Fintecom zbierał fundusze m.in. na rozwój Gadu-Gadu. Kwota niższa od oczekiwań

Gadu Gadu
Spółka Fintecom, właściciel komunikatora Gadu Gadu pozyskała zaledwie 10 proc. planowanej emisji akcji / Fot. materiały prasowe
Firma Fintecom (właściciel GG, dawniej Gadu-Gadu) przeprowadziła crowdfundingową emisję akcji na platformie Emiteo. Zebrana kwota okazała się o wiele niższa od oczekiwań. Prezes firmy, Romuald Remus, obawia się, że na wynik emisji negatywnie wpłynęło przeprowadzenie jej w okresie wakacyjnym.

Zyskaj dostęp do bazy artykułów z „My Company Polska” Zamów teraz!

Emisja akcji Fintecom

Plan zakładał sprzedaż 19 000 akcji po 100 zł każda (to miało stanowić ~8,36% kapitału spółki) przy wycenie pre-money na ~20,83 mln zł.

Ostatecznie efekty emisji okazały się o wiele skromniejsze od wcześniejszych zapowiedzi Fintecom. 124 osoby zainwestowały w emisję, obejmując łącznie 1 994 akcje. Dzięki temu do spółki trafiło 199,4 tys. zł brutto, co stanowi zaledwie 10,4 proc. planowanej sprzedaży.

– Dziś już wiemy, że nasza emisja nie zakończyła się oczekiwanym przez nas rezultatem, ponieważ finalnie podpisane cyfrowo największe zapisy na akcje, nie zostały opłacone w wymaganym terminie – przyznaje w odpowiedzi na pytania portalu Wirtualnemedia.pl Romuald Remus, prezes Fintecom.

Korekta planów

Fintecom będzie musiał nieco skorygować swoje plany.  – Musimy teraz mocno skorygować nasze najbliższe plany rozwoju spółki, jeśli chodzi o tempo wprowadzanych zmian, ale nadal podtrzymujemy nasze strategiczne cele. Tutaj nic się nie zmienia na drodze zmiany GG w europejską super aplikację GGapp – zapewnia Jarosław Rybus, pełnomocnik zarządu spółki.

Przyczyny nieudanej emisji akcji

Z kolei prezes Fintecom wskazał, że niekorzystnie na emisję mógł wpłynąć czas jej przeprowadzenia - było to w okresie wakacyjnym. Jako powody nieudanej emisji prezes Fintecom wymienia też dotychczasowe, skromne wyniki spółki oraz brak przekonania wielu inwestorów do ambitnych planów rozwoju. W 2024 r. firma osiągnęła 3,35 mln zł przychodów ze sprzedaży, generując 76,3 tys. zł zysku EBITDA, ale jednocześnie ze stratą netto w wysokości 217,3 tys. zł. Z samego komunikatora GG pochodziło niespełna 1,4 mln zł wpływów, a większość przychodów pochodziło z usług finansowych.

Prognozy zakładały jednak szybki zwrot sytuacji. Na 2025 r. spółka przewidywała 5,31 mln zł przychodów i 445,6 tys. zł zysku netto. W 2027 r. przy 12,97 mln zł wpływów miała wypracować 2,23 mln zł czystego zysku, a do 2030 r. osiągnąć 49,47 mln zł przychodów i 7,51 mln zł zysku. Znaczącą rolę w tym wzroście miał odegrać rozwój GG. Według prognoz nowe funkcje oraz ekspansja GGapp na rynkach europejskich miały przynieść zauważalne zwiększenie przychodów już w 2026 r. Jednocześnie zakładano, że działalność finansowa będzie stabilna, z umiarkowanym wzrostem w granicach 2–5 proc. rocznie. Spółka przewidywała wzrost liczby aktywnych użytkowników z obecnych 500 tys. do 781 tys. w 2027 r. i 976 tys. w roku następnym.

ZOBACZ RÓWNIEŻ