Mobilna Europa robi się zielona

Mobilna Europa robi się zielona
81
Mocne wsparcie dla rozwoju elektromobilności – to wyróżnia kraje Zachodu. Polska na tym tle nadal wypada słabo. Jesteśmy za to zagłębiem producentów baterii.

Od 2025 r. w Norwegii nie będzie można kupić samochodu spalinowego. W Irlandii stanie się to pięć lat później. Tak skrajne rozwiązania przygotowuje niewiele państw, znacznie częściej jest to po prostu system zachęt do zakupu pojazdów nisko- i zeroemisyjnych. Prymusami w tej dziedzinie są m.in.: Francja, Irlandia, Wielka Brytania czy Szwecja. Także biedniejsze kraje Europy Środkowej wdrażają interesujące systemy wsparcia. Działają one w Rumunii czy na Słowenii.

Na ulgę podatkową mogą liczyć kupujący „zielone” pojazdy na Węgrzech, Słowacji czy w Bułgarii. A w Polsce? Cały czas nie mamy rozporządzenia dotyczącego dopłat do aut elektrycznych. Z projektu wynika, że nie obejmie on aut w leasingu, a to dziś 80 proc. sprzedaży samochodów. Polska jest za to małym zagłębiem producentów baterii. Działa tu LG Chem, a wkrótce też Daimler i Northvolt.                   

Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów

Masz już prenumeratę? Zaloguj się

Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl

Wykup dostęp

Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?

  • Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
  •   Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
  •   Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
  •   Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska

Dowiedz się więcej o subskrybcji

My Company Polska wydanie 10/2019 (49)

Więcej możesz przeczytać w 10/2019 (49) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie