Powrót podatku od handlu. Będzie drożej

fot. East News
fot. East News 90
Majowy wyrok Sądu, organu TSUE, oznacza niemal pewny powrót podatku handlowego już od stycznia 2020 r. Sieci handlowe zapłacą setki milionów złotych miesięcznie, ale realny koszt może ponieść kto inny.

17 mln zł miesięcznie – to granica przychodów, która zadecyduje o tym, która sieć handlowa zapłaci podatek od sprzedaży detalicznej. Choć potencjalnie istnieje jeszcze szansa, że podatek nie zostanie wprowadzony (Komisja Europejska może odwołać się od wyroku), to w praktyce wszyscy szykują się na jego wprowadzenie.

– Będą nim objęte sieci handlowe z kategorii spożywczych i FMCG, ale także wiele marek prowadzących sprzedaż odzieży, biżuterii, mebli, wyposażenia wnętrz, elektroniki, RTV i AGD oraz w kategorii zdrowie i uroda czy tych ze sprzętem sportowym. Każda z tych kategorii działa w innych warunkach konkurencyjności i na nieco innych marżach. W zależności od kategorii i kondycji danej spółki, podatek ten może doprowadzić do zmian w strukturze kanałów sprzedaży czy konsolidacji na rynku – przestrzega Radosław Knap, dyrektor generalny Polskiej Rady Centrów Handlowych.

Bo podatek płacony będzie od przychodu, a nie od zysku. Czyli przełoży się na dodatkową presję na wyniki sieci. Marże w branży handlowej wynoszą od kilku do kilkudziesięciu procent (w przypadku spółek modowych). Tyle że w ostatnich latach sieci borykają się z coraz większymi problemami z ich utrzymaniem. Rosną koszty pracy i energii, a na rynku obserwowana...

Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów

Masz już prenumeratę? Zaloguj się

Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl

Wykup dostęp

Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?

  • Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
  •   Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
  •   Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
  •   Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska

Dowiedz się więcej o subskrybcji

My Company Polska wydanie 8/2019 (47)

Więcej możesz przeczytać w 8/2019 (47) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ