdzie odwiedził największe, światowe firmy technologiczne. 

Szkolenia i warsztaty w Centralnym Domu Technologicznym, wspierane przez Żabkę, będą kierowane do bardzo szerokiego grona odbiorców – zarówno do dzieci, młodzieży, nauczycieli, jak i do seniorów. Prowadzone zajęcia mają wzbudzać pasję i zainteresowanie nowymi technologiami w codziennym życiu, a także uzupełniać wiedzę nabytą w tradycyjnych szkołach oraz pomóc w kreowaniu przyszłości polskich innowacji i gospodarki. W siedzibie CDT, w Centralnym Domu Towarowym (CeDeT) w Warszawie, poza przestrzenią edukacyjną, znajduje się centrum biznesowo-konferencyjne oraz powierzchnia wystawowa, w której odbywać będą się wystawy tematyczne poświęcone najnowszym technologiom z Polski i ze świata. 

 

ZOBACZ RÓWNIEŻ