W ślad za piwem

fot. Jakub Orzechowski / Agencja Gazeta ; materiały prasowe fot. Jakub Orzechowski / Agencja Gazeta ; materiały prasowe
Wystarczyło zaledwie kilka lat, aby rzemieślnicze piwa wyszły z niszy i stały się rynkowym przebojem. Teraz czas na mocne alkohole, w które inwestują kolejne znane osoby, licząc, że kraftowe trunki powtórzą sukces napojów z pianką.

Polski rynek alkoholi jest wart dziesiątki miliardów złotych. Warunki dyktuje na nim kilku dużych graczy, którzy dzielą między siebie ponad 80 proc. tortu. Jednak obok gigantów powstają nowe biznesowe projekty, które swoją szansę widzą w tworzeniu rzemieślniczych trunków wyróżniających się tradycyjnymi recepturami, limitowanymi seriami czy produkcją na bazie wyłącznie polskich półproduktów. A do tego w promocji stawiają na znane twarze.  

Rewolucja à la Gessler

Na taki model postawiła choćby Mazurska Manufaktura Alkoholi ze Szczytna, w którą zainwestowała znana restauratorka Magda Gessler. Jakub Gromek, prezes zarządu firmy, zdradza, że pomysł na współpracę i wykorzystanie wizerunku telewizyjnej gwiazdy był naturalny. – Przechodziliśmy rewolucję, a pani Magda kojarzy się właśnie z rewolucjami, czyli ogromnymi zmianami na lepsze; jakościowe, naturalne i rzemieślnicze – mówi Gromek. Na przełomie 2016 i 2017 r. wraz z rodziną przejął on zajmującą się produkcją likierów spółkę Tarpan, która mieściła się w starym browarze w Szczytnie. Po zmianie nazwy, solidnym doposażeniu firmy m.in. w drugą linię rozlewniczą i laboratorium oraz rozpoczęciu produkcji nowych trunków na podstawie własnych receptur przyszedł czas na promocję. – A współpraca z Magdą Gessler gwarantowała nam dotarcie do szerokiego grona odbiorców i zainteresowanie mediów. Udało nam się wypromować nową nazwę, marki produktów oraz zerwać z dawnym...

Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów

Masz już prenumeratę? Zaloguj się

Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl

Wykup dostęp

Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?

  • Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
  •   Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
  •   Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
  •   Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska

Dowiedz się więcej o subskrybcji

My Company Polska wydanie 10/2020 (61)

Więcej możesz przeczytać w 10/2020 (61) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie