Wina bez alkoholu. Czy powtórzą piwny sukces?

fot. Adobe Stock
fot. Adobe Stock 32
Duża oferta piw bezalkoholowych nikogo już nie zaskakuje. Na rynku coraz śmielej poczynają sobie producenci win bez alkoholu. Do gry wchodzą już duzi gracze. Coś co wczoraj było niszą, dziś może być hitem.

Rok 2018 w branży napojowej należał do kategorii piw bezalkoholowych. Swoje produkty na rynek wypuścili najwięksi producenci, przez co mogliśmy obserwować swoisty wyścig na nowości. – Segment bezalkoholowych piw w 2018 r. urósł o 77 proc. w porównaniu do poprzednich 12 miesięcy – tłumaczy Edyta Prokopiuk, Senior Client Consultant w firmie badawczej Nielsen.

Nasz kraj nie jest przy tym wyjątkiem na skalę międzynarodową. – W Polsce pojawiają się trendy, które rozwinęły się już w krajach Europy Zachodniej lub Stanach Zjednoczonych. Dobrymi przykładami są piwa kraftowe, boom na gin oraz prosecco czy wzrost popularności piw bez procentów zarówno tych smakowych, jak i klasycznych – dodaje Edyta Prokopiuk.

Pora na wino

Tymczasem w tym roku coraz większą popularnością cieszą się bezalkoholowe wina. – Już teraz na rynku mamy ponad 70 wariantów win bezalkoholowych zarówno musujących, jak i spokojnych – komentuje ekspertka firmy Nielsen. 

W porównaniu do tysięcy produktów klasycznych, z alkoholem, to wciąż niewielka liczba. Ale szybko się zmienia, bo na rynku obserwowany jest mocno rosnący popyt. Widać to szczególnie w niezależnych sklepach (co ciekawe, częściej na wsiach), w których w ciągu ostatnich miesięcy wina bezalkoholowe stały się prawdziwym hitem. Zjawisko to tłumaczy Paulina Wardak, menadżer ds. marketingu w Faktorii Win należącej...

Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów

Masz już prenumeratę? Zaloguj się

Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl

Wykup dostęp

Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?

  • Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
  •   Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
  •   Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
  •   Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska

Dowiedz się więcej o subskrybcji

My Company Polska wydanie 8/2019 (47)

Więcej możesz przeczytać w 8/2019 (47) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ