W dwa lata do unicorna

CampusAI
CampusAI / Fot. materiały prasowe
Naszym celem jest magiczna unicornowa wycena i wiemy dokładnie, co musimy zrobić, by tam dotrzeć w ciągu dwóch lat – przekonuje Aureliusz Górski, założyciel i prezes CampusAI.

Zebraliście 10 mln dol. w rekordowej w Polsce rundzie pre-seed. Czym przekonaliście inwestorów?

Długofalową wizją, której realizację już rozpoczęliśmy, a o której jeszcze szeroko nie opowiadaliśmy. CampusAI to połączenie metawersum ze światem rzeczywistym – coś jak gra „The Sims”, tyle że w tym wszystkim nie będzie chodzić o budowanie domów i tworzenie postaci, lecz nabywanie nowych kompetencji, rozwijanie się, tworzenie ekosystemu innowacji.

Rozwiniesz?

W opracowywanej przez nas przestrzeni będziesz mógł wchodzić w interakcje z różnymi osobami – realnymi, jak również NPC-tami (w grach wideo to postacie niezależne, niemające większego wpływu na rozgrywkę – red.) sterowanymi przez sztuczną inteligencję – a także organizacjami. Za każdą aktywność w ekosystemie CampusAI, np. za napisanie artykułu do wydawanego przez nas magazynu - otrzymasz punkty, które będziesz mógł wykorzystać w wirtualnej przestrzeni, wykupując dostęp do dodatkowych zasobów, jak kursy szkoleniowe. Będziesz też mógł głosować, wpływając na rozwój wirtualnego świata.

Już teraz rozpoczęliśmy rozmowy z najróżniejszymi podmiotami, nie zamykamy się na nikogo, zamierzamy współpracować chociażby z producentami samochodów czy studiami gamingowymi – jeśli na półce zobaczysz pudełko z grą, będziesz mógł dowiedzieć się więcej o procesie jej tworzenia. Dzięki odpowiednio napisanemu promptowi wyprodukujesz muzykę lub namalujesz obraz. Możliwości będzie mnóstwo!

Uważamy, że jesteśmy w newralgicznym momencie cywilizacyjnym, dlatego powinniśmy działać z rozwagą. Nasze dzieci od najmłodszych lat będą żyć w przekonaniu, że żeby rozwiązać jakiś problem, trzeba użyć sztucznej inteligencji, dlatego jako technoentuzjaści nie chcemy jedynie uczyć bezrefleksyjnego używania narzędzi AI. Zamierzamy zbudować cały ekosystem skupiony wokół tej technologii. CampusAI to coś więcej niż szkoła edukująca w temacie sztucznej inteligencji. W przyszłości chcemy stworzyć m.in. akcelerator, poprzez który będziemy inwestować w innowacyjne startupy.

Od początku myśleliście globalnie?

Początkowo planowaliśmy rozwijać CampusAI wyłącznie w Polsce, jednak szybko zorientowaliśmy się, że jesteśmy w stanie stworzyć globalny projekt, dlatego pozyskane finansowanie ma nam pomóc w międzynarodowej ekspansji. W tym roku planujemy wejście do 10 krajów. W pierwszej kolejności będą to te anglo- i hiszpańskojęzyczne, docelowo będzie to co najmniej 100 kluczowych rynków, a w półtora roku zamierzamy osiągnąć wycenę na poziomie unicorna.

Obecnie w startupie pracuje 30 osób oraz wiele botów zasilanych AI, które wykonują rutynowe obowiązki. Już teraz pracujemy nad pilotażowymi wdrożeniami z naprawdę dużymi markami. W Warszawie ekosystem innowacji działa prężnie, jednak w mniejszych miastach dzieje się niewiele - jako CampusAI zamierzamy to zmienić i zdemokratyzować dostęp do najlepszych ekosystemów innowacji. Chcąc nadal wypuszczać w świat specjalistów budujących takie firmy jak OpenAI, musimy zmienić systemowe podejście do edukacji.

Jeśli chodzi o nowe technologie i sztuczną inteligencję obecnie dominują dwa nurty. Mnie najbliżej jest do wizji Marka Zuckerberga, który od dawna postuluje budowę ekosystemów w wirtualnym świecie – to właśnie tam będą powstawać miasta czy firmy, będą...

Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów

Masz już prenumeratę? Zaloguj się

Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl

Wykup dostęp

Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?

  • Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
  •   Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
  •   Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
  •   Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska

Dowiedz się więcej o subskrybcji

My Company Polska wydanie 9/2024 (108)

Więcej możesz przeczytać w 9/2024 (108) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ