Kanapka Drwala z McDonald's to prawdziwy hit na polskim rynku
Kanapka Drwala z McDonald's / Fot. facebook.com/McDonaldsPolskaKanapka Drwala to burger sezonowy w restauracjach McDonald's. Pojawia się w ofercie zimowej i po kilku miesiącach znika.
Burger sprzedawany jest w kilku wariantach, m.in. klasyczny, z kurczakiem, podwójny czy z żurawiną lub na ostro.
Zobacz: Licznik słów
W jednej kanapce znajdziemy placka serowego, burgera wołowego, dwa plastry bekonu, sałatę, prażoną cebulkę, sos i oczywiście bułkę serowo-bekonową. To rzecz jasna skład klasycznej kanapki Drwala.
Kanapka ma ponadto 925 kcal w swojej standardowej wersji, a dodajmy, że są również wersje podwójne, osiągające nawet 1160 kcal. To mniej więcej 50% średniego dziennego zapotrzebowania kalorycznego osoby dorosłej.
Adam Pieńkowski, prezes McDonald's Polska, w wywiadzie dla Business Insider zdradził, że kanapka Drwala pojawia się zimą, bo to solidna porcja. Zimą wielu klientów oczekuje większego posiłku i na dowód firma wprowadziła ją w menu letnim, ale wtedy nie cieszyła się dużym zainteresowaniem.
Kanapka Drwala to już klasyka McDonald's
W Polsce jest trochę tak, że na święta oczekujemy filmu "Kevin sam w domu", a zimą w McDonald's powinna być kanapka Drwala. - Powstała 12 lat temu i z każdym rokiem była wyczekiwana coraz bardziej i było to pewnego rodzaju święto - mówi Pieńkowski.
Inspiracje: Bruce Lee
Burger Drwala to absolutny numer jeden, jeśli chodzi o produkty sezonowe. W Polsce są restauracje, które sprzedają nawet ok. 2000 takich kanapek - uwaga - dziennie. Średnio to z kolei ok. 700-800 sztuk na restaurację.
Takie dane pokazują, że choć mamy coraz większą modę na jedzenie zdrowsze i jesteśmy zniechęcani do fast foodu, wyniki sprzedaży Drwala mówią co innego. Dla wielu Polaków liczy ciągle bardziej liczy się przede wszystkim smak i wygoda.