Właściciel Gucci, Kering, kupuje 30% udziałów w Valentino za 1,7 miliarda euro

30% Valentino to teraz własność Keringa / Fot. Jos
30% Valentino to teraz własność Keringa / Fot. Joseph Eid, AFP
Kering SA zgodził się na zakup 30% udziałów w domu mody Valentino za 1,7 miliarda euro w gotówce, podczas gdy wzrost w Gucci, jego największej marce, nadal słabnie.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Francuska firma ma opcję zakupu reszty udziałów Valentino od jej właściciela, Mayhoola, przed końcem 2028 roku - poinformowały obie grupy w czwartek. Umowa jest częścią strategicznego partnerstwa.

Kering ma trudności z utrzymaniem tempa wzrostu w porównaniu do rywali z sektora luksusowego, szczególnie LVMH, w obliczu boomu w biznesie modowym, który pomógł przekształcić większą francuską firmę w najcenniejszą firmę w Europie. 

W ubiegłym miesiącu Kering zgodził się na zakup producenta perfum Creed od funduszy kontrolowanych przez BlackRock Inc. i prezesa Javiera Ferrana.

Te przejęcia pokazują, jak pilnie CEO Francois-Henri Pinault dąży do zniwelowania dystansu do swojego rywala. 

Umowa z Valentino jest "dużym plusem" dla firmy i "dobrym, pasującym krokiem do przyspieszenia wzrostu" podczas okresu przejściowego dla marki Gucci - twierdzi Deborah Aitken, analityk Bloomberg Intelligence. 

Marka miała w zeszłym roku przychód w wysokości 1,4 miliarda euro, a zysk przed odsetkami, podatkami i amortyzacją wyniósł 350 milionów euro. Operuje ona w 211 sklepach w ponad 25 krajach.

Valentino. Co trzeba wiedzieć

Valentino, którego kreacje na czerwonym dywanie nosiły ostatnio liczne gwiazdy, od Zendayi po Florence Pugh, zostało założone we Włoszech w 1960 roku i nabyte przez qatarską firmę Mayhoola for Investments ponad dekadę temu. 

Pinault powiedział analitykom, że wierzy, iż Kering może zwiększyć rentowność tej marki.

Sprzedaż Gucci wzrosła w drugim kwartale tylko o 1% na porównywalnej bazie, znacznie poniżej oczekiwanego wzrostu na poziomie 4,2%.

Kering, który uzyskuje dwie trzecie zysku z tej marki, już zmienił kierownictwo, aby przywrócić jej atrakcyjność. 

W zeszłym tygodniu firma ogłosiła nadchodzące odejście dyrektora generalnego Gucci, Marco Bizzarri, który ma być tymczasowo zastąpiony przez Jean-Francois Palus, zaufanego zastępcę CEO Pinaulta. 

Kering rozpocznie poszukiwania stałego CEO Gucci od września.

Czytaj też: