Walmart przygotowuje się do wejścia w metaverse. Stworzy własną kryptowalutę i kolekcję NFT

Walmart postawi na metaverse / Fot. Marques Thomas
Walmart postawi na metaverse / Fot. Marques Thomas, Unsplash.com
Pod koniec zeszłego miesiąca ogromna sieć Walmart zgłosila kilka nowych znaków towarowych, które wskazują na zamiar wytrzywania i sprzedaży wirtualnych towarów. Poinformowała też, że będzie oferować wirtualną walutę, a także niewymienne tokeny zwane NFT.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Wielkie marki chcą stale zwiększać sprzedaż, a w dobie gigantycznej inflacji i drożyzny staje się to coraz trudniejsze. Jak unikąć wysokich kosztów za transport, gaz, prąd i wiele innych rzeczy? To proste: stawiać na rzeczy cyfrowe. W dodatku relatywnie tanie, co sprawi, że mnóstwo ludzi będzie stać na zakup - zwłaszcza młodych, którzy mogą obecnie jedynie pomarzyć o zakupie domu czy mieszkania i od lat uczeni są do tego, by wszystko wynajmować czy wypożyczać. 

Zobacz: Kanapka Drwala

Walmart, amerykańska sieć supermarketów i jeden z największych sprzedawców detalicznych na świecie, zamierza produktować i sprzedawać towary wirtualne z tematyki: elektronika, dekoracje do domu, zabawki, artykuły sportowe i produkty do higieny osobistej. Oprócz tego będzie oferować wirtualną walutę oraz NFT. 

Według Urzędu Patentów i Znaków Towarowych USA, Walmart złożył odpowiednie wnioski 30 grudnia ub.r. W sumnie to siedem odrębnych dokumentów. 

W oświadczeniu Walmart powiedział, że "nieustannie bada, w jaki sposób nowe technologie mogą kształtować przyszłe doświadczenia zakupowe". Firma odmówiła jednak komentarza na temat konkretnych zgłoszeń znaków towarowych.

"Cały czas testujemy nowe pomysły" — czytamy w oświadczeniu. "Niektóre pomysły stają się produktami lub usługami, które trafiają do klientów. A niektóre testujemy, iterujemy i uczymy się od nich".

Inspiracje: Gal Gadot

Odkąd Facebook zmienił nazwę na Meta i zapowiedział, że zamierza stawiać na wirtualne światy, wiele firm chce zaistnieć także w tej rzeczywistości i mieć kawałek tortu dla siebie. I tak, Nike złożyło już kilka zgłoszeń dotyczących znaków towarowych, które sugerują plany sprzedaży wirtualnych butów Nike i odzieży. Stworzyła też sklep z Roblox, zwany Nikeland, a także przejęła firmę RTFKT, znaną z wirtualnych sneakersów. Inne marki również działają coraz aktywniej w sektorze NFT i wirtualnych dóbr, np. Adidas, Under Armour, ale też Ralph Lauren czy Abercrombie & Fitch. Wszyscy szukają nowych źródeł dochodu i najwidoczniej uznali, że timing na tego typu biznesy jest idealny.