Mobilna Europa robi się zielona
Od 2025 r. w Norwegii nie będzie można kupić samochodu spalinowego. W Irlandii stanie się to pięć lat później. Tak skrajne rozwiązania przygotowuje niewiele państw, znacznie częściej jest to po prostu system zachęt do zakupu pojazdów nisko- i zeroemisyjnych. Prymusami w tej dziedzinie są m.in.: Francja, Irlandia, Wielka Brytania czy Szwecja. Także biedniejsze kraje Europy Środkowej wdrażają interesujące systemy wsparcia. Działają one w Rumunii czy na Słowenii.
Na ulgę podatkową mogą liczyć kupujący „zielone” pojazdy na Węgrzech, Słowacji czy w Bułgarii. A w Polsce? Cały czas nie mamy rozporządzenia dotyczącego dopłat do aut elektrycznych. Z projektu wynika, że nie obejmie on aut w leasingu, a to dziś 80 proc. sprzedaży samochodów. Polska jest za to małym zagłębiem producentów baterii. Działa tu LG Chem, a wkrótce też Daimler i Northvolt.
Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów
Masz już prenumeratę? Zaloguj się
Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl
Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?
- Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
- Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
- Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
- Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska
Więcej możesz przeczytać w 10/2019 (49) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.