Lidl zapowiada duże podwyżki wynagrodzeń. "Budżet w 2024 roku wzrośnie o 240 mln złotych"

Lidl
Fot. shutterstock.
Sieć Lidl zamierza znacząco podnieść wynagrodzenia pracownikom. Poznaliśmy wysokość pensji pracowników sieci w 2024 roku.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Wynagrodzenia pracowników sklepów i magazynów sieci Lidl od stycznia ponownie wzrosną. W 2024 roku firma przeznaczy na podwyżki i stworzenie kolejnych miejsc pracy ponad 240 mln złotych.

Lidl. Wynagrodzenia w 2024 roku

Rok 2024 Lidl Polska rozpocznie z ambitnymi planami w zakresie podwyżek płac. Zespół firmy liczy aktualnie blisko 27 tys. osób. Sieć w dalszym ciągu ma zamiar systematycznie zwiększać zatrudnienie. W 2024 planuje wzrost zatrudnienia łącznie o ponad 600 osób – w sklepach, magazynach oraz centrali Lidl Polska.

Od stycznia 2024 r. pracownicy będą zarabiać:

  • pracownicy sklepów na początku zatrudnienia: od 4 550 zł brutto do 5 550 zł brutto 
  • pracownicy sklepów po roku pracy: od 4 800 zł brutto do 5 750 zł brutto, 
  • pracownicy sklepów po dwóch latach pracy: od 5 000 zł brutto do 6 000 zł brutto. 

Poziom wynagrodzenia jest każdorazowo definiowany w umowie o pracę.

Natomiast w przypadku pensji załogi magazynów, po podwyżkach wyniesie ona:

  • pracownicy magazynów na początku zatrudnienia:  od 5 050 zł brutto do 5 650 zł brutto 
  • pracownicy magazynów po roku pracy: od 5 350 zł brutto do 6 000 zł brutto
  • pracownicy magazynów po dwóch latach pracy: od 5 600 zł brutto do 6 300 zł brutto
  • pracownicy magazynów po trzech latach pracy:  od 5 950 zł brutto do 6 600 zł brutto

Z kolei menedżerowie sklepów mogą liczyć na wynagrodzenie w wysokości od 7 250 zł brutto. W Lidl Polska wszystkim menedżerom sklepów przysługuje także samochód służbowy. O wysokości podwyżki decyduje zajmowane stanowisko. Łącznie firma przeznaczy na wzrost wynagrodzeń ponad 240 mln zł.

Co szykuje Lidl

- W Lidl Polska naszą misją jest oferowanie produktów wysokiej jakości, w atrakcyjnych niskich cenach, wyprodukowanych w sposób zrównoważony. Jednak aby takie działanie było możliwe, potrzeba pracy całego zespołu. Dziękuję każdej pracowniczce i pracownikowi naszej firmy! Cieszę się, że jako #teamlidl sprostaliśmy oczekiwaniom klientek i klientów. Bardzo doceniam obecność oraz zaangażowanie wszystkich osób pracujących w Lidl Polska, które są z nami na co dzień i od święta – szczególnie w tym grudniowym czasie, wyjątkowo intensywnym dla handlu. Zapewnienie zespołowi Lidl Polska możliwości rozwoju, a także awansów, wysokich wynagrodzeń oraz benefitów pozapłacowych to jeden z naszych kluczowych celów. Dlatego właśnie od stycznia 2024 roku wynagrodzenia pracowników sklepów i centrów dystrybucji ponownie wzrosną. Dodatkowo planujemy wzrost zatrudnienia o ponad 600 osób. Na podwyżki wynagrodzeń oraz utworzenie nowych stanowisk przeznaczymy łącznie ponad 240 mln złotych. Jestem dumny z całego zespołu tworzącego firmę Lidl Polska – komentuje Włodzimierz Wlaźlak, prezes zarządu Lidl Polska.

Lidl Polska chwali się także pakietem benefitów pozapłacowych, takich jak: prywatna opieka medyczna, ubezpieczenie grupowe i turystyczne, karty MultiSport oraz Medicover Sport, szkolenia, wyprawki „dla maluszka” oraz pierwszoklasisty, a także bezpłatny program wsparcia psychologa, prawnika i doradcy finansowego. Wprowadzono także dodatkowy benefit, czyli roczne ubezpieczenia NNW dla dzieci i wnuków pracowników, obejmujące nieszczęśliwe wypadki do 25. roku życia. Dzięki temu zabezpieczeniu, w razie nieszczęśliwego wypadku, koszty leczenia, rehabilitacji oraz inne wydatki medyczne nie stanowią już takiego obciążenia finansowego dla rodzin pracowników.

W grudniu, który jest szczególnym wyzwaniem dla branży handlowej, Lidl Polska zaprosił swoich pracowników do wzięcia udziału w kolejnej odsłonie wielkiej akcji promocyjnej aplikacji Lidl Plus, w ramach której otrzymali oni kupony rabatowe o łącznej wartości 1000 złotych na zakupy w sklepach sieci. Promocja skierowana jest do pracowników oraz współpracowników, a także osób zatrudnionych przez niektórych kontrahentów. Celem akcji jest dotarcie z aplikacją do jak najszerszego grona użytkowników – uczestnicy będą więc mogli zaprosić do udziału dowolnie wybrane osoby, w tym swoich bliskich i znajomych. Ponadto, z okazji Świąt Bożego Narodzenia Lidl Polska przygotował łącznie około 24 tysiące paczek dla najmłodszych, czyli wszystkich dzieci pracowników do 13. roku życia. Pakiety były zróżnicowane w zależności od wieku dzieci.

ZOBACZ RÓWNIEŻ