Kategorie i zwycięzcy badania Marka Godna Zaufania 2020

fot. materiały prasowe
fot. materiały prasowe 45
Oto wyniki najnowszej edycji badania Marka Godna Zaufania
ARTYKUŁ BEZPŁATNY

z miesięcznika „My Company Polska”, wydanie 5/2020 (56)

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Kategoria: Smartfon

Zwycięzca: Samsung

Marcin Garbarczyk, dyrektor ds. strategii i marketingu, Samsung Electronics Polska

W dzisiejszym, niezwykle dynamicznym świecie istnieją dwie wartości, które stają się swoistą walutą w relacjach między firmą a konsumentem. Tymi wartościami są uwaga oraz zaufanie.
Nie inaczej jest w sferze relacji biznesowych. Niejednokrotnie to właśnie zaufanie staje się tym, co przechyla szalę przy wyborze nowego smartfonu czy całego szeregu rozwiązań technologicznych dla firmy. Nie zdobywa się go w ciągu doby, budowa zaufania trwa latami. To proces trudny, żmudny i obarczony dużym ryzykiem, bo przez jeden nieprzemyślany ruch można stracić cały wypracowany dotąd kapitał. To piąta edycja plebiscytu i po raz piąty mamy zaszczyt odebrać nagrodę w kategorii smartfon. Bardzo dziękujemy wszystkim przedsiębiorcom, którzy wybrali markę Samsung i jednocześnie obiecujemy, że zrobimy wszystko co w naszej mocy, by ich zaufanie utrzymać, a także zdobyć zaufanie pozostałych.

-

Kategoria: Komputer osobisty

Zwycięzca: DELL

Dariusz Piotrowski, General Manager, Dell Technologies Polska

W procesie budowania zaufania do marki Dell Technologies, ważną rolę odgrywa doradztwo: słuchanie, rozumienie potrzeb oraz szukanie rozwiązań. Wystarczy, że klient opowie nam o swoich potrzebach i oczekiwaniach, a my dobierzemy dla niego urządzenie idealnie. W mojej ocenie producent nie może być jedynie sprzedawcą, musi być ekspertem, który potrafi rozwiązać konkretne problemy. Nie może bać się powiedzieć: „Nie, drogi kliencie, to rozwiązanie u ciebie nie zadziała”. Dobór technologii to praca zespołowa na linii klient–producent, w której stawiamy na maksymalną szczerość. Druga, jeszcze ważniejsza kwestia, to wsparcie klienta, w trakcie całego cyklu życia produktu. Kiedy klient wybiera daną markę, musi mieć pewność, że nie zapomnimy o nim w momencie finalizacji zakupu, tylko będziemy dbali o jego komfort oraz służyli wsparciem przez cały okres użytkowania, a nawet po jego zakończeniu.

-

Kategoria: Urządzenie biurowe/kopiowanie-drukowanie-skanowanie

Zwycięzca: HP

Vitaly Matyushenko, Head of End User Sales, Central Europe, HP Inc. p.o. prezesa w HP Inc. Polska

Zaufanie to luksus, na który trzeba zapracować. Niezwykle cieszy nas fakt, że kolejny rok z rzędu HP w oczach klientów jest firmą, która zasługuje na uznanie. Jest to niepodważalny dowód na to, że nasze działania na rzecz budowania ich satysfakcji idą w zamierzonym kierunku.  Jednym z naszych priorytetów jest zapewnienie wysokiej jakości i niezawodności w dobrej cenie, co odnajduje swoje odzwierciedlenie w szerokiej ofercie usług i produktów zarówno do domowego, jak i profesjonalnego użytku. Co więcej, wszystkie rozwiązania HP od początku są tworzone z myślą o potrzebach użytkowników. Nasi klienci wiedzą, że wybierając HP, decydują się na funkcje dostosowane do ich trybu pracy, a także na niepowtarzalny design oraz jedne z najlepszych na rynku zabezpieczeń przeciwko cyberatakom, również w urządzeniach drukujących. Zapewniamy to wszystko, by mogli bez obaw korzystać z naszego sprzętu w każdym miejscu i czasie. Stale pracujemy nad tym, by rozwiązania HP były jeszcze bardziej innowacyjne.

-

Kategoria: Oprogramowanie dla firm

Zwycięzca: Microsoft

Mark Loughran, dyrektor generalny polskiego oddziału Microsoft

Obecnie miliony ludzi na całym świecie przystosowują się do zdalnej pracy i nauki w pełnym wymiarze godzin. Trendy, jakie wynikają z danych i rozmów z naszymi klientami, pokazują, że świat uczy się skutecznie łączyć na odległość w taki sposób, jaki niektórzy wcześniej uważali za niemożliwy.Naszą misją w Microsoft jest umożliwienie każdej osobie i każdej organizacji na świecie, aby mogły osiągać więcej. Jeszcze nigdy nie było to tak ważne jak teraz, aby pomóc w połączeniu większej liczby osób i utrzymaniu funkcjonowania większej liczby organizacji dzięki bezpiecznym narzędziom. Właśnie zanotowaliśmy nowy rekord – 2,7 mld spotkań Microsoft Teams w ciągu jednego dnia, co oznacza wzrost o 200 proc. w porównaniu z 900 mln z 16 marca. Chcemy wspierać wszystkie organizacje i osoby w kontynuowaniu ich codziennych działań. Jestem dumny, że już piąty rok z rzędu klienci docenili nasze wysiłki i przyznali nam tytuł Marka Godna Zaufania w kategorii oprogramowanie dla firm.

-

Kategoria: Firma leasingowa

Zwycięzca: Santander Leasing

Tomasz Jąder, prezes zarządu, Santander Leasing

Po pierwsze klient – to hasło oddaje nasze podejście do biznesu, do klientów oraz partnerów biznesowych, i towarzyszy nam od samego początku istnienia firmy. Tytuł Marka Godna Zaufania oraz nasza pozycja rynkowa potwierdzają, że przyjęcie tej filozofii działania było i jest właściwe. Rozwijamy się stabilnie, od lat wspierając inwestycje polskich przedsiębiorców – również teraz, w czasie niepewności i utrudnień wynikających z pandemii. Dzieje się tak dzięki strategii biznesowej, którą wyróżniają uniwersalność, elastyczność, partnerskie podejście do klientów oraz rzetelne i transparentne warunki umów, znajdujące np. uznanie w rankingach OWUL. Uczciwość w biznesie musi być standardem. Przedsiębiorcy mają dostęp do informacji, mogą w każdej chwili weryfikować swoich partnerów. Działania nieetyczne po prostu się nie opłacają. Tym bardziej w imieniu całej spółki dziękuję naszym klientom i partnerom za zaufanie jakim obdarzyli nas w badaniu Marka Godna Zaufania. To wyróżnienie to zasługa całego zespołu Santander Leasing, dziękuję Wam i gratuluję!

-

Kategoria: Usługi w chmurze

Zwycięzca: Comarch

Jacek Krzaczek, menedżer produktu, Comarch ERP XT

Przyznanie nam tytułu Marka Godna Zaufania przez czytelników magazynu „My Company Polska” to dla nas wielkie wyróżnienie. Zwłaszcza że otrzymujemy je drugi rok z rzędu. To zaszczyt, ale też duże zobowiązanie, aby dostarczać klientom usługi i narzędzia dopasowane do ich potrzeb. Zaufanie jest to jedyna rzecz w biznesie, której nie da się ani kupić, ani wypromować. Digitalizacja przedsiębiorstw i skala inwestycji w rozwiązania chmurowe nabierają dziś jeszcze większego tempa. Dostęp do systemów w modelu cloud staje się „must have”, w szczególności do sprawnego zarządzania pracą w trybie zdalnym oraz w branży e-commerce. Comarch dostarcza takie rozwiązania już od ponad 20 lat. Dzięki wiedzy i doświadczeniu udało nam się zdobyć zaufanie ponad 19 tysięcy przedsiębiorstw, które wybrały systemy dostępne w Chmurze Comarch. Jak to osiągnęliśmy? Dbamy o bezpieczeństwo danych w chmurze, zawsze aktualną zgodność z obowiązującymi przepisami oraz wdrażania naszych produktów i usług na podstawie ciągłej komunikacji z klientami. Mamy nadzieję, że wszystkie rozwiązania jakie wdrażamy z myślą o naszych klientach, przyczyniają się do tego, że darzą nas oni coraz większym zaufaniem, za co serdecznie im dziękujemy.

-

Kategoria: Dostawca energii dla firm

Zwycięzca: TAURON

Filip Grzegorczyk, prezes zarządu, Tauron Polska Energia

Ponad pół miliona klientów w ciągu pierwszego miesiąca obowiązywania restrykcji związanych z koronawirusem załatwiło swoje sprawy w Tauronie, korzystając ze zdalnych kanałów kontaktu. Jak to się udało? Od wielu lat inwestujemy w elektroniczne formy kontaktu z klientami i na bieżąco wprowadzamy nowe funkcjonalności. Do dyspozycji klientów są m.in. internetowe serwisy obsługowe, czat online, formularze kontaktowe czy infolinie obsługowe i sprzedażowe. By wyjść naprzeciw potrzebom, firma wciąż rozszerza swoją ofertę. Jedną z nowości jest umowa na prąd z Serwisantem Komputerowym. Usługa gwarantuje sprawną naprawę sprzętu elektronicznego wraz z odbiorem z domu klienta.
W odpowiedzi na rosnącą świadomość ekologiczną zaproponowaliśmy również darmowy kredyt na zakup paneli fotowoltaicznych. Oferta cieszy się dużym zainteresowaniem. Aż 65 proc. wszystkich kupujących fotowoltaikę od Taurona inwestycję tę finansuje za pomocą nieoprocentowanego kredytu. Cały koszt pożyczki pokrywa firma, zaś klient zwraca jedynie tyle, ile w rzeczywistości pożyczył. Tylko w zeszłym roku Tauron przyłączył blisko 30,5 tys. mikroinstalacji o łącznej mocy 206 MW. To aż cztery razy więcej niż w analogicznym, wcześniejszym okresie.

-

Kategoria: Bank oferujący konto firmowe

Zwycięzca: mBank

Piotr Teodorczyk, dyrektor Departamentu Klienta Firmowego, mBank

Każda firma, która zakłada konto w mBanku to dla nas dowód na to, że mamy dobrą ofertę, a przedsiębiorcy nam ufają i chcą z nami budować swój biznes. Staramy się zdjąć z barków przedsiębiorców jak najwięcej, by mogli w spokoju zająć się tym, co najważniejsze, czyli prowadzeniem swojej firmy. A kwestie zarządzania finansami czy księgowe zostawili nam. W mBanku oferujemy przedsiębiorcom nie tylko konto czy kredyt, ale też usługi księgowe, internetową platformę wymiany walut, terminale płatnicze czy bramkę do płatności internetowych. To wszystko dostają u nas w pakiecie. A nawet więcej, bo z nami mogą też załatwić pierwszą i najważniejszą kwestię – zarejestrować swoją firmę. Naszą codziennością są regularne spotkania z przedsiębiorcami. Stała obserwacja, „wchodzenie w ich buty” sprawia, że możemy szybko reagować, a nawet wyprzedzać ich potrzeby. Takie podejście sprawia, że w mBanku naprawdę znamy swoich klientów. W przeddzień ukazania się raportu stanęliśmy przed wyzwaniem, które spadło na całą gospodarkę wraz z epidemią. Z dnia na dzień zaangażowaliśmy więc ekspertów, by nie zawieść przedsiębiorców, także w tym wymagającym czasie. Wprowadziliśmy szereg działań wspierających, m.in.: uruchomiliśmy specjalną infolinię księgową, zawiesiliśmy opłaty za korzystanie z naszej bramki płatności – Paynow, umożliwiliśmy skorzystanie z półrocznej karencji w spłacie kapitału kredytu. Po to, by pomóc przedsiębiorcom przejść transformację i ułatwić funkcjonowanie w onlinowej rzeczywistości.  

-

Kategoria: Operator telekomunikacyjny/Dostawca internetu

Zwycięzca: Orange

Paweł Patkowski, dyrektor Marki i Komunikacji Marketingowej, Orange Polska

Świat zmienia się na naszych oczach. Pandemia koronawirusa w krótkim czasie zmieniła model funkcjonowania wielu firm. Zdalna praca i ograniczenie bezpośredniego kontaktu z bliskimi, współpracownikami i partnerami to sytuacja, w której szczególnego znaczenia nabierają wartości, takie jak zaufanie i solidność. Zdajemy sobie sprawę, że zwłaszcza teraz możliwość pozostawania w kontakcie stała się niezwykle istotna dla wszystkich ludzi, biznesu i państwa. Wierzymy, że rolą Orange - zdobywcy tytułu Marka Godna Zaufania 2020 - jest wspieranie ludzi oraz firm w świecie nowych technologii i cyfrowych możliwości. Szybki i niezawodny internet to podstawa prowadzenia działalności w sieci. Wprowadzony na rynek kilka lat temu Orange Światłowód podniósł jakość i stabilność transferu danych na najwyższy poziom. Przed nami jest rewolucja, którą przyniesie mobilna technologia 5G. Odpowiednio dopasowana do potrzeb firm infrastruktura dostępu do sieci jest kluczowym elementem. Drugim jest dobór narzędzi i rozwiązań teleinformatycznych. I tutaj Orange, jako sprawdzony, godny zaufania partner ma wiele do zaoferowania firmom o różnej skali działania. Dysponujemy najnowocześniejszymi usługami teleinformatycznymi, wiedzą, technologią i zaufaniem, które budujemy od lat. Dziękujemy klientom, że nas doceniają i tak chętnie polecają. Dzięki Wam aż ponad połowa firm w Polsce korzysta z usług Orange.

-

Kategoria: Firma faktoringowa

Zwycięzca: ING Bank Śląski

Tomasz Mazurkiewicz, prezes zarządu, ING Commercial Finance Polska S.A.

Dla ING najważniejsze jest, że to nagroda wynikająca z głosowania klientów. Tytuł Marka Godna Zaufania to nie tylko wyróżnienie, ale przede wszystkim impuls do dalszego rozwoju.
Dlatego konsekwentnie poszerzamy ofertę faktoringową, wprowadzając innowacyjne rozwiązania. W 2019 r. rozwijaliśmy zdalne rozwiązania dla mikroprzedsiębiorców – finansowanie faktur. Zintegrowaliśmy nasz system z usługą ING Księgowość, jak również, wykorzystując regulacje dotyczące obowiązku przesyłania przez przedsiębiorców pliku JPK_VAT, wprowadziliśmy możliwość automatycznego podniesienia limitu na finansowanie faktur. Klienci doceniają te działania. Na koniec 2019 r. mieliśmy prawie 50 proc. więcej klientów w porównaniu z końcem 2018 r. Dziś nic bardziej nie zweryfikuje zaufania niż obecna sytuacja związana ze stanem epidemicznym w kraju. Dlatego jako Grupa ING przygotowaliśmy specjalne propozycje wspierające płynność finansową na wypadek problemów z terminową obsługą spłat w związku z COVID-19.W sposób zdalny klienci mogą składać wnioski o takie udogodnienia, a sprawy będą rozpatrywane w maksymalnie szybki i uproszczony sposób. Mamy nadzieję, że podjęte działania pomogą naszym klientom nie tylko przetrwać ten trudny czas, ale też pomyśleć o bezpiecznym funkcjonowaniu w nowej przyszłości.

-

Kategoria: Firma windykacyjna

Zwycięzca: KRUK

Piotr Krupa, prezesa zarządu KRUK S.A.

Zaufanie do marki wypracowuje się przez lata, dlatego jest ono tak ważne i cenne. Od lat w codziennej pracy –  w relacjach z naszymi partnerami biznesowymi, inwestorami i oczywiście z klientami towarzyszy nam etyka, która przekłada się na zaufanie. Dokładamy wszelkich starań, aby w każdym obszarze naszej działalności znalazły się wartości moralne, społeczne. Wszystkich traktujemy z szacunkiem i zrozumieniem. Bliskie są nam inicjatywy związane z edukacją klientów, zrównoważonym rozwojem pracowników, zrównoważonym korzystaniem z zasobów naszej planety, odpowiedzialnością biznesową. Słuchamy naszych partnerów biznesowych, dopasowujemy nasze usługi do ich potrzeb i do zmieniającego się otoczenia rynkowego. Wszystkie działania i aktywności, których się podejmujemy wpływają też na budowę zaufania do naszej marki. To procentuje we współpracy i pozwala dalej się rozwijać.

-

Kategoria: Audyt finansowy

Zwycięzca: PwC

Krzysztof Szułdrzyński, partner zarządzający działem audytu w Polsce

Obecna sytuacja to czas niepewności dla wielu biznesów i całych gospodarek. Jest to też skomplikowana sytuacja dla osób przygotowujących sprawozdania finansowe i audytorów. Problemy są dwojakiego rodzaju – te związane z koniecznością pracy zdalnej oraz te związane z niepewnością, która może wpływać na sprawozdanie finansowe łącznie z podstawowym założeniem kontynuacji działalności. W PwC zatrudniamy 6 tys. osób. Jesteśmy dumni, że od początku wprowadzenia zaleceń w trosce o zdrowie naszych pracowników pracujemy w pełni zdalnie. Tak też przeprowadzamy większość audytów. Dziś trudno pewnie dostrzec pozytywne aspekty obecnej sytuacji, ale jestem pewien, że z perspektywy całej gospodarki przyspieszy ona automatyzację oraz zmieni sposób pracy w wielu branżach. Wierzę, że w branży audytorskiej w ciągu kilku lat wszelkie rutynowe czynności zostaną zautomatyzowane, zaś praca ludzka będzie się koncentrowała na obszarach wymagających profesjonalnego osądu i oceny ryzyka. Już dziś stosując narzędzia wykorzystujące sztuczną inteligencję w pracach audytorskich, widać ogromny postęp w tym zakresie.

-

Kategoria: Samochód osobowy dla firm

Zwycięzca: BMW

Maciej Sip, Marketing Director, BMW Group Polska

W BMW Group tak wysoki poziom zaufania osiągamy dzięki zorientowaniu na klienta i skupieniu się na jego potrzebach na każdym etapie kontaktu z nami. Wykorzystujemy też innowacyjne technologie, by ułatwiać klientom codzienne funkcjonowanie i dać charakterystyczną dla BMW radość z jazdy. Marka musi wsłuchiwać się w potrzeby klienta i odpowiadać na nie w trakcie całego procesu zakupowego oraz obsługi posprzedażowej. W BMW Group ma to miejsce od pierwszego kontaktu za pośrednictwem strony internetowej, przez cały proces zakupu, w tym możliwość bardzo zaawansowanej personalizacji samochodu dzięki ofercie BMW Individual, aż po usługi serwisowe. Równie ważna jest technologia, z której korzysta klient w kontakcie z produktem. Systemy asystujące pomagają w wyjeżdżaniu z ciasnych uliczek, a nawet mogą same zaparkować samochód. Aplikacja mobilna i usługi BMW Connected umożliwiają kierowcy m.in. wgranie trasy do nawigacji czy sterowanie klimatyzacją. Nasi klienci mają także dostęp do usług concierge, dzięki czemu mogą otrzymać pomoc np. w znalezieniu bankomatu lub polecanej restauracji.

-

Kategoria: Samochód dostawczy dla firm

Zwycięzca: Opel

Wojciech Osoś, dyrektor Public Relations, Groupe PSA i Opel Poland

Tytuł Marka Godna Zaufania 2020 potwierdza, że Opel jest postrzegany jako solidny partner w biznesie. Ambicją marki jest zapewnienie najwyższej jakości kompleksowej obsługi w zakresie mobilności. Zadowolenie naszych klientów jest zawsze w centrum uwagi. Pomagamy znaleźć odpowiednie rozwiązania dostosowane do ich potrzeb oraz nieustannie dążymy do tego, aby udostępniać innowacje dla jak najszerszego grona odbiorców. Jesteśmy zaangażowani w zrównoważony, przyjazny ludziom rozwój, poprzez opracowywanie nowoczesnych technologii zwiększających wydajność silników spalinowych oraz prace nad rozwojem mobilności elektrycznej. Do 2024 r. zelektryfikujemy całą gamę modelową marki. Ważna dla nas jest rzetelność, transparentność oraz zapewnienie bezpieczeństwa i komfortu użytkowania. Na bieżąco monitorujemy jakość swoich produktów oraz zapewniamy profesjonalną obsługę serwisową na terenie całej Polski oraz Europy.To dla nas duża satysfakcja, że te działania przekładają się na zaufanie klientów do marki Opel.

-

Kategoria: Stacja benzynowa

Zwycięzca: Orlen

Adam Burak, członek zarządu ds. Komunikacji i Marketingu, PKN ORLEN SA

Zaufanie to jeden z najcenniejszych atrybutów każdej marki. Stanowi potwierdzenie jakości produktów i najwyższych standardów obsługi. Klienci docenili stacje paliw ORLEN w badaniu Marka Godna Zaufania już po raz piąty z rzędu, a to zobowiązuje. Dlatego stawiamy na rozwój nowoczesnych usług, opierając się na nowych technologiach. Jednocześnie wzmacniamy globalną rozpoznawalność naszej marki poprzez proces cobrandingu, a docelowo rebrandingu naszych stacji w Niemczech, Czechach i na Słowacji oraz poprzez inwestycje w sport. Zaufanie do marki ORLEN to też wynik naszych codziennych działań związanych ze społeczną odpowiedzialnością biznesu. Widać to najlepiej w trudnych czasach epidemii koronawirusa. Duże firmy o stabilnej pozycji finansowej powinny angażować się we wsparcie dla tych najbardziej potrzebujących, a to bezpośrednio przekłada się też na wizerunek marki. My aktywnie działamy na tym polu. To nasz obowiązek, bo ORLEN to marka, której zaufały miliony. 

-

kategoria: Linie lotnicze

Zwycięzca: LOT

Katarzyna Piskorz, członek zarządu ds. korporacyjnych w Polskich Liniach Lotniczych LOT

Polskie Linie Lotnicze LOT od ponad 91 lat są częścią międzynarodowej lotniczej rodziny. To nie tylko przywilej i przyjemność, ale przede wszystkim odpowiedzialność. Rosnące od lat zaufanie do LOT-u jest dla nas powodem do dumy i nagrodą za wkładany przez setki osób trud. O tym jak zaufanie jest ważne w naszym życiu, uczą nas momenty przełomowe, takie jak obecna pandemia wirusa SARS-CoV-2. Przez lata udowadnialiśmy i w ostatnim czasie ponownie dowiedliśmy, realizując bezprecedensową w historii polskiego lotnictwa operację repatriacyjną #LOTdoDomu, że można na nas liczyć. Że można i warto nam ufać.
Od początku istnienia LOT jest ambasadorem Polski na całym świecie. W naszą misję wpisana jest promocja Polski jako gościnnego, nowoczesnego i atrakcyjnego kraju. Charakterystyczny wizerunek żurawia zaprojektowany przez Tadeusza Gronowskiego stał się w 1931 r. nie tylko oficjalnym logotypem LOT-u, ale też symbolem siły i wolności.

-

Kategoria: Usługi kurierskie

Zwycięzca: DPD

Rafał Nawłoka, prezes zarządu, DPD Polska

Jednym z głównych celów długofalowej strategii rozwoju DPD Polska jest zdobycie i utrzymanie zaufania zarówno wśród klientów biznesowych, jak i konsumentów. Chcąc lepiej przyjrzeć się ich potrzebom od czterech lat DPD Group prowadzi badania rynkowe Barometr E-shopper, które przedstawiają preferencje i zwyczaje zakupowe internautów. Na tej podstawie tworzymy rozwiązania, które usprawniają procesy logistyczne na ostatniej mili. Wiemy, że klienci preferują opcje dostawy dostosowane do codziennego stylu i trybu życia, dlatego dzięki powiadomieniom Predict i aplikacji „Moja Paczka” umożliwiliśmy im sprawne zarządzanie przesyłką. Konsekwentnie rozwijamy też sieć oddziałów miejskich i punktów Pickup, których obecnie mamy ok. 2,5 tys. Tegoroczny kryzys epidemiczny okazał się swoistym testem tej najważniejszej wartości – zaufania. Aby go nie zawieść, błyskawicznie zmieniliśmy procedury i wprowadziliśmy nowe rozwiązania, zapewniając wszystkim stronom procesu logistycznego komfort i bezpieczeństwo. Dziękujemy naszym Klientom za dobrą współpracę, a naszym Kurierom za zaangażowanie i odpowiedzialną postawę!

-

Kategoria: Usługi logistyczne

Zwycięzca: Raben

Klaudyna Polanowska-Skrzypek, Group PR manager, rzecznik prasowy, Grupa Raben

Grupa Raben ma swoje oddziały w 13 krajach Europy, łącznie zatrudnia 10 tys. pracowników i każdego dnia na drogi wysyła ponad 8,5 tys. ciężarówek. Zaczęło się jednak bardzo niepozornie w 1931 r. od małej, holenderskiej firmy rodzinnej. Dziś nadal ważne są dla nas wartości charakterystyczne dla familijnych organizacji. Mamy przewagę nad innymi przedsiębiorstwami, ponieważ klientów i pracowników traktujemy jak członków rodziny. Oferujemy logistykę „z ludzką twarzą”. Partnerstwo i zaufanie wpisują się w ten styl współpracy, która w wielu przypadkach trwa od lat. Jako firma odpowiedzialna społecznie dbamy o etyczność w całym łańcuchu wartości. Budujemy kulturę organizacyjną opartą na uczciwości, transparentności i wzajemnym szacunku. W biznesie kierujemy się m.in. podejściem fair play. Jest to uniwersalna zasada, która sprawdza się nie tylko w sporcie. Wierzymy, że relacje oparte na wzajemnej szczerości budują lepsze jutro. 

-

Kategoria: Systemy płatnicze do realizowania płatności elektronicznych

Zwycięzca: VISA

Adrian Kurowski, dyrektor Visa w Polsce

Przedsiębiorcy najlepiej rozumieją, jak fundamentalną kwestią w prowadzeniu firmy i umacnianiu jej pozycji rynkowej jest zaufanie. W relacjach biznesowych wynika ono z wiarygodności i rozpoznawalności marki oraz konkurencyjności jej produktów i usług. Dlatego decyzję przedsiębiorców o przyznaniu Visa po raz kolejny tytułu Marka Godna Zaufania traktujemy jako wspaniałe wyróżnienie za 30 lat wspólnego budowania w Polsce systemu płatności cyfrowych otwartego na wszystkich graczy: startupy, sektor MSP, większe firmy oraz instytucje. Umożliwia on detalistom dynamiczny rozwój poprzez nieograniczony dostęp do globalnego rynku. Celem naszych codziennych wysiłków jest umacnianie zarówno przedsiębiorców, jak i konsumentów w przekonaniu, że Visa jest synonimem fachowości, solidności i otwartości.

-

Kategoria: Opieka medyczna dla pracowników

Zwycięzca: MEDICOVER

John Stubbington, COO Healthcare Services Medicover, prezes zarządu Medicover sp. z o.o.

Zaufanie, którym obdarzają nas nasi klienci i pacjenci ma wyjątkowe znaczenie. Powierzają nam oni bowiem zdrowie i życie swoje i swoich bliskich. Dla Medicover oznacza to ogromną odpowiedzialność i zobowiązanie, by zapewniać opiekę medyczną najwyższej jakości – dopasowaną do konkretnych potrzeb, skuteczną, dostępną we właściwym czasie. Na taki efekt pracuje cały zespół – zarówno personel medyczny, jak i pracownicy administracyjni. Dbamy, aby pacjent, bez względu na to jaką drogę kontaktu z nami wybierze, otrzymał potrzebne wsparcie, pomoc i opiekę. Na zdrowie naszych pacjentów patrzymy całościowo. Mamy nadzieję, że dzięki temu pacjenci widzą w nas ekspertów w pełni godnych ich zaufania. Ogromnym wyzwaniem, aby utrzymać to zaufanie, jest obecna sytuacja epidemii. Świadomi odpowiedzialności jaka na nas spoczywa, chcemy zapewnić, że zdrowie i bezpieczeństwo jest dla nas priorytetem. Mimo trudnej sytuacji dokładamy wszelkich starań, aby każdego dnia otaczać naszych pacjentów jak najlepszą opieką.

-

Kategoria: Społeczna Odpowiedzialność Biznesu

Zwycięzca: Polpharma

Magdalena Rzeszotalska, dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej i CSR, Polpharma

Zaufanie w przypadku firmy farmaceutycznej jest ogromnie istotne, ponieważ poprzez swoją działalność dotykamy fundamentalnych wartości, jakimi są zdrowie i życie człowieka. Skuteczność, jakość, bezpieczeństwo – te cechy nabierają jeszcze większego znaczenia, kiedy mówimy o lekach. Jesteśmy dumni, że Polpharma od 85 lat cieszy się zaufaniem pacjentów, lekarzy, farmaceutów i partnerów biznesowych, oferując produkty, na których można polegać. Jako lider rynku farmaceutycznego w Polsce czujemy się również odpowiedzialni za wyznaczanie standardów, zwłaszcza w zakresie etyki biznesu. Uczciwość, szacunek, odpowiedzialność, solidarność i współpraca – to filary naszego sposobu postępowania. Partnerami w rozwoju tych standardów są dostawcy, kontrahenci, firmy, z którymi kooperujemy. Tym bardziej się cieszymy, że zasłużyliśmy na tytuł Marka Godna Zaufania przyznawany przez przedsiębiorców.

-

Kategoria: Fundacja

Zwycięzca: Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy

Krzysztof Dobies, dyrektor ds. Komunikacji, rzecznik prasowy WOŚP

Badania pokazują, że Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy cieszy się największym zaufaniem spośród wszystkich instytucji życia społecznego w Polsce. Dlaczego tak się dzieje?
Dlatego, że Polacy widzą efekty naszych działań. 27 lat istnienia WOŚP przyniosło rezultat w postaci 62 tys. urządzeń medycznych wartości ponad 1,126 mld zł. Ten sprzęt działa w szpitalach, od początku oznaczony jest serduszkiem WOŚP, a my staramy się go pokazywać, publicznie rozliczając się z naszej działalności.
Dlatego, że od 27 lat Polacy widzą stałość Orkiestry. A także czują jej bliskość. Dlatego, że czują się współtwórcami sukcesu WOŚP. Orkiestra to nie tylko organizacja, to także ogromny ruch społeczny, obywatelski i oddolny – każdy może znaleźć swoją przestrzeń i wymyślić swój autorski sposób na zaangażowanie w akcję. Dlatego także, że czują dumę. Polacy widzą, że Orkiestra jest podziwiana na świecie, to takie nasze narodowe osiągnięcie. I wreszcie dlatego, że Orkiestra nigdy w historii pokładanego w niej zaufania nie zawiodła.

 

WIĘCEJ O BADANIU MARKA GODNA ZAUFANIA

My Company Polska wydanie 5/2020 (56)

Więcej możesz przeczytać w 5/2020 (56) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

POLECAMY