Inspiracje na listopad. Polecane książki

Polecane książki
Polecane książki
Oto ciekawe książki, z którymi warto się zapoznać.
ARTYKUŁ BEZPŁATNY

z miesięcznika „My Company Polska”, wydanie 11/2022 (86)

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Matthew Ball

Metawersum. Jak internet przyszłości zrewolucjonizuje świat i biznes

MT Biznes

Króluje w mediach, dominuje w najnowszych trendach, pojawia się w planach strategicznych najpotężniejszych koncernów w historii. Już dziś wywiera wpływ na kształt polityki rządu USA, Unii Europejskiej czy Chin. Czym tak naprawdę jest  metawersum?

Świetnie wyjaśnia to w swojej książce Matthew Ball, autorytet w dziedzinie technologii cyfrowych, obecnie prezes firmy Epyllion.  Przyjaznym nawet dla laika językiem omawia koncepcję metawersum, technologie niezbędne do stworzenia tego medium, a przede wszystkim biznesowe zastosowania i możliwości, jakie oferuje ta technologia. Bo choć do tej pory jej wpływ był widoczny głównie w sferze science fiction i grach wideo, to teraz coraz bardziej wkracza ona do naszych finansów, opieki zdrowotnej, edukacji, produktów. Co dalej? Dla kogo nadchodzi złota era? Ball stara się oddzielić fakty od fikcji, szum od rzeczywistości. Pomaga poczuć i zrozumieć siłę, która będzie kształtować naszą wspólną przyszłość zarówno w sieci, jak i poza nią

---------------------------

Chip Heath, Karla Starr

Liczby się liczą .Data storytelling, czyli jak opowiadać o danych

MT Biznes

Ile to jest 5 GB muzyki? To dwa miesiące dojazdów do pracy bez powtarzania któregokolwiek utworu. Obrazowe, prawda? No i łatwe do wytłumaczenia nawet osobie, która z matematyki miała trzy z dwoma, a z fizyki dwa plus. Chip Heath, profesor Stanford Graduate School of Business, na szczęście nie stawia czytelnikom stopni, ale zdradza fajne, liczbowe tricki i podpowiada, jak mówić o liczbach, żeby zainteresować innych. Po co nam ta sztuka? Cóż, żyjemy w świecie, w którym sukces często zależy od umiejętności przekazywania wartości liczbowych w jasny, zrozumiały sposób, choćby na spotkaniu z potencjalnym inwestorem naszego startupu. Z książki „Liczby się liczą” dowiemy się, jak sprawić, by liczby przyciągały uwagę, jak przekształcać nudne dane w ciekawe opowieści, czy istnieją jakieś metody pomagające ludziom w zrozumieniu danych i podejmowaniu trafniejszych decyzji w oparciu o liczby? Oprócz przydatnych sposobów, ta książka jest też świetnie napisana. Spodoba się i umysłom ścisłym, i humanistom. 

---------------------------

Richard P. Rumelt

Sedno strategii. Jak lider może stać się strategiem

MT Biznes

Zrozum sedno, a wszystko już pójdzie jak z płatka! Tak w dużym skrócie można podsumować tę książkę, która przebojem wchodzi na nasz rynek. Problem, że właśnie zrozumienie tego sedna, czyli „w czym rzecz” jest zwykle najtrudniejsze. Richard P. Rumelt, światowy autorytet w dziedzinie zarządzania, podpowiada, jak to zrobić. Pokazuje także, jak rozpoznać kluczowe wyzwania firmy oraz stworzyć dynamiczną i spójną strategię. Poprzez barwne historie, choćby tę, jak amerykańska armia poradziła sobie ze słabościami swojej strategii bojowej, Richard Rumelt prezentuje zupełnie nową koncepcję. Według niej liderzy powinni przede wszystkim określić sedno kluczowych wyzwań, przed którymi stoją, czyli problemy zagrażające przyszłemu rozwojowi i sukcesowi – choć ich kształt może być trudny do uchwycenia – a następnie podjąć spójne i zdecydowane działania. To nie jest tylko teoria! W książce swoim doświadczeniem dzielą się z nami najwięksi amerykańscy stratedzy. W sedno!

---------------------------

Angelika Chimkowska

LinkedIn w praktyce

MT Biznes

Niby wiemy, że „trzeba w internety” i media społecznościowe. Ba! Mamy profil na LinkedInie, gdzie sporadycznie coś wrzucimy, czekając na oklaski... Tylko dlaczego nie przynosi nam to oczekiwanych biznesowych rezultatów? Z pomocą przychodzi książka Angeliki Chimkowskiej, stratega silnych marek, mówczyni biznesowej i wykładowczyni na studiach MBA. Z tej książki (a dokładnie podręcznika z zeszytem ćwiczeń) dowiesz się, jak: zaprezentować na LinkedInie swoją wiedzę ekspercką, zapraszać do kontaktu i nawiązywać relacje biznesowe z decydentami z całego świata, sprzedawać i przyciągać nowych klientów, a także promować swoją markę osobistą i firmową. Dzięki praktycznym wskazówkom oraz sprawdzonym metodom zbudujesz stronę firmową, poznasz mało znane funkcje i ustawienia oraz dowiesz się, co i jak publikować, by budować zaangażowanie odbiorców. A także jak zareagować, gdy twoja firma przeżywa kryzys wizerunkowy. Last, but not least: zrozumiesz zasady netykiety. Bo dobre maniery są zawsze w cenie, także „w internetach”. 

My Company Polska wydanie 11/2022 (86)

Więcej możesz przeczytać w 11/2022 (86) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ