Polska firma chce opatentować grafen w kosmetykach. Za projektem stoi była szefowa Semilac

Sylwia Gołębiewska
Sylwia Gołębiewska. / fot. mat. pras.
Spółka Highlander Enterprise S.A., wcześniej działająca pod nazwą Advanced Graphene Products S.A., ogłosiła wejście na rynek kosmetyczny z nową marką „8belle”. Firma, dotychczas kojarzona z produkcją grafenu, planuje wykorzystać ten materiał w swoich produktach do stylizacji paznokci. Za rozwój segmentu kosmetycznego w spółce odpowiada Sylwia Gołębiewska, współtwórczyni marek takich jak Semilac i hi hybrid, która jest obecnie wiceprezesem i akcjonariuszem Highlander Enterprise.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Grafen w kosmetykach – jakie ma być jego zadanie?

Kluczowym elementem nowej oferty ma być zastosowanie grafenu – warstwy węgla o grubości jednego atomu. Według zapowiedzi firmy, dodanie tego materiału do lakierów hybrydowych i innych mas do stylizacji paznokci ma na celu zwiększenie ich trwałości i odporności na uszkodzenia mechaniczne.

Drugim istotnym celem jest wykorzystanie właściwości antybakteryjnych grafenu. Firma informuje, że prowadzone przez nią testy wewnętrzne wskazują, iż materiał ten może zapobiegać rozwojowi pałeczki ropy błękitnej (tzw. zielonej bakterii), która jest częstą przyczyną infekcji przy stylizacjach paznokci.

– Nasze testy potwierdzają, że dodanie grafenu do produktów spowoduje dużo większą trwałość, wytrzymałość stylizacji, a także odporność paznokci na złamania, uszkodzenia. [...] Mamy także już potwierdzenie antybakteryjności grafenu – mówi Sylwia Gołębiewska.

Spółka planuje potwierdzenie tych wyników w niezależnych laboratoriach i zamierza opatentować technologię wykorzystania grafenu w swoich produktach. Pierwsze produkty z tym składnikiem, w tym baza i żel, pojawiły się na rynku w czerwcu.

Nowa strategia firmy: trzy filary działalności

Wraz z wejściem na rynek kosmetyczny, Highlander Enterprise S.A. przyjęła nową strategię rozwoju, która koncentruje się na trzech obszarach:

  1. Segment kosmetyczny – wprowadzenie marki „8belle” oraz rozwój produktów pod inną nabytą marką, „Brown as Berries Care”.
  2. Segment odzieży UV – rozwój strojów kąpielowych wykonanych z tkaniny z filtrem SPF 35 pod marką „Brown as Berries”.
  3. Wykorzystanie grafenu – komercjalizacja posiadanych technologii, w tym stworzenie i opatentowanie lakierów hybrydowych z grafenem.

– Od początku, równolegle do dawnego biznesu AGP, planowaliśmy wejście na rynek kosmetyczny z nową marką. Naszym nadrzędnym celem jest rozpoczęcie generowania stałych przychodów – komentuje Artur Górski, Prezes Zarządu Highlander Enterprise S.A.

Marka "8belle" skierowana wyłącznie do profesjonalistów

Produkty marki „8belle”, w tym lakiery hybrydowe, bazy, topy i akcesoria, będą dystrybuowane przez dedykowaną platformę internetową 8belle.com. Oferta jest skierowana wyłącznie do odbiorców z segmentu B2B, czyli profesjonalnych salonów kosmetycznych. Według Sylwii Gołębiewskiej, na rynku istnieje zapotrzebowanie na marki, które nie są dostępne w masowej sprzedaży.

– Właścicielom salonów kosmetycznych potrzebne są marki, które nie kojarzą się klientom z rynkiem masowym oraz na takie, na których będą mogli osiągać dodatkowe przychody. Z moich licznych rozmów z branżą wynika, że właściciele salonów chcą mieć poczucie bezpieczeństwa pracy z marką, wynikające z tego, że jest ona dostępna wyłącznie na rynku profesjonalnym – wyjaśnia wiceprezes zarządu.

W przyszłości portfolio marki ma zostać rozszerzone o produkty do pielęgnacji dłoni i stóp. Firma planuje także budowę własnego centrum badawczo-rozwojowego oraz ekspansję na rynki zagraniczne.

ZOBACZ RÓWNIEŻ