Kanapka Drwala z McDonald's to prawdziwy hit na polskim rynku

Kanapka Drwala z McDonald's / Fot. facebook.com/Mc
Kanapka Drwala z McDonald's / Fot. facebook.com/McDonaldsPolska
Konsumenci regularnie sprawdzają ile kalorii ma kanapka Drwala, ale też jaki jest przepis, by mogli przygotować podobny posiłek w domu. Tymczasem McDonald's wprowadza ją regularnie do oferty z innego powodu - po prostu świetnie się sprzedaje.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Kanapka Drwala to burger sezonowy w restauracjach McDonald's. Pojawia się w ofercie zimowej i po kilku miesiącach znika. 

Burger sprzedawany jest w kilku wariantach, m.in. klasyczny, z kurczakiem, podwójny czy z żurawiną lub na ostro. 

Zobacz: Licznik słów

W jednej kanapce znajdziemy placka serowego, burgera wołowego, dwa plastry bekonu, sałatę, prażoną cebulkę, sos i oczywiście bułkę serowo-bekonową. To rzecz jasna skład klasycznej kanapki Drwala.

Kanapka ma ponadto 925 kcal w swojej standardowej wersji, a dodajmy, że są również wersje podwójne, osiągające nawet 1160 kcal. To mniej więcej 50% średniego dziennego zapotrzebowania kalorycznego osoby dorosłej. 

Adam Pieńkowski, prezes McDonald's Polska, w wywiadzie dla Business Insider zdradził, że kanapka Drwala pojawia się zimą, bo to solidna porcja. Zimą wielu klientów oczekuje większego posiłku i na dowód firma wprowadziła ją w menu letnim, ale wtedy nie cieszyła się dużym zainteresowaniem. 

Kanapka Drwala to już klasyka McDonald's

W Polsce jest trochę tak, że na święta oczekujemy filmu "Kevin sam w domu", a zimą w McDonald's powinna być kanapka Drwala. - Powstała 12 lat temu i z każdym rokiem była wyczekiwana coraz bardziej i było to pewnego rodzaju święto - mówi Pieńkowski.

Inspiracje: Bruce Lee

Burger Drwala to absolutny numer jeden, jeśli chodzi o produkty sezonowe. W Polsce są restauracje, które sprzedają nawet ok. 2000 takich kanapek - uwaga - dziennie. Średnio to z kolei ok. 700-800 sztuk na restaurację. 

Takie dane pokazują, że choć mamy coraz większą modę na jedzenie zdrowsze i jesteśmy zniechęcani do fast foodu, wyniki sprzedaży Drwala mówią co innego. Dla wielu Polaków liczy ciągle bardziej liczy się przede wszystkim smak i wygoda.