Panorama rynku ubezpieczeń

Fot. Shutterstock
Fot. Shutterstock 49
Oferta ubezpieczeń dla MSP zaczęła się robić coraz bardziej kompleksowa i elastyczna – bo takiej właśnie ochrony szukają przedsiębiorcy. Ale nie tylko to się zmienia w ich relacjach z ubezpieczycielami.

Wartość ubezpieczonego majątku polskich firm sięga 1,7 bln zł – czytamy w raporcie Polskiej Izby Ubezpieczeń (PIU) z połowy 2017 r. (kolejny będzie gotów na dniach). To prawie 60 proc. majątku zgromadzonego wówczas przez przedsiębiorstwa (maszyny, budynki, oszczędności, należności czy krótkoterminowe inwestycje), wycenianego na 2,8 bln zł. Obserwatorzy rynku podkreślają, że od tamtej pory wartość polis mogła tylko wzrosnąć. 

Z kolei badanie ARC Rynek i Opinia z wiosny 2016 r. pokazuje, że swój majątek ubezpiecza 92 proc. średnich i 87 proc. małych firm. Zdecydowanie rzadziej decydują się na to mikroprzedsiębiorstwa – nieco ponad połowa z nich. Tendencja się raczej nie zmieniła. – Skłonność do zawierania ubezpieczenia rośnie wraz z wielkością przedsiębiorstwa – zauważa Krzysztof Skarbek, dyrektor departamentu sprzedaży w Sieci Agencyjnej Uniqa. 

Jednym z powodów, dla których mniejsze firmy rzadziej korzystają z tego rodzaju polis, jest obawa przed zakresem wyłączeń (patrz ramka „Przedsiębiorca partnerem”). Chodzi o listę czynników, przez które, jeśli dojdzie do nieszczęścia, odszkodowanie zostanie wypłacone w niewspółmiernie niskiej kwocie albo wcale. Jednocześnie przedsiębiorcom najbardziej zależy na szerokiej i kompleksowej ochronie w dobrej cenie. Tu mają pewne powody do zadowolenia, bo w ostatnich latach oferta dla MSP zaczęła ewoluować. – Pakiety stały się bardziej elastyczne i dopasowane do specyficznych...

Artykuł dostępny tylko dla prenumeratorów

Masz już prenumeratę? Zaloguj się

Kup prenumeratę cyfrową, aby mieć dostęp
do wszystkich tekstów MyCompanyPolska.pl

Wykup dostęp

Co otrzymasz w ramach prenumeraty cyfrowej?

  • Nielimitowany dostęp do wszystkich treści serwisu MyCompanyPolska.pl
  •   Dostęp do treści miesięcznika My Company Polska
  •   Dostęp do cyfrowych wydań miesięcznika w aplikacji mobilnej (iOs, Android)
  •   Dostęp do archiwalnych treści My Company Polska

Dowiedz się więcej o subskrybcji

My Company Polska wydanie 11/2018
 (38)

Więcej możesz przeczytać w 11/2018 (38) wydaniu miesięcznika „My Company Polska”.


Zamów w prenumeracie

ZOBACZ RÓWNIEŻ